11

309 20 10
                                    

Leely's pov

"Betul ke kau nak pergi date dengan Joshua?"tanya Ryan.Ryan masih lagi stay dekat rumah aku,taknak balik katanya.

"Aku dah cakap tadi kan"balasku dengan nada annoying dekat dia.

"Aipp nada tu..jaga sikit,saya ni bakal suami kau"katanya sambil menjentik dahiku.

"Ishh boleh tak jangan kacau saya untuk satu hari ni??rimas tahu rimas!"kataku.Ryan diam sebentar dan memandangku macam nak terkam orang.

"Ryan??okay tak ni??"tanyaku sambil melambaikan tanganku di depan mukanya.Ryan pantas memegang pergelangan tanganku.

"satu hari ni jer??"tanyanya sambil mengusap usap tanganku.

"Kau ingat aku ni apa..kucing??suka hati jer usap2 tangan orang"aku menarik tanganku.

"kau kan bakal isteri aku"senyumnya.

"Ishhh boleh tak stop cakap benda tu??tak semestinya aku ni dapat kahwin dengan kau..entah2 aku kahwin dengan Danielle nah kau"kataku.Aku melihat riak wajah Ryan yang tadi gembira bertukar menjadi muram.Aikk..aku tersalah cakap ker??Ryan menarik tubuhku dekat dengan tubuhnya.

"Yah!"aku sempat mendorong tubuhnya menjauh sedikit dari tubuhku.Kini kami berdua berlawan mata.Matanya seperti ingin membunuh seseorang.

"Kau hanya milik aku seorang sahaja Lee..aku takkan benarkan kau kahwin dengan Danielle...jeoldae(tak akan)"katanya dengan nada yang perlahan dan keras.Matanya tajam menusuki mataku yang berwarna coklat ini.

"Haha,kenapa dengan kau ni..aku buat lawak jer tadi"aku cuba untuk menolaknya tetapi tidak dapat.Ryan mendekatkan mukanya ke telingaku dan membisik.

"Dengar sini baik2 Lee..kau belum kenal aku sepenuhnya..so be careful with your words"bisiknya dan melepaskanku dengan kasar.

"Kenapa dengan kau ni ha??tadi bukan main sweet macam gula sekarang macam mamat psiko"marahku.

"Hah,aku boleh jadi lebih daripada itu"balasnya dan pergi keluar,balik agaknya.Kenapa dengan mamat korea tu??pasal Danielle jer kott.

"Haih kenapa dengan Ryan tu??"tanya Liam yang entah muncul dari mana.

"Ish abang ni..terkejut Lee"aku menjeling ke arahnya

"Aihh ganasnya"Liam buat muka takut.

"Abang ni kan dah lah..Lee nak masuk bilik"kataku dan pergi ke bilikku.Aku masih terpikir tentang tadi.Cara Ryan marah tadi seram duhh tapi hot and seksi.Aihhh Lee apa yang kau fikir ni.Ahh baik aku pergi streaming mv monsta x dulu.

Skip~

"Hmm nak pakai baju apa ehh???"aku kini berdiri di depan almari yang dipenuhi dengan baju² cantik.

"Dress??warna apa eh??black?pink?purple?blue??"tanya ku sendirian.

"Haih tengah masih mencari dress ke??dah pukulberapa dah ni"kata mommy yang berdiri di depan pintu bilikku.

"Haah susah lah nak cari baju..semua lawa²"kataku sambil membelek baju² di wardrobe.

"Pakai jer yang simple² bukannya nak dating pun kan"kata mommy.

"Hmmm betul juga kata mommy..bukannya Lee dengan Joshua tu couple pun"sokongku.

"So??"

"Lee pakai t-shirt dengan jeans jer"senyumku nakal.

"Kalau Joshua bawa Lee pergi restaurant mewah macam mana??"tanya mommy

"Cakap lah yang Lee ingat nak lepak dekat kedai mamak"balasku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 19, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝙷𝚎 𝙸𝚜 𝙼𝚢 𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝 𝙷𝚞𝚜𝚋𝚊𝚗𝚍(Hiatus)[Malay fanfic]Where stories live. Discover now