10

45 1 0
                                    

We gaan meteen met de bus naar mijn huis en daar kijken we een serie tot de anderen er zijn. We gaan met Jaivey spelen tot we moeten eten en daarna gaan we verder met hem spelen tot hij moet gaan slapen. We gaan een film kijken en bij de tweede film komt Adem thuis. Hij stelt zich voor en komt er gezellig bij zitten. We besluiten vroeg te gaan slapen en we gaan liggen. Ik lig weer langs Peter en ga iets dichter bij liggen dan zou hoeven. Hij legt een arm om me en trekt me ietsje dichterbij. Zo val ik rustig in slaap.

"Ik kom je halen, prinsesje. Je bent nog niet van me af. Je zal nooit van me af zijn, jij kleine viespeuk. Je hebt misschien Jaivey en Adem, maar dat betekent niks. Hun betekenen niks hun zijn best wel zwak. Hulp halen helpt je toch niet, want wij zijn veel sterker. Wij gaan sowieso winnen. Verwacht maar naar mij te komen, zie je snel prinsesje," zegt mijn vader tegen me. En dan wordt ik in brand gezet. Het doet pijn, maar het heeft ook iets bevrijdend.

Ik word schreeuwend wakker en meteen krijg ik een knuffel van iemand. Ik word weer wat rustiger. "Wat zei hij?" vraagt Adem. "Hij zou me meenemen naar thuis en hulp halen heeft geen nut," zeg ik en Adem lijkt te schrikken. "Wat is er?" vraag ik. "Ik zeg het later wel, met je vader erbij," zegt hij met een glimlach. Ik knik en ga weer liggen. Eigenlijk meer in Peter's armen, maar het ligt fijn dus het maakt me niet meer uit wat anderen zeggen. Ik val langzaam weer in slaap. Deze keer zonder rare droom.

Ik word wakker door iemand die gaat verliggen onder mij. "Sorry mijn arm begon te slapen," fluistert hij in mijn oor. Ik knik en leg mijn hoofd terug op zijn borst. Ik luister naar zijn hart en moet ervan glimlachen. "Zullen we straks gaan zwemmen?" vraag ik en hij knikt. "Dan moeten we nog even wachten, de anderen slapen nog. Maar moet je kijken hoe," zegt hij met een glinstering in zijn ogen. Ik kijk en zie dat Alix en Ned bijna hetzelfde liggen als ons. "Ze zijn zo schattig samen," zeg ik terug en hij knikt. "Zullen we muziek luisteren tot hun wakker worden?" vraag ik en hij knikt. Ik pak mijn oortjes en klik op een playlist. Het is één van mijn chill playlist. Ik ga weer lekker liggen en hij begint met mijn haar te spelen. Het maakt me helemaal kalm.

Als ik bijna in slaap val hoor ik een harde bonk. "A poep," hoor ik zachtjes. "Gaat het Adem?" vraag ik hem en hij kreunt terug. Nee dus. Ik geef hem iets voor de blauwe plek, hopend dat Peter het niet ziet. "Dankje," fluistert hij terug en hij gaat weer liggen. "We gaan straks zwemmen als de anderen wakker zijn," zeg ik en hij knikt. "Hoelang denk je nog?" vraagt hij mij. "Tussen de vijf minuten en twee uur," zeg ik en hij zucht. "Ik ga kijken of je vader wakker is en het vertellen, blijf jij maar hier," zegt hij en ik knik. Ik ga weer lekker liggen en merk na een tijdje dat ik naar zijn gezicht aan het staren ben. Ik stop en kijk naar de andere twee. Ze lijken nu echt een koppel, maar wacht dan lijken ik en Peter ook een koppel. Het boeit me niet echt, waarom maak ik me daar soms druk over. Hij gaat me toch nooit leuk vinden.

Na een uur en een kwartier wachten worden ze eindelijk wakker. "Goedemorgen tortelduifjes," zeg ik en Alix word rood. Ze vind hem dus inderdaad leuk. Uit het niets komt Steve binnen. "Wat doe jij hier?" vraag ik en hij glimlacht alleen. "Je vader wilde me hier hebben, kom hier," zegt hij en ik ren naar hem toe voor een knuffel. Hij draait me zachtjes rond en zet me dan weer neer. "De anderen komen er zo aan, dus ik zou de anderen naar buiten brengen," fluistert hij in mijn oor. Ik knik en ga terug naar de anderen. "Wat doet hij hier?" vraagt Ned met grote ogen. "Mijn vader heeft hem nodig, maar kom we gaan zwemmen. Adem zou er al moeten zijn," zeg ik en Peter knikt. We gaan net op tijd naar buiten. "Ik ben zo terug ik ga even eten halen," zeg ik en ga terug naar binnen. Ik geef iedereen een knuffel en Wanda natuurlijk langer. "Mag ik bij jouw blijven ik heb even geen zin?" vraagt ze en ik knik. "Ik moet ontbijt maken dus loop maar mee," zeg ik en ze volgt me naar de keuken. We maken ontbijt voor zeven mensen en brengen het naar buiten naar de rest. Jaivey is er ook al. Ik geef iedereen hun eten en we eten het langzaam op. En dan eindelijk gaan we zwemmen. Het is echt gezellig, gelukkig mag iedereen Wanda en kunnen we gewoon goed met elkaar omgaan.

Iedereen gaat rond vijf uur naar huis behalve Wanda. Zij blijft een nachtje slapen. We gaan naar mijn kamer en houden een dans feestje. Na een paar minuten komen Adem en Jaivey ook meedoen. Uiteindelijk houden we een slaapfeestje met z'n allen in mijn kamer. We praten na over mijn droom en Adem vertelt over het gesprek met de anderen. Er komt dus nog een gevecht, maar deze word in hun wereld, dus niet iedereen kan mee. De meeste gelukkig wel. Maar dat is gelukkig nu nog niet, we kunnen nog trainen. Vooral ik ga dat nodig hebben, want nu moeten we al mijn krachten leren en kennen, maar mam zegt dat zij al mijn krachten weet en zij gaat mij helpen. Ik heb dus geluk daarmee en hopelijk ook met het gevecht. Maar zoals ik al zei dat is nog even. Iedereen gaat liggen en we vallen snel in slaap. Ik voel mijn moeder bij me en val dan echt in slaap met een glimlach.

Eindelijk nog een hoofdstuk!! Het spijt me zo erg dat het zo sloom gaat, maar ik heb niet veel inspiratie om meerdere hoofdstukken achter elkaar te schrijven, hopelijk gaat het in de vakantie beter die over een paar weken is. Elina xxx

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 05, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Ways to burnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu