3. BÖLÜM '' VELİ TOPLANTISI ''

291 13 0
                                    

 Sınav haftası bitmişti. Bizim de yani benim sınavım ile Buket’in sınavı güzel geçmişti. Ama baya zordu , yani ortaokuldaki sınavlarımıza göre. Neyseki bizim ki kötü geçmemişti.

Ancak sınıfın yarısı için bunu söyleyemem .Özellikle de matematik dersi için . Hemen hemen herkesin matemetik sınavı kötü geçmişti . Sadece on kişininki felan iyiydi. Tabi bizimkilerde iyi gelmişti.

Matematik hocamız sınav sonuçları kötü olunca ‘veli toplantısı ’ yapmak istemiş heralde . Bize bunu söyleyince  sınıfımız  biraz korkmuştu . Çünkü aileleri sınav sonuçlarını öğrenecekti .

Veli toplantısı Pazar günü olacakmış . ilk kez bir toplantının Pazar günü olduğunu görmüştüm , biraz da şaşırmıştım.

Annemlere acaba ne diyeceklerdi? Güzel şeyler söylemelerini istiyorum çünkü hocalarım benim hakkımda kötü bişey söylerlerse annem herkesin içinde mutlaka utanacaktır . Annemin böyle duygular yaşamasını istemezdim.

Buket de benim gibi düşünüyordu . Annelerimiz bizim için çok önemliydi.

Cuma günüydü . Bizim için hem okulun , hem haftanın son günü . Veli toplantısı için duyuru yapmışlardı .Saat 10.00-12.00 arası olacak ve tüm hocalarımız girecekti.Bugün okulda haber buydu . Herkes bu toplantıyı konuşuyordu.

Toplantının olması bence çok iyi bir şeydi . Böylece ailelerimiz de tanışmış olacaklardı . Tek isteğim ; Berk’in annesi ile benim annemin tanışmasıydı . Böylece Berk ile daha yakın olabilirdim .

Berk ile aynı sırada  oturuyorduk zaten . Sanırım sınıf  öğretmenimizin Berk’i yanımdan alma gibi bir düşüncesi yoktu. Almasını da ben istemiyordum zaten , halimden çok memnundum.

Buket’te de bir şeyler vardı . Sürekli bir çocukla konuşuyordu . Onun konuştuğu kişi ‘ Esmer , orta boylu, yakışıklı …’ biriydi . Buket zaten hep esmer kişilerden hoşlanırdı , ben ise tam tersi sarışın çocuklardan hoşlanırdım.

Müdür hepimizi bahçeye çağırdı. 18 MART ÇANAKKALE ZAFERİ’ni kutlamak için . Ancak hiç birimiz aşağı inmek istemiyorduk . Bazı kişiler şiir felan okuyacaktı . Biz de boş boş orada bekleyecektik . Bence çok amaçsızdı ,  boşuna yoruluyorduk.

Buket , Berk , Emre , Şebnem ve ben kaçmayı planladık . Arka kapı kilitliydi , önde ise güvenlik vardı . Bizde duvardan çıkmaya başladık . Tabi bizi görseler kesinlikle disipline giderdik . Ama törende beklemeye değmiyor.

İlk önce Berk ile Emre duvardan tırmanıp çıktı . Biz de çantalarımızı onlara verdik . Daha sonra biz çıkmaya başladık fakat beceremedik . Buket sürekli ‘Çorabım yırtılacak .’ diye söylenip duruyordu .

Ben çıktım ve Buket’e yardım ettim . Daha okul ziline çok vardı , eve gitsem annem ; ‘ Neden erken geldin ? ’ diye sorular soracak ve ; ‘ Okuldan kaçtım .’desem kızacaktı .

Okulun oradaki parka gittik , oturduk. Ortam çok güzeldi ve çok eğleniyorduk . Sınavlarda nasıl kopya çekeceğimizi planlıyor ve sınavlarda nasıl oturacağımızı düşünüyorduk.

Berk benim yanımda , Emre ise Buket’in yanına geçecekti ve bizim arka sıraya oturacaklardı . Böylece onlarda sınavlardan yüksek not alırlardı.

Bizim çıkış zilimiz çalmıştı , parktan duyuluyordu. Evlere dağılmaya başladık . Çok mutluydum , çünkü ilk kez Berk , Buket ve Emre ile uzun uzun oturmuştuk.

Eve gidene kadar Buket ile bunu konuştuk . Yolda şarkı söyleye söyleye gidiyor ve herkes bize bakıyordu . Evlere yaklaşınca birbirimizden ayrıldık.

Eve girdim . Anneme veli toplantısı söyledim . Annem de benim gibi şaşırmıştı ; ‘ ne saçma bir iş ? Pazar günü sabah toplantı  mı olur ? ’ diyordu . Tabi annem kendi kendine söyleniyor , bende cevap veriyordum ama içimde kendi kendime halay çekiyordum , çok mutluydum .

Güneş hafif hafif oda dan içeriye süzülüyordu . saat 09.30 ve Pazar sabahıydı . ‘ ANNEEEEE ANNEEE… ’diye bağırıyordum. Bir cevap alamamıştım , sonradan hatırladım bugün veli toplantısı vardı . Heralde annem gitmişti .

Aşağı indim , saçımı topladım , annem kahvaltıyı hazırlamıştı ve hemen masaya oturdum . Saat 10.00 ‘ a geliyordu , muhtemelen toplantı başlamıştı.  Orada konuşulanları çok merak ediyordum. Annem gelseydi , öğrenirdim .

Buket aramıştı , annem gelene kadar konuştuk . İkimiz de neler söylendiğini çok merak ediyorduk. Buket ‘lerin zili çalmıştı , gelen annesiydi . Azize teyze geldiyse benimde annem şimdi gelirdi . Telefon çaldı, arayan annemdi ; ‘ Efendim anne? ’ dedim . Bana ; ‘ Seninle gelince görüşeceğiz , mutfağı topla ev dağınık olmasın . ’ dedi . O an çok korktum , acaba hocalar hakkımda kötü şeyler mi söylemişti ? yadaaa…  Kaçtığımı mı öğrenmişti acaba ? Bunu öğrenmek için beklemeliydim sanırım…

LİSELİ AŞIKLARHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin