Di tuduh 😞

431 38 12
                                    

Tok Aba menonton tv bersama Hali , taufan...ice tido bersama bantal paus biru nya.

Thorn dan blaze bermain bola diluar rumah ... Solar layan IG

Gempa?...dia keluar pergi ke kedai...

Di tv→berita terkini, Menteri besar pulau Rintis mati di bunuh dgn kejam di hadapan Pasar raya besar pulau Rintis pd jam 4.30petang tadi... pembunuh nya masih di jejak..sekian..terima kasih...

Tok aba:ya Allah cucu aku... mana gempa nie...dah pukul enam petang ni..

Taufan:sabar tok nanti gem balik lah tu...ada lah tu melancong ke lain...

Tok abah:harap² gem selamat...

Kringghh...kringghh telefon rumah berbunyi...tok aba mengangkat panggilan..

Tok aba:hello... assalamualaikum

Hello, waalaikumussalam...ini atok kpd gempa?

Tok aba:ye saya knp dgn cucu saya!?

Saya dari balai polis pulau Rintis ingin menyatakan bahawa gempa dituduh membunuh YB Menteri besar pulau Rintis...jadi saya mahu tuan dtg ke balai sekarang..

Tok aba:a... apa?tak...tak mungkin...cucu saya bukan pembunuh (air mata nnya mengalir)

Tok aba letak panggil Lan dan terus pergi ke balai polis bersama cucu nya yg lain...

Skip ke balai polis.....

Alangkah terkejutnya mereka melihat gempa yg baju nya dibasahi dengan darah yg segar ....tangan nya berlumuran darah...

Tok aba jatuh ke lantai...

Tok:apa yg kau dah buat gem...apa kau x syg tok ke?(menangis)

Gem:tok(berlari ke arah Tok aba)

Gem ditolak Hali dgn kuat..

Hali:kau jgn dekat dengan tok aba... dasar pembunuh...apahal kau bunuh org!??

Gem:Gem tak bunuh sesiapa...gem cuba selamatkan Tuan menteri ....!!tolong lah percaya!!(menangis)

Thorn: betul ke gemgem bunuh org...Hiks...taufan...hiks...thron takut!!(nangis peluk taufan)

Taufan:jgn nangis....taufan ponn takut huwaaaa

Solar:knp gem ... knp gem bunuh org...

Gem:tak...gem tak bunuh dia...gem cuba nk halang...tp tak sempat...

???:kau jgn nk menipu lah gempa!

!!!:kau yg bunuh menteri tu...

Gem:huh!?fang ....Gopal.. knp 😢

Fang: kitaorg dah tengok rakaman CCTV di pasaraya tu...dan tiada org lain selain kau yg membunuh!

Hali:kau memang setan gem!mulai hari ini...kita bkn adik beradik...

Gopal:aku tak dengar kwn macam kau! PEMBUNUH!!

Hati gem seperti di tusuk pisau...sakit nya tidak dapat dikatakan...air mata nya mengalir deras ....

Gem:tolonglah.... percaya kan Gem...bkn gem yg bunuh...

Hali:dah lah tok...mari kita balik...makin panas hati tengok setan ni...

Gem: Hiks.... tok....

Gem perasan bahawa Yaya & Ying berada diluar sedang menangis...

Gem:(dlm hati)bkn salah aku....


Huwaaaa ni citer pertama author tentang bbb Ngan EA.....otak abis perah..... Nanti sambung eh.....ok bye....

Ejen Gempa (BoBoiBoy & Ejen Ali)Where stories live. Discover now