5

353 20 5
                                    

Leely's pov:

"Woiii melamun jauh nampak"kata Mia yang duduk di tepi sudut mejaku membuat aku berhenti mengelamun.

"Kenapa ni..muka macam beruk jer aku tengok"kata Mia membuat aku cubit lenganya.

"Oww ish sakit lah"marah Mia comel,ahh padan muka..siapa suruh cakap muka aku macam beruk.

"Muka aku macam IU k..not beruk"aku mengflip hair aku yang panjang ni.

"Suka hati aku lah..ni pesal mengelamun??dari tadi tengok macam ada masalah jer..kalau ada,share lah"kata Mia yang kini duduk di hadapanku dengan membuat mukanya yang tak comel tu.

"hmmm kau tahu kan mamat korea baru tu??"tanyaku.

"Yerlahh mestilah kenal..ish kau ni..kenapa dengan dia??kau suka dia ke?jatuh cinta dah ke??dia melamar kau ek??"tanyanya bertubi2 seperti shotgun.

"eh eh ke situ pulak mak nyah ni..manade"balasku.

"Habistu?"

"hmmm kan kemarin aku ni tengah lapar..then pergi mcd nak makan..selepas makan tu..aku kena culi-"

"WHAT??!!!KAU KENA CU-"aku terus menutup mulutnya dengan tanganku.Bising betul lah minah seorang ni.

"Boleh tak kalau cakap tu biar sampai satu sekolah ni dengar suara kau yang cantik ni?"kataku.

"Ish suka hati aku lah..btw..sambung2 aku nak dengar ni"kata Mia

"okay aku kena culik oleh seorang lelaki gila ni..dia cakap yang aku janji nak kahwin dengan lelaki tu sedangkan aku tak kenal pun dia siapa..then datanglah si mamat korea tu..and dia tumbuk laki tu sampai laki tu pengsan..then2 mamat korea tu peluk aku and cakap sorry lambat selamatkan kau and i will be like Wtf is going on with this mamat"aku menunjukkan riak mukaku yang terkejut.

"wow untunglah...ada orang peluk"kata Mia.

"ishh kau ni ke situ pulak..then dia hantar aku balik..so time perjalanan tu dia macam marah kat aku jer sebab??aku pun tak tahu"marah aku.Terkenang peristiwa kemarin membuat aku keronyok kertas ujian Matematik.

"Aikk..dia marah tanda sayang la tu..aku pun pernah kena juga..si Alex tu marah kat aku sebab aku keluar malam2 tanpa bagitau dia....kau tahu kan yang aku kena ragut masa tu then Alex merajuk dekat aku hampir sebulan dia taknak cakap dengan aku"kata Mia sambil bermain dengan pen2 yang ada di atas mejaku.

"Alex kan boyfriend kau..dia ada hak la nak marah kat kau..yang mamat korea tu??bukannya boyfriend aku pun..dia sibuk2 nak marah aku tu kenapa?"aku mencebis.Kalau nak cakap pasal mamat korea tu,tak tentu2 habis keesokan harinya.

"belum lagi tu..baru permulaan la gaiss..sabar je  boleh tak??nanti kalau mamat korea tu jadi suami kau fuhh indah dunia"kata Mia sambil buat gerakan tangan membuat pelangi.

"ishh mulut tu jaga sikit..aku taknak dia jadi suami aku..tengok jer muka macam innocent tapi perangai dia macam bad boy"kataku dan tiba2 pintu kelas buka dengan kuat sampai satu kelas terkejut.Lalu masuk seorang lelaki dengan aura yang menakutkan orang.

"Woahh handsome nyerr..budak baru ke??"tanya Mia sambil mengoncang tubuh badanku.

"Eii kau ni..pantang tengok laki handsome..aku bagitau kat Alex nanti baru tahu"kataku.Budak baru tu duduk di tempat kosong di mana mejanya sebelah dengan mejaku.

"Woahh..untunglah orang handsome duduk sebelah kau"kata Mia sambil menunjuk2 dekat budak baru sehinggakan budak baru tu memandang kami dengan jelingan yang tajam.

"Can you stop your crazy friend?i know that i'm handsome"lelaki tu bercakap.Fuhh suara dia deep gilerr macam suara Taehyung.

"What?you said that i'm crazy??!"marah Mia sambil berdiri.Aku cepat2 menahan Mia daripada memmukul budak baru tu.

𝙷𝚎 𝙸𝚜 𝙼𝚢 𝚂𝚠𝚎𝚎𝚝 𝙷𝚞𝚜𝚋𝚊𝚗𝚍(Hiatus)[Malay fanfic]Where stories live. Discover now