الحلقه ٣٠

105K 3K 751
                                    

الحلقه ٣٠

رواية جريمة عشق ٤
                                       (ميراث العشق)

                      
‏فِي كُلِّ مَرَّةٍ يَزورنِي القَلَق ، أَتَذْكُر أنِّي تَحْت ظلّك ؛ أَنْتَ الَّذِي لَا يُعْجِزْكَ شَيْءٌ ، تَتَولانِي بِرَحْمَتِكَ ، وتدبرّ أُمُورِي ، وَلا تَكِلْنِي لِسوَاك ، فَاسْتَحْي مِن يأسِي ، وقلّة صَبري ")!
______________________________________

                        بسم الله نبدأ

ف اسكندريه..

ميرو : غيرانه جدا . وكمان مش عارفه تنام ف وجود تيم .  وبتتقلب يمين وشمال . وقامت بزهق.  قعدت ع طرف السرير . وبتستغفر .

تيم : داخل مخنوق . وحدف الفون ع الكرسي . وقعد الكنبه . يفكر ف عقاب لكامليا.

ميرو : شافت تيم واضح عليه أنه مضايق . وشافت جرح ايدو . وفتحت عينيها بدهشه . وقامت بدافع الحب . وجريت عليه . تيم ايدك بتنزف ؟ انت انجرحت ازاى؟

تيم : بعدم اهتمام لجرح ايدو  . مفيش حاجه متشغليش دماغك ..

ميرو : راحت بسرعه الحمام . وجابت علبة الإسعافات . وقعدت جنبه بقلق واضح . ومحستش بقرب المسافه بينهم . وفتحت العلبه . وقالت بتوتر . كدا غلط ع جرح ايدك . وخصوصاً انها مجروحه قبل كده. ومدت أيدها ليه ..

تيم : قلبه دق من قربها منه . واخد نفس عميق واتنهد . وحط ايدو ف أيدها.  وعيونه عليها.

ميرو : جابت القطن.  وبدأت تعقم الجرح . وعيونها لمعت بدموع .  وزعلانه عشانه. 

تيم : شاف دموعها . ورفع دقنها بايدو التانيه.  وقال خايفه عليا؟

ميرو : بحنين ودموع هزت راسها ايوه .

تيم : ابتسم . وقرب منها وباس جبينها بحب كبير. وف لحظة ضعف نزل ع خدها وهمس ف اللاوعي بحبك . 

ميرو : جسمها اتشد وقلبها هيطلع من مكانه . وقامت بسرعه .
. علبة الإسعافات وقعت ع الأرض . وجسمها رجف . وجريت ع الحمام . وقفلت ع نفسها وسندت ع الباب وبتنهح بحرج كبير ..

تيم : ضحك بصمت . وهز راسه ونفخ بحيره.  وعقم جرح ايدو . وهي لسه مخرجتش ..
.وقام اخد الغطا . ونام ع الكنبه عشان مايحرجهاش
.وغمض عينيه وهو بيضحك . وقلبه بيدق ومشتاق ليها. 

بعد شويه .
ميرو .جمعت شتات نفسها . وحست إن جسمها بيالمها . وخرجت من الحمام . ومثلت الجديه .
.لكن شافت إن تيم نايم.  وقربت منه بشويش . وشافته نام . ونفخت باريحيه . وراحت ع السرير وحست بدوار وكحت بسيط.  وحاولت تنام بالحجاب.  ومخنوقه . واستغفرت كتير لحد ما نامت بعمق.

------------------بقلمي مريم نصار.

ووقت آذان الفجر ..

تيم : صحي . وحس إن ايدو بتألمه . وقام عشان يصلى .
. وشاف ميرو نايمه . وقرب ووقف قدامها . وشاف قد ايه انها فعلا ملاك . وقعد ع طرف السرير جمبها بشويش . وقعد يتأملها . وخلاص هيضعف ويقرب منها .

جريمة عشق 4 (ميراث العشق) بقلم/ مريم نصار.حيث تعيش القصص. اكتشف الآن