"Trein 4 instappen voor midden." Zegt de vrouw achter de balie tegen me, ze kijkt me niet aan, ze durft het niet. Ik loop door het poortje heen en zoek de trein op. Vlak voor ik de trein instap kijk ik nog even om me heen; de andere treinen zijn groen met blauw, waarom is deze gewoon metaal grijs? Het zal wel... Ik stap in en ga op een bank zitten, er zijn maar 7 andere mensen in deze cabine, is het zo vreemd om niet tot een speciafiek iets te behoren? Het midden lijkt me juist de meest verzorgde plek, je kunt voor vele functies ingezet worden inplaats van maar 1 speciafieke functie. Zelf vind ik me aardig sociaal, ik kan toch het leger verzorgen? Waarschijnlijk laat de regering me dat wel doen, of... Ik kijk naar de tv waar een debat te zien is, misschien komen sommige regeringsleiders wel uit Midden.
Het midden, iets wat Isis vreselijk had onderschat.
✿✿✿✿✿
'Blijf van me af.' Zeg ik met een dodelijke blik tegen de bewaker, het hele station van Midden staat vol met bewakers, zijn ze bang dat er ongenodigde mensen binnen komen ofzo? Rustig loop ik van het station af, waar moet ik in hemelsnaam heen? Ik haal een enveloppe uit mijn rugzak en haal de bevestigingsbrief eruit, er staat dat ik naar de campus vlakbij de kerk moet. Ik draai een rondje en zie een punt uitsteken, als de kerk daar niet is, dan weet ik het ook niet meer. Met moeite til ik mijn koffer op en sjouw hem met me mee.
Als ik na 1 uur lopen eindelijk voor de campus sta kijk in naar de "kerk", het bestaat uit een lange stok met een klok eraan en een bankje die voor de stok staat. Dit lijkt niet op een kerk?! Onderweg ben ik geen gebouw tegen gekomen, het is allemaal dichtbegroeid met onkruid en er zijn onwijs veel gevallen bomen. Schuw ga ik de campus binnen, het ziet er erg verlaten uit, zijn er überhaupt wel lessen hier? Ik ga naar de balie waar niemand zit, goede service hier.. Ik pak opnieuw de bevestigingsbrief uit mijn rugzak en kijk naar welke kamer ik moet, 106. Ik pak de sleutel uit de enveloppe en ga opzoek naar mijn kamer.
Met moeite maak ik de deur open, ik loop mijn kamer in en kijk naar boven, waar is het dak? Er zijn zoveel kamers, waarom krijg ik die ene zonder dak? Ik loop weer naar de hal, wat moet ik nu gaan doen? Ik zal verhongeren als ik niemand vind... Ik adem diep in en kijk om me heen, er is een kantine! Ik sterf van de honger. 'Hallo?' Roep ik, geen reactie. Het ziet er naar uit dat hier al jaren niemand geweest is, toch zit de koelkast aardig vol. Ik ga zitten en staar voor me uit, wat moet ik hier? Ik draai me om en zie een jongen aan een tafel zitten, ik schrik me rot maar laat het niet merken. 'Ik ben net aankomen maar is er überhaupt wel iemand behalve ons tweeën?' Kom ik meteen ter zaken, nieuwschierig ga ik naast de jongen zitten. 'Hoe heet je?' Vraagt de jongen zonder ook maar na te denken over een antwoord op mijn vraag. 'Isis, de jouwe?' Antwoord ik iets zachter. 'Mijn naam is Fernando maar de meeste noemende me gewoon Ferry.' Zegt hij alsof hij me al jaren kent. 'Ik denk dat we niet de enige zijn in Midden, de trein is net aangekomen dus als je sterk genoeg bent zijn we over 2 maanden wel de enige.'
De enige? Wow wat? Ik kijk Ferry ongeloofwaardig aan, wat bedoelt hij? 'Is het oorlog hier?' Vraag ik zacht, ik kan het me nauwelijks voorstellen, in het noorden waren we juist extra beschermd. 'Als de nieuwe lading mensen binnenkomt duurt het ongeveer een maand tot de soldaten je komen afmaken, elk jaar opnieuw.' Zegt hij terwijl hij voor zich uitstaart. 'Hoe oud ben je dan?' Wat een domme vraag, hij vertelt wat hij heeft meegemaakt en ik vraag naar zijn leeftijd? '21.' Zegt hij zacht en staat op. 'Honger?' Roept hij naar me en hij loopt naar de koelkast. 'Ja, maar hoe kom je aan al dat eten?' Ik ben geen gebouw tegengekomen, als het jaren oud is ga ik het echt niet eten. 'O, voor de bewakers en soldaten vliegen er elke week vliegtuigen langs die eten laten vallen, als je optijd bent heb je eten en hopelijk geen verwondingen.'
Hi,
Ooo er gaat zoveel gebeuren en ik heb er zin in :) pfpf, dit hoofdstuk is niet bepaald lang ofzo maar geloof me, het wordt veel beter! Je moet altijd rustig inkomen en dan bamabmabamabam is het hele verhaal een drama. Op de afbeelding is Isis te zien, bij het volgende hoofdstuk is de foto van Fernando💓Xoxo
JE LEEST
The test
AdventureElk jaar moeten tieners van 18 jaar een test doen, het bepaald naar welk gedeelte van het land je wordt gestuurd. Niks karakter, emotie en familie, hier draait het om welke vaardigheid je hebt en of je iets kan betekenen voor het land. Heb je een g...