BÖLÜM 2

9 1 0
                                    


'' Sana kimse dokunamaz ben senin yanındayım. '' dedi elif, gerçekten bu kızı çok seviyordum herzaman arkamdaydı.Her ne olursa işte gerçek bi dosttu.Biz ayakta dikilmiş kapının çalması için bekliyorduk.Ve hiç beklemdiğim bir anda kapı sert bi şekilde vuruldu.bir an irkildim çok sert bir şekilde vurulmuştu ve aniden olduğu için elifle birlikte kapıya doğru ilerlemeye başladık.o kapının arkasında benim hayatımı değiştirecek bir adam vardı.Ve ben hayatımın değişmesini istemiyordum keşke bunların hepsi bir kabus olsaydı...

Ama kabus değildi.Kapı tekrar sert bir şekilde vurulduğunda kapıyı açmaya karar verdim.Açar açmaz içeriye dalan babam kendini koltuğa bıraktı.

'' Deniz çok uzatmıycam işlerim var.Kızım benim borçlarım var ve bu borçları ödeyecek kadar param yok borçlandığım adam bana bir teklifte bulundu.Bende kabul ettim. ''

'' Kızınımı satıyorsun görkem amca bu yaptığına adilik denir. '' dedi elif

'' Sen aile içi konulara karışma sana düşmedi ''dedi babam elife bakarak şu ortamdaki  gerkinliği yok etmem lazımdı.

'' hem sana  kim söyledi, ayrıca kızımı kimseye satmadım ben ''dedi babam sözünün devamını getirerek, ben ayakta dikilmiş onları izliyordum konuşamıyordum susmuştum sanki dilim kopmuştu.Konuşmam lazımdı ne demliydim.Acaba bende abimler gibi babama yalaka olup beni sevsin diye teklifi kabulmü etseydim yoksa kaçsamıydım, asla kabul edemezdim benim sevgilim vardı.Arasa böyle birşey yapmamalıydım zorda olsa konuşmaya başladım.

'' Baba ben istemiyorum sevgilimin olduğunu biliyorsun ona ihanet edemem elif haklı sen beni başkalarına satmışsın bu kadar ileriye gidebileceğini düşünememiştim. ''dedim babama, babam ayağa kalkarak yanıma geldi.Gözümün içine bakıyordu, gerçekten çok korkutucuydu keşke benim babamda diğer babalar gibi olsaydı.Küçükken benimle oyunlar oynasaydı benimle güzel bir şekilde sohbet etseydi .Diğer babalar gibi beni okula bıraksaydı.Bana diğer babalar gibi sarılsaydı.keşke ama ben böyle dalmış babamın gözünün içine bakarak hayal kurarken  Hiç beklemediğim bir anda babam elini kaldırdı.Ve yanağıma bir tokat attı.Bunu beklemiyordum.yanağım çok acıdığı için elimi yanamığın üzerine koyup ovuşturdum.Çok acıyordu.Hayır şimdi olmaz ağlamamalıydım gözümden istemsizce yaşlar akmaya başlamıştı.durduramıyordum babam konuşmaya başladı.

'' Sana soran olmadı zaten ben ne dersen o olacak.Hazırlan yarın nişan var.''dedi ve cebinden çıkardığı cüzdanından bir deste nakit parayı elime tutuşturdu.Elifde benim gibi şaşırmış ayakta dikilmiş bizi izliyordu.Babam yavaş yavaş adımlarla kapıya ilerleyip çıktı.Şaşkınlığım bitmiş yerine kızgınlık almıştı.

'' Arasa ne diyeceğim kimle nişanlanacağımıda bilmiyorum napıcam ben? '' dedim arasta benden 1 yaş büyüktü 25 yaşındaydı.Tarih öğretmeni olarak sivasa atanmıştı.Orda çalışıyordu ve çok vakit geçiremiyorduk.Şarışın, uzun boylu, hoş, sevimli bir adamdı.Onu çok seviyorum.

'' Ben bilmiyorum o parayı niye verdi sana? ''dedi elif

'' Muhtemelen alışveriş yapıyım diye vermiştir. ''dedim

'' Kaçalım gidelim buralardan yurt dışına çıkalım ben senle gelirim. '' dedi elif, bu imkansızdı.Babam yurt dışına bile çıksam bulurdu.

'' Sanki tanımıyorsun babamı konuşuyorsun, babam nereye gitsek bizi bulur. ''dedim ve iç çektim yatmalıydım yarın nişan vardı.Ve ne kadar istemesemde babam içindi ama önce arasa haber vermeliydim.Telefonumu bir hışımla aldım ve odama geçtim arasın numarasını çevirdim.Bir kaç saniye sonra çalmaya başladı.Bir süre sonra o pürüsüz sesini duydum.

'' Alo aşkım nasılsın? ''

'' İyiyim desen yalan olur. ''

'' Noldu kötü birşeymi oldu deniz anlat çatlatma insanı. ''

'' Şimdi sana birşey söyleyeceğim ama kızmak yok benim suçum değil. ''

'' Tamam anlat kızmıycam. ''dedi ama sesi hiç öyle değildi.Onu telaşlandırmıştım hemen açıklamam lazımdı.

'' Şey...aras ben zorla evlendiriliyorum.Babam beni borçları için bir adamın oğluna aldı.Onunla evlenicekmişim şimdi senin yanına kaçsam gelsem babam bu sefer ikimizide vurur.O yüzden evlenmek zorundayım özür dilerim. '' dedimhiç ses gelmiyordu galiba oda şok olmuştu.Böyle bir baba nasıl böyle birşey yapar diye düşünüyordur heralde.

'' Aras ses ver niye konuşmuyorsun bak ben seni hala seviyorum hep seni sevicem bun bil olurmu? ''dedim hayla ses gelmiyordu.

'' Aras! ''

'' Nasıl böyle birşey yaparlar ben senle evlenecektim olmaz öyle şey şuracıkta kalp krizi geçiririm. ''dedi kulağımı sağar edecek şekilde bağırarak telefonu biraz kendimden uzaklaştırarak.

'' Biliyorum zor ama yapmak zorundayım polisede gidemem. '' dedim

'' İlk uçakla istanbula geliyorum . ''dedi 

'' Aras olmaz babam seni görmesin lütfen katlanmak zorundayız. ''dedikten sonra uzun bir sesizlik oldu.

'' Ne yani elim kolum bağlı şekilde oturmamımı istiyorsun olmaz öyle şey. ''dedi

'' Aras yeter evet bunu istiyorum senin zarar görmeni istemiyorum lütfen kapatmam lazım sonra görüşelimmi? ''dedim ve tam kapatırken yine konuşmaya başladı.

'' Peki ne zaman evleniceksin? '' dedi

'' Yarın nişanlanıyorum evleniceğim günüde bilmiyorum, evleneceğim kişiyide soruyorsan  onu hiç tanımıyorum. ''dedim üzücü bir şekilde.

'' NE! bide adamı tanımıyorsun öylemi tanımadığın bir adamla evleniyorsun öyle mi? '' dedi 

'' Aras şimdi kapatmam lazım sonra görüşelim. '' dedikten sonra yüzüne telefonu kapattım.artık yatmam lazımdı o kadar yorgunmki hiç birşey olmamış gibi yatağa uzandım uyumaya başladım.bakalım yarın nişanlanacağım talihsiz kişi kimdi.Onu öyle birşey yapacaktımki beni aldığına pişman olacaktı.Artık yavaş yavaş gözlerim istemsizce kapandı ve kendimi uykuya teslim ettim... 





ÖLÜ DENİZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin