A/n:Chap ni panjang sikit daripada chap yg lain sebab susah nak cut😂😂so,enjoy reading ya gaiss💕
Leely's Pov:
Flashback
"kenapa lah cikgu tu bagi banyak kerja sekolah..hish"kataku sambil membawa buku teks yang kini aku pegang dan ingin pulang ke rumah.Namun langkah ku terhenti apabila terdengar satu suara.
"Kau kan anak orang kaya..bagi aku duit kau sekarang!"aku mendengar suara lelaki yang datang dari arah belakang sekolah.Jarang betul pelajar sekolah lepak dekat belakang sekolah.
"Aku takda duit..se..semua ke..na ambil oleh senior Fred tadi"balas seseorang dengan nada sayunya.Mesti kes buli ni.Aku menuju ke arah syara itu tadi dan melihat seorang lelaki yang tengah duduk dan menunduk kepalanya dengan 3 orang lelaki yang amat aku kenali.Tanpa membuang masa aku mengeluarkan telefon bimbitku dan mengambil video yang mereka membuli lelaki itu.Setelah beberapa saat,aku terus berjalan ke arah mereka
"Woii tak habis2 lagi ke kerja korang ni ha?"marahku.Semua mata memandang ke arahku.
"Ceh..ada heroine nak tolong hero lahh"kata ketua kumpulan itu,Zack.
"Lepaskan budak tu..mak bapak kau tak ajar kau ke hormat orang lain?"tanyaku
"Ceh!hormat orang lain?"Zack meludah air liurnya ke tanah.Geli siot main ludah2 ni
"Ouhh..jadi mak bapak kau pun perangai macam kau lah?suka buli orang"Zack kini menuju ke arahku dan menarik kolar bajuku.
"Kau siapa hah nak main2 pakai mak bapak hah?mak bapak kau tak ajar eh?"tanyanya sambil membuka butang baju kolarku yang atas sekali membuat aku memegang tangan lelaki itu dengan kuat.
"Mak bapa aku ajar aku untuk tolong orang yang memerlukan..jadi aku tolong la budak ni daripada kena buli"kataku sambil menarik tangannya untuk melepaskan baju kolarku.
"Lagi satu..kau belum tahu siapa saya and bila2 masa jer nyawa kau akan melayang di tanganku"kataku sambil mengeluar sepucuk pistol di dalam begku.Muka mereka bertiga agak pucat time tengok aku pegang pistol ni.Hehehe tahu takut.
"Weii apa ni main2 pistol..tak syok lah"kata Zack.Aku menghunus pistolku ke arah mukanya
"Lepaskan budak tu kalau kau nak hidup"kataku membuat mereka bertiga diri berjauhan dengan budak tu.
"Kalau aku tengok korang membuli lagi..aku tak agak2 ambil nyawa korang..dan mayat korang tu aku buang dekat zoo tempat rumah aku"ugut aku membuat mereka angguk kepala dengan laju.
"Pergi balik sana..kalau aku tengok batang hidung korang..siap korang"kataku lalu mereka bertiga pun berlari meninggalkan aku dengan budak itu.Aku meluru ke arah budak lelaki itu.
"Awak okay ke?"tanyaku membuat dia hanya mengangguk kepala.
"Betul ni?"tanyaku lagi untuk kepastiannya.Aku melihat wajahnya yang putih itu,dan di tepi bibirnya ada bekas darah yang sudah kering.
"Ish kau ni..nama jer lelaki tapi perangai macam perempuan..manakan tidak orang buli kau..cer beranikan diri sikit"aku mengomel sambil mengeluar aid-kit dari beg sekolah ku.Aku mengambil tisu basah dan mengelap darah yang kering itu dan menampal plaster transparent dekat luka tu.
"nama kau siapa?kau budak baru ke?"tanyaku yang kini duduk bersila di depannya.Dia hanya mengelengkan kepalanya.Dia takut aku kot.
"Hmm nama aku Leely Belle tapi panggil aku Leely jer..kalau kau nak mintak tolong..cari jer aku..aku boleh tolong kau"senyumku.Dari tadi dia hanya mengangguk kepalanya setiap persoalanku.
YOU ARE READING
𝙷𝚎 𝙸𝚜 𝙼𝚢 𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝 𝙷𝚞𝚜𝚋𝚊𝚗𝚍(Hiatus)[Malay fanfic]
Romans"𝙼𝚎𝚖𝚊𝚗𝚍𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚗 𝚔𝚊𝚞 𝚝𝚘𝚕𝚘𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚝𝚒𝚖𝚎 𝚊𝚔𝚞 𝚍𝚒𝚋𝚞𝚕𝚒,𝚜𝚎𝚔𝚊𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚒𝚊𝚛 𝚊𝚔𝚞 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚖𝚎𝚗𝚐𝚊𝚑𝚠𝚒𝚗𝚒 𝚔𝚊𝚞 𝚜𝚞𝚙𝚊𝚢𝚊 𝚜𝚎𝚗𝚊𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞"-𝚁𝚢𝚊𝚗 𝙻𝚎𝚎 "�...