1. BÖLÜM ''UKALA BERK''

359 19 0
                                    

Buketle bahçede bekliyorduk . Mikrofondan yüksek bi şekilde müdürün sesi yükseliyordu . Hepimizi tören alanına çağırıyordu. Buketle sıramıza durduk ve ileriki sıralarda bekleyen lise son öğrencelirinin seslerini duyuyorduk hepsi kendini beğenmiş , havalı öğrencilerdi .

O an ' Acaba bendemi ileride öyle olacağım ?' diye düşündüm . Ama sanmıyordum ya da olabilirmiydim acaba bilmiyorum .

Ben bunları düşünürken yanıma biri durmuştu . Yanımda bekleyen kişi ise benim bahçede gördüğüm çocuklardan birisiydi. Tabi benim kalbim yerinden çıkacak gibiydi .

Çocukla yan yana duruyorduk . Buket ise diğeriyle konuşmaya bile başlamıştı. Ben etrafı incelerken ' selam tanışalım mı? ' diye ses duydum ve yanıma döndüm ' Bana mı dediniz ? ' diye cevap verdim.

Bana soruyu soran yanımdaki çocuktu ve 'Evet sana dedim , yanımda başka bekleyen birini göremiyorum .' dedi . Sanırım çocuk biraz ukala birisiydi . 'Haklısın bende göremiyorum pardon .' diye cevap vermiştim .

' Sorun yok artık tanışabilirmiyiz ? ' dedi .

' Olur , adım çağla liseye bu yıl başladım . ya sen ? ' diye cevap vermiştim. Çok mutluydum. ' Benim de adım Berk ,ben de yeni başladım.' dedi . Ozaman şaşırmıştım çünkü yeni başlamasına rağmen fazlasıyla çevresi vardı , hatta tüm kızlar selam veriyordu . Berk ise zaten eli ile saçını düzeltip ' oo kızlar ' diyor ve kızlar tuhaf tuhaf ona bakıyorlardı .

Biraz kendimi tuhaf hissetmiştim. Tabi bu arada müdür konuşmasını yapıyordu . Her sıradan ' of adam yine başladı artık sonu gelmez .' diye sesler duyuyorduk Buket ile , ozaman bizde gülüyorduk .

Sınıflara çıkmaya başlamıştık . Berk hiç yanımdan gitmemişti. Sürekli sorular soruyordu , bende cevaplıyordum tabiî ki . Ben sorduğum zaman ise cevap veriyordu ama biraz ukala bi şekilde . Ben gıcık olmaya başlamıştım ama yinede konuşuyordum.

' Hangi sınıftasın ?' dedim . Bana ' 9 / C ' diye cevap vermişti .

Çok mutlu olmuştum . Çünkü aynı sınıftaydık . bu senenin güzel geçeceğini ummaya başlamıştım. Beraber sınıfımıza girdik . Buket ise kulağıma eğilmiş bi şekilde ' oo hayırdır yaaaa ' diyerek gülüyordu . Bende ona ' Buket arkadaşım biraz sussana sen , hem kendine bak biraz . '' dedim . Bana ' ne var ya bende hiç bir şey yok bi kere . '' dedi. Bende gülünce, şakalaşarak ' ya gülmesene ' deyip , omzuma vurmuştu . O an Berk geldi yanımıza , Buketin kim olduğunu sormuştu. En yakın arkadaşım diye cevap verdim . Buket ile yan yana oturuyorduk . Berk ise en arka sıraya geçmiş , birkaç arkadaşı ile birlikte gülüyorlardı .

Henüz ders programı verilmemişti , kitaplarımız da yoktu .

İlk dersimize erkek hoca girmişti daha tanımıyorduk. Adam biraz sorunlu birine benziyordu .

' Gençler hoca geldi farkındamısınız ? isterseniz siz muhabbet edin ben sonra geleyim ? ' dedi . Sınıf ilk önce biraz şaşırmıştı , sonra arkadan ' olur hocam.' Diye ses yükseldi . hemen arkamıza döndük . Bunu söyleyen kişi Berkti. Buket ile birbirimize bakıp gülmüştük . Hoca ' kızlar dedikodunuzu eve gidince yaparsınız ' deyince biz ozaman sustuk.

Hoca kendini tanıtıyordu ' Gençler , benim adım Süleyman Demirbaş , ben yeni edebiyat öğretmeninizim . Size baştan söyleyeyim , benim belli kurallarım vardır bunlara uymayanları artık Allah korusun .' demişti .

Biraz korkmuştuk , Buket ise ' hocam o kurallarınız nedir ? ' diye sordu o sırada. Hoca ' Asla dersimde konuşulmasını istemem , konuşanı konuştururum. Dersime geç kalanı asla derse almam müdürün yanına götürürüm.'deyince sınıftan hiç ses çıkmıyordu .

İlk dersi işlemeyecektik heralde çünkü kitaplarımız daha yoktu ama hocamız onun hakkında da bilgi vermişti . 3.ders bizi çağırıp kitaplarımızı vereceklermiş

Edebiyat hocamız biraz tuhaf biriydi yada biraz sorunlu sanırım. Yalnız sınıfımızda çok eğlenceliydi. Hocanın soyadıyla bile dalga geçiyorlardı.Özellikle de Berk ... hiç korkmadan hocaya hemen cevap veriyor du. Hemde dalga geçerek . Sınıfımız Berk sayesinde dersleri baya iyi kaynatıyorlardı. Ama çok eğlenceli geçiyordu , bütün bir yılın da böyle geçmesini istiyordum.

LİSELİ AŞIKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin