6.BÖLÜM '' BAŞARININ ÖDÜLÜ -GEZİ ''

173 12 5
                                    




Zor olmuştu . İlk kez ailemden ayrılmıştım . Annemin ' Çağlaaa , Çağlaaa hadi kahvaltıya gel.' Deyişini , babamın ise akşam eve gelipte ' Hoş geldin babacığımmm .' diyerek ona sarılışımı özlemiştim.

Geziye gidiyordum fakat otobüse bindiğim zaman annemin elini sallayarak ' güle güle git , güle güle gel kızım .' deyişi kulağımdaydı.

Heralde ilk kez ayrıldığım için bu kadar kötü olmuştum . Bundan sonra önemli olan eğlenmeyen bakmaktı .

Havaalanına varmıştık . Otobüsten valizlerimizi almıştık ve uçağın yanına doğru gidiyorduk. Valizlerimizi yerleştirdik ve binmeye başladık. Ben cam kenarında oturuyordum .

Ama Buket ile Emre 'ninde olmasını çok isterdik.Çünkü onlar bizim en yakın arkadaşlarımızdı . Beraber olsak daha güzel eğlenirdik .

Uçak 3 saat 17 dk civarında Nevşehir'de olurmuş . Gezi çok güzel olacaktı . Sabah vakti olmasına rağmen hepimizin uykusu vardı . Çünkü gece boyu heyecandan uyumayıp sabahı beklemiştik.

-3 SAAT SONRA -

Hepimiz uyuyakalmıştık . İlk ben gözlerimi açmıştım . Uçağında iniş yapması için 15 dk sı kalmış . Yolu uyuyarak bitirmiştik . Ben Berk'i uyandırdım ve kendimize gelmiştik.

Saat 08.00 a geliyordu . ' Sayın yolcularımız , uçağımız iniş yapacaktır . Lütfen güvenliğiniz için emniyet kemerlerinizi takınız .' diye anons geçtiler . Biz de o zaman emniyet kemerlerimizi taktık.

Uçak piste iniş yapmıştı.tek sıra halinde uçaktan indik ve valizlerimizi aldık . Nevşehir'e gelmiş bulunuyorduk. Bir tane otobüs geldi ve bizi aldı . İlk başta otelimize gidiyormuşuz .

Bayan hocamızla beraber kalacakmışım . Berk ile diğer arkadaşımızda erek hocamızla kalacaklarmış.

Otelimize gelmiştik . Güzel bir otele benziyordu . Zaten 2 gün kalacakmışız .

Biraz dinlendikten sonra Nevşehir'in vazgeçilmez yeri olan Ürgüp'te bulunan Kapadokya 'ya gidecekmişiz. Balonlara binip turlayacakmışız . Çok güzel olacak .

Üstümüzü giyinip beraber çıktık. Okul otobüsüne benzeyen bir araç gelip bizi aldı.

Yoldan giderken zaten başımızın üstünden geçen balonları görüyorduk. Çok güzellerdi. İnsana huzur veriyordu . Yavaş yavaş süzülerek gidiyorlardı. Renkleri zaten gökkuşağı gibiydi güzellikleri göz kamaştırıyordu.

-2 GÜN SONRA-

Nevşehir gezimiz çabuk ama eğlenceli bitmişti . Bundan sonraki yerimiz Ankara idi. 1 saat sonra uçağımız Ankara'ya doğru kalkacaktı. Orada da 2 gün kalacaktık.

Otelimizden almışlardı bizleri. Gezilerimiz çok güzel devam etse de , ben en çok Mardın'i merak ediyordum. O tür yerler hep ilgimi çekerdi . Bundan dolayı en çok orayı görmek istiyordum.

Başkentimize ulaşmaya çok az kalmıştı. Gezebileceğimiz çok güzel yerler vardı.Başta ATA 'mızın kabri ANITKABİR.

Uçakta çok sıkılıyor olsak bile geziler çok güzeldi . Ankara'da ki havaalanına iniş yapacaktık .Geziye hemen mi devam edecektik ? yoksa bugün dinlenip sonramı başlayacaktık bilmiyorduk .

Her gittiğimiz yerde bol bol fotoğraflar çekilmiştik. Ve ben sürekli bunları Buket'e atıyordum .

İlk kez okulumu , öğretmenlerimi ve derslerimi özlemiştim . Oysa ki okuldaki çoğu kişi biz le aynı yerde olmak istiyordu . ' Zeki kızın düşünceleri bir başka oluyor işte .' diye düşünüp güldüm.

' Alo annecim ! nasılsınız babam nasıl ? .' Annem aramıştı , uçaktan indik mi ? diye merak etmiş . Sesini bile özlemişim . ' İyiyim kızım sen nasılsın ? Uçaktan indinizmi diye merak ettim .'

Anıtkabir'e gidiyorduk . Ankara çok güzel bir yerdi . Tam öğrenci şehriydi .

Ve Anıtkabir' e gelmiştik . Önünde askerler donmuş gibi duruyorlardı . Etrafında bir sürü uzun kolonlar vardı .İçine girmiştik . Eşyalar vardı . Bazıları Ata'mıza aitti . Mesela kıyafetleri , okuduğu kitaplar , kullandığı eşyalar .

Çok harika bir yerdi . Hayran kalmıştık . Mezarın oraya gidiyorduk . Mezar odasına girmiştik , mezarın üstünde hep çiçekler vardı . Tam ' da Ata' mıza ait bir şekildelerdi .

2-3 saat geçmişti . Akşam üstüydü . Güneş batıyordu gökyüzü öyle güzeldi ki pembemsi bir renge bürünmüştü . Otelimize gitmiştik . Akşam yemeğini bekliyorduk .

Yemeği yedikten sonra hemen odalara çıktık . Çok yorulmuştuk bugün . Hemen uyumuşuz zaten.

'Ne kadar da büyük bir yer .'diye düşünüyordum. Türkiye Büyük Millet Meclisine gelmiştik . Kafamı kaldırıp baktım .

İçeri giriyorduk . Bir tane görevli bekliyordu . ' Hoşgeldiniz gençler .' dedi . Bize eşlik edecek gibiydi , her halde kendi tanıtacaktı .

Bir odaya girmiştik . İçinde bir sürü koltuk ve sahne gibi bir yer vardı . ' Burada Bakanlarımız , Millet vekillerimiz ve önemli konuklarımızın konuşmaları oluyor .' diye tanıtmıştı .Diğer oda da ise toplantılar yapılıyormuş .

Meclis'ten çıkmıştık . Hep beraber Ankara' yı geziyorduk . Çarşısına gelmiştik . Hediyelik eşyalar alıyorduk Berk ile . Zaten olanların hepsi hemen hemen aynı idı. Anahtarlık , dolap süsü vb .

Geceyi de burada geçirdikten sonra en merak ettiğim yer , Mardin'e yolculuk başlayacaktı.

Sabah 08.00 gibi herkes uykulu , hepimizin gözleri şişmiş .

Şehre gelince hepimiz ayılmıştık . Çünkü öyle güzel şeyler karşımızda bulunuyordu ki !

Mardin'e gelmiştik . Tüm şehrin kendine göre güzelliği vardır ama burası bir başkaydı . Muhteşem mimarisi , güler yüzlü ve sıcak kanlı köylü insanları .

3 gün buradaydık . Kaldığımız otel ev gibiydi taştan yapılmışlardı hepsi ve tüm evler birleşikti . Zaten çatı yerine dam dedikleri büyük bir yer vardı her evin üstünde .

Burada her şey çok doğaldı . İnsanlar her türlü yiyeceklerini kendileri yapıyordu.

Gelir gelmez yatmıştık . Ve o gün öyle geçmişti . Akşam yemeği için hazırlanıp dışarı çıktık.

Burada geceleri hayat durmuş gibiydi . Herkes kendi evinde , hiç ses yok.

Annemin arayışı ile uyandım. Annemde buraları hep merak ediyordu . Zaten arayınca da uzunca konuşurduk.

Kahvaltıyı yaptıktan sonra gezmek için çıktık . İlk başta 'KIRKLAR KİLİSESİ.'adlı kiliseye gidecektik . Ve orada bulunan birkaç kiliseye daha gidecekmişiz .

3 saat felan geçmişti . Kiliseleri gezmiştik. Buradan sonra 'MARDİN KALESİ .'ne çıkacakmışız ve çarşılarını gezecekmişiz .

Kale'ye çıkmıştık . Hocamız orada bulunan zindanları göstermişti çok güzel bir yerdi.

Yarın Mardin'de son günümüzdü . Çarşılarını da yarın gezecekmişiz. Kale'yi gezdikten sonra otele gelmiştik ve akşam yemeğimizi yedikten sonra uyumuştuk.

Ve gezimizin son gününe gelmiştik . Akşam üstü 5 gibi buradan gidecektik . Çarşıları gezmek için çıkmıştık. Çok değişik eşyalar vardı . Yöresel kıyafetlere benzeyen elbiseler , yemeniler , çocuk oyuncakları ve daha neler neler ...

Hep hatıra olarak kalsın diye çok güzel eşyalar almıştık . Zamn bugün çok çabuk geçmişti . Otele gidip eşyalarımızı ayarlayıp çıkmıştık . Ve havaalanına gidiyorduk .

Rüya gibi bir geziydi . Hem Berk ile birlikteydim hemde çok merak ettiğim yerleri görmüştüm .

Ve bu güzel şehirde son dakikalarım kalmıştı . Uçağa binmiştik.Böyle güzel bir gezinin sonuna gelmiştik .

En mutlu eden tarafı da annemi görmeme çok az bir süre kalmıştı .

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 29, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

LİSELİ AŞIKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin