Semuanya sudah selesai... sekarang masa untuk keputusan teras yg akan dipegang oleh gempa ....
General: baiklah gempa... saya harap kamu boleh pegang teras ini dgn baik...saya masuk kan keempat empat teras kepada kamu... kerana kamu dapat menjalankan kerja dgn baik...belum lagi dlm misi... seperti kamu bercerita pada kami yg kamu ialah superhero galaksi bersama kwn2 kamu...
Gem:Jap....teras? Ape benda lak nie..
E.geetha:gempa di M.A.T.A...ada empat teras kemahiran iaitu inviso(betul tak author eja🤔)Kombat,neuro dan Tekno...tekno lebih kepada membantu rakan sepasukan utk cari maklumat dlm misi & dapat hack sistem pertahanan musuh..
Ejen Leon:neuro ialah pengerang jarak jauh.. seperti Roza & Alicia...
Jet:eh saye?!
E.leon:diam kamu!
Jet:why me😭
E.karya: inviso sebagai pengendap... pergerakan pantas...dan back-up pasukan seperti Rudy & moon zaas
E.bakar: Kombat menyerang jarak dekat... antara nya Mika dan Iman..
Gem:ouh....tapi? kenapa saya dapat empat teras?
General: kerana kamu ada semua kemahiran yg perlu ada dlm semua teras...jadi kamu terima atau tidak?
Gem:Hmmm baiklah saya terima...
Semua bertepuk tangan....
General: sekarang kamu ialah ejen Gempa....
Di kafeteria M.A.T.A......
Ali:ermmm gem...umur kau berapa?
Gem:ouh aku 16thn...ye aku tua lagi dari korang semua 😂
(Author lupa nk bagitau umur e.muda semua 14thn and gempa 16....)
Gempa dapat panggilan dari Komender Kokoci... gempa jawab panggilan...
Gem:hmmm
Kokoci: gempa mana kamu pergi banyak misi yg kena buat?!
Gem: sudah lah...saya dah tak berguna di Tapos ..saya pembunuh... semua orang benci saya...saya dah tak tahu nak jelaskan macam mana...saya dah cukup terseksa...kwn dari sekolah rendah kenal...dah jadi macam musuh... adik beradik yg dulu susah senang bersama... sekarang terpisah...
Gempa tutup panggilan...dan terus hack sistem...dia menangis...
Gem:hisk...ma...maaf...
Dlm kesedihan itu....
Ada yg mendengar....
.
.
.
.Di pulau Rintis.....
Yaya:ampungan graviti! Ying!
Ying :baik ! sini mkn kaki aku robot tak guna...hiaarrrrh
Gopal:meh sini aku nak tukar kan jadi jeli wat pencuci mulut .. hahahahahahah
Hali: banyak lah kau...
Thorn:wah jeli...nk!!!
Taufan:nak jugak!!!
Blaze: aku pon nk!
Fang:jari bayang!jgn ngade!(tangkap thorn, taufan, bleze)
T,T,B:huwaaaaa jeli!!!
Fang:jap mana gempa tu!
Gopal:haah mana si setan tu hah...woi gempa mana kau...
Hali:dia dah lari
Yaya,Ying, Gopal fang:hah!?
Hali:kau jangan panggil gempa setan...kita yg setan selama nie!
All:hah!
Hali: gempa tak bersalah...ada orang lain yang bunuh menteri besar....
Fang:ape yg aku dah buat...hisk...gempa...a...aku.. mintak maaf...hisk..balik lah semula..hisk..
Y&Y:hisk.... gempa kitaorg mintak...maaf....
Gopal:aku kwn yg teruk...tangan nie...aku dah sakit kan kwn aku... Gempa... hisk Hiks Hiks. ..
.
.
.
.
.
.
.
Ok guys author stop kat sini dulu ye...bye...
YOU ARE READING
Ejen Gempa (BoBoiBoy & Ejen Ali)
Aventuragempa hidup derita apabila dia dituduh membunuh...dia dihina, dicaci oleh org ramai termasuk adik beradik elementalnya & sahabat nya... Gempa membuat keputusan untuk membawa diri ke tempat lain supaya dapat membina hidup baru.Dia pergi ke Cyberjaya...