Jezus mym przyjacielem!

2 0 0
                                    

Ktoś może zapyta: No dobra, ale kim jest Jezus?

Pewnie padłoby tutaj wiele odpowiedzi, każdy powiedziałby coś innego. Ale co jeżeli pytanie zostanie zadane inaczej: Kim jest Jezus DLA CIEBIE ? Co wtedy odpowiesz?

Jezus jest naszym najlepszym przyjacielem, to jest pewne. I właśnie to będzie naszym tematem: Jezus mym przyjacielem - jak zobaczyliście w tytule.

Pewnie się zastanawiasz: Ale jak to przyjacielem? Przecież On jest Bogiem.

To Bóg nie może być przyjacielem? Oczywiście, że może!

Jezus jest zawsze blisko nas, zawsze nas wspiera. Wysłuchuje tego, co do niego mówimy. A czasami są to długie wywody, na temat tego wszystkiego, co siedzi nam na sercu... On tego wszystkiego słucha i próbuje nas pocieszyć. Przecież nas kocha! Uwierz w to już teraz, że Jezus prawdziwie cię kocha i jest twoim najlepszym przyjacielem!

Nikt inny do tej pory nie oddał za ciebie twojego życia. Wyobraź sobie jakiegoś twojego przyjaciela. Albo kogoś z rodziny; osobę, którą kochasz. Nadchodzi ciężka sytuacja, a ta osoba umiera. Umiera po to, byś ty mógł przeżyć dalej. Po to, byś ty wiódł szczęśliwe życie. Robi wrażenie, prawda? Jak wielka musiałaby być miłość tego kogoś do ciebie! Jak wiele poświęcenia, odwagi to wymagało!

A ja teraz powiem, że już jedna dobrze znana ci osoba to zrobiła. I był nim Jezus. On nie bez powodu cierpiał to wszystko. Nie bez powodu przeszedł długą i krwawą drogę, wziął krzyż na swoje ramiona. Nie bez przyczyny wyzionął na tym krzyżu swojego ducha. Zrobił to z myślą o tobie samym! Tak bardzo cię kocha.

To dzięki Niemu teraz żyjesz i dzięki Niemu będziesz mógł żyć potem, kiedy już odejdziesz z tego świata. Ciężko byłoby nam przeżyć moment, w którym bliska osoba za nas umiera. Ale tutaj oddał życie ktoś, kto też jest ci bliski. Nawet bardziej, niż ktokolwiek inny.

"Nie ma większej miłości, niż ta, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego." (J 15,13-15) - To są Jego słowa. Już wtedy powiedział w nich to, że jest twoim przyjacielem.

By lepiej przeżyć to rozważanie przygotowałam mały teścik. Sama nie napisałabym tego bez pomocy tych właśnie pytań. Niżej znajduje się 20 pytań. Wszystkie dotyczą przyjaźni, piszemy o osobie, która jest nam bliska. Moglibyśmy odpowiedzieć na nie z myślą o naszym rówieśniku, kimś z rodziny, lub właśnie Jezusie. Chodzi o to, żeby uświadomić sobie, że On jest przyjacielem, jak każdy inny dobry przyjaciel. Więc już teraz wybierz sobie jedną osobę, albo będzie to Jezus, albo ktoś Tobie bliski. Masz? Spróbujmy!

Uwierz teraz, że Jezus jest prawdziwie twoim przyjacielem. Że prawdziwie umarł i zmartwychwstał, byś mógł żyć. Pomyśl nad waszą przyjaźnią, waszą relacją, jak to wygląda w twoim życiu? Jak blisko Niego rzeczywiście jesteś? Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania. Nie wszystkie będą łatwe, czasami trzeba się nad nimi dłużej zastanowić. Nie ma tutaj błędnych odpowiedzi, bo każdy może pomyśleć inaczej.

Jeśli ktoś chce, może podzielić się swoimi odpowiedziami w komentarzach. Jednak to zostaje dla was, możecie zachować to tylko dla siebie. Tylko taka mała prośba: spróbujcie to przemyśleć, odpowiadając na pytania. Zobaczymy, czy przyniesie to jakieś owoce. Mi samej ciężko było przejść ten test, jednak czuję się lepiej, gdy znam odpowiedzi. A oto pytanka:

***

1. Kim jest twój przyjaciel?

2. Kim jest dla ciebie?

3. Jakbyś miał opisać trzema słowami swojego przyjaciela, jak by one brzmiały?

4. Jakim uczuciem Go darzysz, a jakim On cię darzy?

5. Kiedy i w jakich okolicznościach się poznaliście? Czy coś się zmieniło pomiędzy wami od tamtego czasu?

6. Jak myślisz, dobrze Go znasz? A jak dobrze On zna ciebie?

7. Jak często się spotykacie?

8. Ile ze sobą rozmawiacie?'

9. Piszecie listy albo wiadomości? Jeśli tak, czy zawsze je odczytujesz?

10. Jak wyglądają wasze rozmowy? Starasz się Go słuchać?

11. Czy jest to osoba, której zawsze możesz się wyżalić i powiedzieć to, co leży ci na sercu?

12. Czy jest to przyjaciel, który zrobiłby dla ciebie wszystko?

13. Co twój przyjaciel dla ciebie robi? A co ty robisz dla Niego?

14. Jak często ty Go zasmucasz, a jak często On cię zasmuca? Porównaj to.

15. Czy wiesz, co do ciebie mówi?

16. A ty co mówisz Mu najczęściej?

17. Gdzie najbardziej lubisz się z nim spotykać?

18. Jakie macie między sobą relacje?

19. Gdzie jest twój przyjaciel w tym momencie?

20. Kochasz go?

God loves youWhere stories live. Discover now