Jag vaknade nästa morgon av ett surrande. Jag satte mig trött upp i sängen och stängde av den.
Idag skulle bli min första skoldag...
Solen sken genom mitt fönster.
Jag bestämde mig för att ta en genomskinlig vit Top med en mörkblå kofta tillsammans med ett par jeans shorts.
Jag gick in i badrummet och kollade mitt hår. Mitt hår var minst en meter långt och kastanje brunt. Trots det är det väldigt lätt att borsta ut.
Jag satte upp det i en snygg hästsvans.
Kletade på lite mascara på mina fransar och gick ner.
Mamma var inte uppe så jag gjorde bara frukost till mig.
Jag åt snabbt upp mackan,drack lite mjölk. Jag tog mina korta vita converse. Jag gick ut genom dörren och slängde mig på cykeln. Det var inte långt till skolan, Max 10 minuter. Jag började cykla iväg och efter en stund var jag framme. Skolan var enorm jämfört med min förra! Jag ställde min cykel bredvid alla dem andras och gick in.
Jag såg hur killarna häpet tittade på mig och tjejerna gav mig bitchiga blickar. Jag brydde mig inte speciellt mycket utan lunkade bara på till klass rummet. Påvägen in kom en lärare. Hon presenterade sig som Marie.
Vi gick in i det pratiga klass rummet och alla slutade prata på direkten. Alla stirrade på mig.
"Ja, elever det här är våra nya elev, Zoey Blade. Zoey skulle du vilja presentera dig för resten av klassen?" Frågade Marie vänligt.
"Absolut, som sagt mitt namn är Zoey Blade, kommer från Sverige och flyttade hit med mina föräldrar, har alltid älskat alla ämnen, särskilt bild då jag är väldigt bra på det." Jag tittade på Marie och hon nickade att jag fick gå och sätta mig.
Det fanns endast en plats ledig. Jag satte mig brevid killen.
Han hade svart snyggt,rufsigt hår och isblåa ögon. Han var söt måste jag medge, men jag började nyss så att börja flirta med en total främling kanske inte vore det bästa.
"Nash." Jag ryckte till av hans röst.
"Zoey."sa jag och log.
Han granskade mig från topp till tå och tittade länge in i mina ögon.
Jag vände mig om och såg att tjejerna gav mig onda ögat. Wow. Hur skulle det här gå?
YOU ARE READING
You and I
Teen FictionZoey Blade är 17 år gammal. Hon har precis flyttat in i Boston. Långt bort från hennes gamla vänner. Hon skulle börja en ny skola, inte synas så mycket och bara fortsätta med sitt liv. Men det blir inte riktigt som hon tänkt sig när hon träffar på...