Kapitel 1

452 7 0
                                    

Klockan var 07:00, jag vaknade av att min väckarklocka ringde. Jag hasade mig upp ur min mjuka säng och stängde av den. Jag och min mamma hade precis flyttat till Boston. Min pappa hade lämnat mig när jag var 10 år. Mamma och pappa hade bråkat. Pappa var alkolist, den gången hade han druckit lite för mycket... Pappa blev aggressiv och mamma skrek att springa in på mitt rum. Jag grät tyst medans jag hörde hur bråket pågick där nere... Det blev tyst. Jag gick ner för att kolla vad som försegick, pappa var borta och mamma låg livlös på golvet. Jag minns inte så mycket mer, jag var i chock, någon hade ringt 112, antagligen en granne och mamma hade förts till sjukhuset. Hon överlevde med svåra skador som fick läka med tiden. Mamma låg på sjukhus i nästan 5 veckor innan hon fick komma hem. Hon mådde fortfarande dåligt och jobbade inte. Eftersom hon inte hade något jobb var vi inte speciellt rika... Jag var mobbad i skolan för hur jag klädde mig, med jag kunde ju inte göra bättre, vi hade inte råd...
3 år senare började mamma studera för att få ett jobb. Hon studerade hemma i 4 år och hade nästan ingen tid för mig. Jag var helt ensam och så skulle det fortsätta nu när mamma fått jobb i Boston, ny skola. Jippi.

You and IDonde viven las historias. Descúbrelo ahora