Sista lektionen hade gått och jag var påväg mot mitt skåp för att hämta mina saker.
Jag känner mig besviken, men på ett sätt ändå inte? Jag menar jag hade precis börjat i skolan och får en "pojkvän" direkt... Jag antar att det är mitt eget fel.
Tankarna surrade i mitt huvud.
Jag tog mina saker och skyndade mig ut, jag orkade inte med alla tjejers jobbigt flin som var påklistrade på deras Barbie ansikten.
Jag har alltid vart annorlunda, jag vill inte vara som alla andra och kommer aldrig vilja det.
"Dem skrattar åt mig för att jag är annorlunda men jag skrattar åt den för att dem alla är likadana". Det var min pappa som alltid stått upp för saken att vara annorlunda... Han var alltid där vid min sida och jag saknar honom bara så mycket... En tår letade sig ner för min kind.
Jag skulle precis hoppa på cykeln när jag kände något klibbigt i min nacke... Jag kände efter, ett ägg.
Jag tittade åt hållet som jag antog det kommit ifrån och mycket noga, där stod Nathalie, hennes gäng, ett kill gäng och även Nash... Dem skrattade ännu mer när dem såg mina tårfyllda ögon. Nash tittade skamset ner i marken men gjorde eller sa inget till dem...
Jag hoppade upp på cykeln och cyklade med raket fart hem.
Efter en 5 minuters färd av stress och ångest slängde jag mig av cykeln och sprang in i huset.
"Är det någon hemma?" Skrek jag till huset.
Inget svar.
Jag tog av skorna och sprang upp till badrummet och tog fram en liten låda som alltid stått under handfatet.
I lådan fanns ett litet rakblad... Jag hade inte skurit mig sen den dagen pappa hade gått bort.. Han hade fått mig att lova att inte göra det något mer men jag står snart inte ut längre.
Jag stirrade på rakbladet i min skakiga hand. Jag kunde inte svika honom, inte nu. Jag lade tillbaka det i lådan igen och gick ut ur badrummet till mitt eget rum. Jag kände hur mina ögonlock bara ville slockna men jag var tvungen att välja kläder inför ikväll först.
En vit klänning med en roset som satt i midjan? Njaa. Jag letade och letade innan jag hittade den. En vit tajt, ganska kort klänning. Halsbandet jag fått av pappa var alltid virat runt min hals, det skulle det vara ikväll också.
Jag ställde larm, 19:30 för att kunna fixa hår och smink. Jag kopplade in hörlurarna i Min guldiga iPhone 6.
Sam Smith - Stay With Me spelades ett tag i mina öron innan sömnen tog över.--------------------------------------------------------------------------------------------
Tack till alla som läser! 🙏❤️ Jag vet att jag är sämst på att uppdatera men ska försöka ändra på det! Men ja, ha det gött och hoppas ni gillar den!✌️
YOU ARE READING
You and I
Teen FictionZoey Blade är 17 år gammal. Hon har precis flyttat in i Boston. Långt bort från hennes gamla vänner. Hon skulle börja en ny skola, inte synas så mycket och bara fortsätta med sitt liv. Men det blir inte riktigt som hon tänkt sig när hon träffar på...