الحلقه ٢٣

83.7K 2.5K 418
                                    

الحلقه ٢٣

رواية جريمة عشق ٤
                                       (ميراث العشق)

وغدًا يصيرُ الحلمُ أمرًا واقعًا
وتطيرُ من فرح البشارةِ ضَاحكا."

______________________________________

                       بسم الله نبدأ   .

فيلا زياد جمال..

ماليكه :  بمناسبة نجاح وتخرج ياسين. بتجهز لحفله عائليه صغيره بتحتفل هي وزياد وياسين وحياة. 

زياد : حط التورته ع السفره ومبسوط جدا. 

ماليكه : ف المطبخ بتزوق الكيك وبتغنى بسعاده كبيره وقلبها بيرقص من الفرحه بإبنها الظابط ياسين جمال .

حياة : جريت ع زياد . بابي بابي .

زياد : نعم ياحبيبتى..

حياه : هو أبيه ياسين فين؟

زياد : اخوكي طلع يغير هدومه ونازل . وتعالى بقى انا جايبلك هديه جميله جدا .. علشان تقدميها لاخوكي ياسو . وغمز ليها . ومتقوليش ليه انى انا الل جايبها اتفقنا. 

حياة : لأ ميرسي يا بابي . انا جبت لابيه ياسين هديه  جميله اوى ..

زياد : بإعجاب . ايه ده بجد؟  طيب ياترى بنوتي الحلوه جابت لاخوها ايه ممكن اعرف؟ وصدقينى هيكون سر اتفقنا ؟

حياة : ههههه اوكي يابابي . ثوانى هروح اجيبها بسرعه . وجريت من قدامه ومبسوطه ..

زياد : دخل المطبخ . وابتسم بحب . وفضل واقف ورا ماليكه وبيسمعها وهي بتغنى . لمياده الحناوى.  انا بعشقك انا . ومندمجه مع كلمات الاغنيه .

زياد : قرب منها بحب ..  وضمها من الخلف. اممم وانا كمان بعشقك انا .وكلي ليكي ..

ماليكه : ضحكت بسعاده . حبيبى يازيزو متحرمش منك ابدا .

زياد : لفها ليه .مش كنا اشترينا كل حاجه جاهزه وانتى ترتاحي؟

ماليكه : بفرحه . لأ طبعا ف نجاح تخرج ياسو لازم اعمل كل حاجه بايديا ..

زياد : حاوطها من وسطها وهمس ف ودنها . طيب عملتى ليا البسبوسه بالقشطه؟ وغمز .

ماليكه : بتلعثم . اه لأ.  قصدى عملتها . احم

زياد : شاف حياة نازله . وخطف بوسه من خدها .وقال بحبك ياماكي ..

ماليكه : شافت حياه واتكسفت. احم امسك يازيزو حط الاطباق دي وانا هجيب الجاتوه وهحصلك .

زياد : ضحك بصمت . واخد الاطباق . وخرج .

حياة : طلعت علبه كبيره . وقالت اهي يابابي .الهديه جوه العلبه دي ..

زياد : انبهر ايه كل العلبه دي ياحياة . اكيد هديه كبيره وواثق انها هتكون جميله ..

حياة : بسعاده طبعا يابابي . واشترتها من زمان جدا وخبتها لحفلة تخرج أبيه ياسين .

جريمة عشق 4 (ميراث العشق) بقلم/ مريم نصار.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن