Leely pov:
"Lee,nanti aku terus pergi tempat kerja daddy aku so kau okay tak jalan sorang2 nanti?"tanya Mia yang kini menunggu loceng untuk berbunyi.
"Eiii macam tak biasa tinggal aku sorang2..okay jer"aku membalas.
"Okay...cubalah kau ada boyfriend sekarang ni,taklah aku risau kau jalan sorang2 balik rumah"kata Mia,haaa mulalah tu cakap pasal boyfriend.Aku ni banyak jer boy friend(kawan lelaki)bukan boyfriend(pakwe) hahahaha
"Elehh tunggu jer masa yang sesuai nanti aku cari boyfriend"balasku.
KRINGGGGG!!!~
Menandakan sekarang masa untuk balik.Aku dan Mia keluar dari kelas dan sesudah sampai di depan gate,Mia dan aku berpeluk sebelum balik.Perkara ini menjadi rutin seharian kami.
"Bye my baby"kata Mia
"Bye bye my nenek yang cantik"aku membalas.
"Ish kau ni pegi balik sekarang"kata Mia.
"Ermm aku tunggu Joshua..dia cakap dia nak hantar aku balik"aku senyum riang.Aku tahu Joshua suka aku dalam diam tapi aku anggap dia sebagai kawan aku jer..not lebih daripada itu.
"Cieyeehhhhh ada orang temankan lah..mula2 kawan last2 boyfriend"senyum Mia gatal,ehhh ngade jer budak ni.
"Ish kau ni..mana de,aku anggap dia sebagai kawan jer"balasku.
"Kesian aku dekat Joshua ni..kena friendzone"Mia membuat muka sedih sambil tangannya di dada seperti ada orang tikam pisau dekat dadanya.Ishhh why so drama queen??
"Kau ni..over je lah,pergi balik sekarang jumpa daddy kau..nanti lambat kena marah"kataku sambil menghalaunya.
"Ish okay2 bye my baby see you tomorrow"kata Mia sambil masuk ke dalam keretanya lalu pergi meninggalkan aku seorang.Aku melihat sekeliling dan menunggu kehadiran Joshua.Selepas 10 minit,aku tak nampak batang hidungnya.Ishhh takkan lah dia lupa??
Joshua🤘
Josh
awak kat mana?
typing..
jap,aku otw
Aku mengangguk kepalaku.
"awak belum balik ke?"tanya seseorang.Aku laju berpaling mencari suara tersebut.Mamat korea tu berdiri di tepi ku.Erkk sejak bila dia dekat sini??
"ermm belum..tunggu kawan"balasku.
"Siapa?laki ke perempuan?"tanyanya sambil anak matanya memandang anak mataku.
"Ermm laki"balasku.Aku melihat tangannya mengenggam kuat sehinggakan nampak urat2.
"Siapa?"tanyanya sambil mendekatkan badannya dengan badan aku.Aku mengambil langkah ke belakang,taknak dekat2 dengan mamat korea ni.
"Kawan aku lah..yang kau sebok ni pehal?"tanyaku
"Aku tanya sebab aku care pasal kau..kot2 kau kena bunuh dengan orang lain tak ke sia2 je kau hidup?"tanyanya.Ishhh mulut tu,walaupun mix tapi mulut tu nak kena jahit jer.
"Ish ke situ pulak dia..well laki tu sebenarnya suka saya and saya suka dia jugak..so mungkin nanti saya confess dekat dia and keesokkan harinya jadi boyfriend saya"senyumku.
YOU ARE READING
𝙷𝚎 𝙸𝚜 𝙼𝚢 𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝 𝙷𝚞𝚜𝚋𝚊𝚗𝚍(Hiatus)[Malay fanfic]
Romance"𝙼𝚎𝚖𝚊𝚗𝚍𝚊𝚗𝚐𝚔𝚊𝚗 𝚔𝚊𝚞 𝚝𝚘𝚕𝚘𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚝𝚒𝚖𝚎 𝚊𝚔𝚞 𝚍𝚒𝚋𝚞𝚕𝚒,𝚜𝚎𝚔𝚊𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚋𝚒𝚊𝚛 𝚊𝚔𝚞 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚗 𝚖𝚎𝚗𝚐𝚊𝚑𝚠𝚒𝚗𝚒 𝚔𝚊𝚞 𝚜𝚞𝚙𝚊𝚢𝚊 𝚜𝚎𝚗𝚊𝚗𝚐 𝚊𝚔𝚞 𝚓𝚊𝚐𝚊 𝚔𝚊𝚞"-𝚁𝚢𝚊𝚗 𝙻𝚎𝚎 "�...