Her zaman ki gibi yoğun bir öğlen saatlerinde yardımcılarımı gözlemleyerek önümüzde ki tabağın son dokunuşunu tamamladıktan sonra servis garsonunun alması için zile bastım. Hazırlanan tabak müşteriye doğru giderken bana seslenen kişiye dönüp baktığımda tabakta yanlış süsleme yaptığını fark ettim. '' Ben size her defasında bu yemeğin süslemesinin bu şekilde olmadığını daha kaç kere söyleyeceğim. Üç nokta yapacaksın yanına dört değil. Büyükten küçüğe doğru gidecek. Şunu kafana sok yoksa ben sokmasını çok iyi bilirim.'' Bağırmam karşısında tabağı hazırlayan yardımcı aşçı hızlıca tabağı düzeltmeye başladı. O sırada diğer siparişlerin son hallerine bakıp servise hazır olup olmadıklarını kontrol ediyordum. Yardımcım işten ayrıldığı için tek başıma yapmak canımı sıkan bir durum. Bugün yeni bir yardımcım olacağını biliyorum ama henüz kendileri ile tanışmadım. Beklemedeyim. ''Devrim şefim Ahmet bey ve eşi Zuhal hanımlar geldiler. Sizi masalarına davet ediyorlar.'' ''Tamam geliyorum söyle.'' Masalara genelde teşekkür için çağırırlar ama Ahmet bey geçenlerde bir işten bahsetmişti. Önlüğü çıkarıp ellerimi yıkadıktan sonra mutfaktan çıkıp masaya doğru ilerlemeye başladım. '' Merhaba Zuhal hanım merhaba Ahmet bey.'' Ellerini sıkıp masaya oturduktan benim içinde servis edilmiş kahvemi önüme çektim. '' Nasılsınız Devrim şefim?'' ''Teşekkür ederim Kemal bey siz nasılsınız?'' ''Bizde iyiyiz teşekkürler. Böyle yoğun bir saatte sizi meşgul ediyoruz ama çok fazla vakit olmadığı için hemen görüşmek istedik.'' ''Sizi dinliyorum.'' ''Eşimle kırk birinci yılımızı kutlamak için bir parti organize ediyoruz. Ve burada sizin hazırladığınız menüyü misafirlerimize ikram etmek istemekteyiz. Sizin için de uygunsa haftaya cumartesi akşamı olacak. Ücret konusunu hiç dert etmeyiniz gerektiği yapılacak.'' '' Öncelikle yıl dönümünüz kutlu olsun. Geçen akşam ayak üstü bahsetmiştiniz zaten. O akşam için birlikte çalışabiliriz. Siz istediğiniz menüyü oluşturun ya da istediğiniz yemeklerden bana bahsedin ben size güzel bir yemek hazırlarım.'' '' Güzel olacağından hiç şüphemiz yok. Size çok güveniyoruz. O zaman ben asistanımla size gerekli listeyi ulaştıracağım yarın.'' '' Tamam o zaman Kemal bey ben müsaadenizle işimin başına dönüyorum. Görüşmek üzere.'' ''Görüşmek üzere Devrim hanım.'' Hızlıca mutfağa doğru giderken bir kaç masaya da selam vererek ilerledim. Ellerimi yıkayıp önlüğümü giydikten sonra ben çıkınca mutfağın son durumuna baktım. Herkes arı gibi çalışıyordu. Tam olması gerektiği gibi. İş konusunda herkesin benden çekindiğin çok iyi biliyordum. Sert bir imajım var mutfakta olduğum sürece. Bende bu yollardan geçtiğim için. Gelen siparişe bakarken mutfaktan içeriye Selin'in girdiği gördüm. Arkasından da genç bir kadın girmişti. Gözlerim yüzünde sabit bir şekilde kalırken Selin'in bana seslendiğini fark ettim. Belli etmeden kendisine bakıp dinlediğimi belli edercesine başımı salladım. ''Devrim şefim seni Ala ile tanıştırayım. Bundan sonra senin yardımcın olarak bizimle çalışacak. Senden sonra mutfaktan sorumlu olan ikinci kişi. Ben işimin başına geçiyorum siz kendi aranızda tanışırsınız. Ve kendisi yarın işe başlıyor.'' ''Tamam Selin teşekkürler.'' Selin kendi ofisine gittiğinde bana bakan Ala'ya çevirdim bakışlarımı. ''Ben Devrim mutfak şefiyim. Sırasıyla herkesle tanışırsın. Benim istediğim ürün bana gelmeden kontrollerinin tam yapılması. Eksik gelmesinden hiç haz etmem. İşin zamanında yapılmasını ve bitmesini isterim. Yapabilecek misin bunları?'' Ben sertçe cümlemi bitirdiğimde bana meydan okuyan bakışları görmem bir oldu. İçten içe hoşuma gitti bu durum. Disiplin benim için çok önemli bir konu. ''Evet şefim tüm görevleri itina ile yerine getireceğimden emin olabilirsiniz.'' ''Göreceğiz. Şimdi istiyorsan arkadan kıyafetini giyip mutfakta çalışma şeklimize bakabilirsin menüleri inceleyip yemekleri kontrol edebilirsin. Soğuk şef ve sıcak şeflerimiz ile tanış. Yarın için saat kaçta burada olman söylendi.'' ''Sabah sekiz de burada olmam söylendi.'' ''Tamam geç kalma. Şimdi dediklerimi yapabilirsin işin yoksa.'' ''Tamam şef'' Ben işimin başına döndüğümde Ala'da arka giyinme odasına doğru gidiyordu. Mutfağı kendi gezerek öğrenmeli tabi ki bende yardımcı olacağım ama bakış açışını merak ediyorum. Kısa bir süre sonra çalışanların arasında kendisini tanıtarak ilerlemeye başlamıştı. Ben sipariş ile ilgilenirken çalışanların işlerine engel olmadan hem tanışıp hem de bilgi aldığını fark ettim. O sırada yanıma soğuk şefi Mehmet geldi. ''Aşçı başım ne diyorsun yardımcın için?'' '' Bir şey söylemek için daha erken Mehmet. Çalıştıkça göreceğiz bakalım sabırlı mı sakin mi çalışkan mı.'' ''Asıl sana dayanabilecek mi şefim?'' ''Ben sana şimdi gösteririm dayanmayı Mehmet hadi defol işinin başına.'' Bana aldırmadan gülerek giden Mehmet'in arkasından baktım. Dışarıda da görüştüğüm bir arkadaşım olduğu için aramızda bu gibi lafların sıkıntısı olmuyordu. Küçük kızı Ela'ya bayıldığım için. O sırada yanıma gelen Ala'ya bakışlarımı çevirdim. '' Hangi okuldan mezunsun?'' '' Muğla Sıtkı Koçman üniversitesini ikincilik ile bitirdim. Daha sonra eğitim hayatına devam etmek ve daha fazla öğrenmek için MSA kursuna gittim. Mezun olduğum gibi Karmen restoran da aşçı olarak başlayıp kısa sürede yardımcılığa yükseldim. Oradan altı aylık bi yurt dışı çalışmam oldu. Ondan sonrada buradayım.'' Başarı durumu tahmin ettiğim gibi çıkmıştı. Yine de çalışmasını görmeden bir şey demek istemiyordum. '' Kısa sürede yükselmiş olman iyi bir durum. Ama burada benim gözlemlemem de önemli. Bakalım göreceğiz. Biliyorsun ki bizim restoran sadece hafta içi hizmet veriyor. Cumartesi ve pazar kapalıyız. Bundan dolayı da hafta içleri uzun mesai saatlerimiz olabiliyor. Neyse cumartesi gününe bir iş aldım ve ekibimi toplayıp gideceğim. Ve ekipte sende olacaksın yardımcım olduğun için. İstenilen menü yarın elimde olacak seninle üstünden geçeriz.'' ''Anlaşıldı şefim.'' Önümde ki tabağın son dokunuşlarını yaptıktan sonra zile basıp siparişin alınmasını sağladım. Gün hızla devam ederken bu akşam için fazla rezervasyon olmamasından dolayı rahat olduğumuz bir akşam oldu. Gözlemlerimin devam ettiği Ala ise her bölümde gezerek ara sırada fikir vererek gününü geçirdi. Son siparişimizi de yaptıktan sonra mutfağı toplama işlemi başladı. Arkaya geçip kendime bir kahve aldıktan sonra tüm çalışanları izlemeye başladım. İşleri bitenler haber verip çıkmaya başladı. Daima en son ben çıkardım. Mutfak benim sorumluluğum olduğu için ve son dokunuş daima benim olduğu için ışıkları kapatıp en son ben çıkardım. Herkes çıktıktan sonra tam ışıkları kapatıp arkamı döndüğüm de Ala'yı kapının orada beklerken gördüm. ''Sen neden çıkmadın?'' ''Çalıştığım yerde en son ben çıkardım şefim. Alışkanlık olduğu için bekledim.'' ''Anladım. Burada en son kontroller benden geçiyor ve son çıkanda ben olurum. Yarın geç kalma.'' ''Tamam şefim iyi akşamlar.'' Beklemiş olması nedense hoşuma gitmişti. Arabama binip evime doğru yol alırken umarım her şey güzel olur diye düşündüm.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutfakta Aşk
Teen FictionMutfakta başlayan iki kadının aşkına ortak olmak ister misiniz?