Hari ini ialah hari utk keputusan bahawa gempa akan dipenjara atau di lepas kan....
Dlm dewan pengadilan..gempa disoal oleh peguam bela nya...
Peguam bela: Gempa...pada 2/6/20** jam 4.50petang kamu di mana
Gem:saya berada di pasaraya besar pulau Rintis
Peguam bela:ok..jadi ape barang yg kamu beli?
Gem:ermmm...tepung ,ayam,telur ,stok makanan blaze... bantal peluk paus utk ice...coki-coki utk thronie...blablabla blablabla...
Ketua hakim dgn muka (APEKAH!?)dengar apa yg gem kata...
Hakim:apa yg kamu mengarut ni peguam bela!!?ada saya baling tukul ni kang-_-#
Kita skip ok😥gak da idea...
Skip masa hakim buat keputusan...
Hakim:Baiklah...dgn ini saya memutuskan bahawa Gempa tidak bersalah...kerana saya diberi tahu bahawa driver YB memberi tahu bahawa dia nampak bodyguard YB sudah pun jatuh dan mati...dan dia nampak Gempa berlari dan melompat kearah YB...kalau gempa yg membunuh knp kaki nye boleh sakit...?jadi pihak mahkamah akan melepaskan Gempa..tapi kes ini masih disiasat...kamu mungkin akan dipanggil sekali lagi...faham Gempa?
Gem:Faham tuan... alhamdulillah...Hakim: baiklah semua boleh bersurai....tok...tok...tok adoii!!
Rupa nya tuan hakim terketuk jari nya🤣😂
Gem:hahaha...terbaik... alhamdulillah... syukur kpd ni ya Allah. Mesti tok aba dgn yg lain gembira 😊
Gem balik menaiki bas...
Dia turun dari bas dan berjalan kaki ke rumah ..dlm perjalanan dia terserempak dengan Yaya...
Yaya:gempa !sini kejap....
Gem:ouh hai Yaya...knp...?
Yaya:nah(hulur bekas makanan)ni mak aku masak..makan lah..sedap...jom ...gem mkn kat sini..(duduk kat kerusi)
Gem:ouh...ok terima kasih...
Yaya: sama-sama gempa(senyum sinis)
Yaya:wahhh cepat nye gem mkn(teruja tetiba)
Gem: hehehe ...lapar...x mkn dari pagi😅
Yaya:ouh kesian gempa (senyum)
.
.
.
.
????:hai gempa 😁Gem:Opocot hai hai!!(sempat melatah😂)ish ko ni Ying terkejut...eh?
Ying: hihihi... sorry (hulur air mineral) minum lah(senyum sinis)
Gem: terima kasih Ying 😁oklah korang....aku balik dulu bye...
Yaya/Ying:ok bye....
Selepas meninggal kan mereka...gem sambung perjalanan nya untuk balik...dia terserempak pula dgn fang dan Gopal...
Gem:fang Gopal?!!arhhh(pegang perut)aduh sakit nyer...
Gopal dtg dekat dgn gempa...
Gopal:gem....kau ok tak?
Gem:ok...tapi perut aku sakit...
Gopal:ouh ...ok biar aku ubat kan...
Dgn pantas Gopal terus menumbuk perut gempa dgn kuat...
Gem:arhhh...Gopal knp nie!?
Gopal menumbuk sekali lagi.... gempa jatuh terduduk...
Fang dtg dan terus menentang gempa ... mereka membelasah gempa dgn teruk sehingga tiada tenaga lagi...
Fang;kau rasa lah setan...nasib aku belum bunuh kau jer!
Gem:hiks.... apa salah aku...Hiks...arhhh
Perut nya masih sakit.. badan nya sudah luka luka...
!!!!:hahaha....sedap...
???:wat apa tanya? mesti lah sedap hahahahahahah!!
Gem:hah!?Yaya ....Ying...korang ke yg buat aku sakit perut?
Yaya:hahaha aku baru letak racun biasa.....
Ying: kenapa lah kau x mati huh setan!?hahaha
Mereka meninggalkan gempa bersendirian dgn tiada tenaga... gempa menguatkan diri utk balik..
Bila sampai saja di rumah....
Gem: assalamualaikum tok.. hali...gem dah balik....bukak lah pintu...gem rindu korang...!
Krekkk!!
Arhhhhh!
Gempa di tendang kebelakang dan jatuh terduduk...
Hali :asal kau balik!!dan aku pelik...knp kau... HIDUP LAGI HAH SETAN!!jgn harap aku bagi kau masuk dlm rumah nie... entah-entah kitaorg yg kau nk bunuh!
Tok aba:Hali...bagi dia masuk...
Hali:cihs...kau nasib baik kali ni...
Gempa masuk ...lalu mahu menyambut tangan tok aba...tp..
Tok aba terus masuk ke bilik nya..Muka gempa terus suram....dan terus naik ke biliknya 😢
Ok...bab ni dah abis... nanti sambung 😋....huwaaaa sedih lak author..bye gais
YOU ARE READING
Ejen Gempa (BoBoiBoy & Ejen Ali)
Aventuragempa hidup derita apabila dia dituduh membunuh...dia dihina, dicaci oleh org ramai termasuk adik beradik elementalnya & sahabat nya... Gempa membuat keputusan untuk membawa diri ke tempat lain supaya dapat membina hidup baru.Dia pergi ke Cyberjaya...