5:09 Pm- Rumah Ali
Ali membuka matanya. Dia sekarang berada di dalam biliknya.
"Aduh.. sakitnya kepala aku.."
Ali mengusap belakang kepalanya.Ali bangun dari katilnya lalu berjalan menuju kearah ruang tamu.
"Tadi tu mimpi ke?"
Fikir Ali sambil mengingati hal yang berlaku sebelum dia pengsan.
"Eh? Tu.."
Ali ternampak plastik berisikan kaca yang sudah pecah.
"maksudnya, memang betullah Hyme ada kat rumah ni. Kalau macam tu betullah yang Fiza serang aku dengan Alice semalam."Tiba-tiba kedengaran suara Alice memanggilnya dari belakang.
Apabila dia menoleh, Ali terkejut apabila mendapati tiada sebarang kecederaan pada Alice.
"Alice? Bukan ke kau dah kena tikam?
Kenapa kau tak cedera langsung?""Sebab aku bukan Alice."
Iris mata Alice tiba-tiba bertukar biru didepan Ali."A-Apa? Jadi kau ni Sha? Apa kau nak?!"
Ali menyoal dengan nada Sedikit kasarNotes: untuk chapter kali ni nama Alice akan diubah jadi Sha sampai
Alice ada balik."Hmm? Kenapa kasar sangat ni? Salah ke kalau aku ada kat sini?"
Sha menyoal kembali."Mest-"
"Assalamualaikum"
Kedengaran suara yang agak dikenali Ali dari ruang tamu.
Ali terus bergegas Lari ke ruang tamu untuk menyambut kepulangan orang itu.
"Papa! Papa dah balik?""Haa... Ye, ye. Dah tepi, Papa nak rehat."
Ayah Ali( Ghazali) tidak menghiraukan Ali dan terus ke biliknya."Ok.."
Ali kedengaran sedikit kecewa apabila
menjawab.Riak muka Sha tiba-tiba berubah Sedikit hairan apabila nampak perkara tadi. Dia kemudiannya mengacukan pistol nya kearah Ali.
"Himitsu!""Apa kau buat ni?"
Ali terkejut apabila Sha tiba-tiba menembaknya. Peluru tu tak menyakitkan Ali langsung"Jangan risau. Peluru Himitsu adalah sejenis peluru yang boleh menyerap segala memori yang ada tanpa meninggalkan kesan sikit pun pada orang yang ditembak."
Jawab Sha sebelum mengacukan pistol nya kearah kepalanya sendiri.
"Transfer""Apa?"
Ali masih lagi tak faham"Tak faham lagi?Dalam erti kata lain, aku dah dapatkan kau punya memori guna pistol tu. Nampaknya kali terakhir kau luangkan masa dengan Ayah kau adalah pada 8/4/2021 iaitu pada Hari jadi kau yang dah lepas."
Sha menerangkan supaya Ali lebih faham."Kenapa kau nak tau pasal tu?"
"Rasanya kau kena luangkan lebih masa dengan Ayah kau. Takpe, Aku boleh tolong kau."
Sha hanya meneruskan kata-katanya tanpa menghiraukan Ali."Tolong aku? Tolong apa?"
Sha menghulurkan sesuatu pada Ali.
"Nah aku ada 2 tiket Funfair Nightlight.
Malam ni, kau pergi sana dengan Ayah kau.""Apa? Kenapa pul-"
"Kau kena pergi."
"Tapi ke-"
"Kau kena pergi."
"Ser-"
"Kau kena per-"
"Ok fine! Aku pergi."
Ali akhirnya berputus asa pada Sha."Bagus, aku gembira kau tak tolak."
Kata Sha sambil tersenyum."-_- "
Muka Ali apabila mendengar ayat Sha."Ok, sekarang kau tinggal ajak Papa kau je."
"Macam mana kalau dia tak nak?"
Tanya Ali."Mesti boleh punya. Pergi lah tanya dulu."
Sha menjawab.
YOU ARE READING
EJEN ALI :future chlid (BM)
Fanfictionmacam yang Korang tau Ali, seorang ejen M.A.T.A yang cemerkap tetapi telah banyak dapat pehargaan dari mentor dan kawan² ejen-nya terutamanya dalam kejayaannya mengalahkan Niki. suatu hari Ali dikejutkan dengan kedatangan seorang perempuan yang ber...