De herkenning was geheel wederzijds. Ze sprong op en danste sierlijk onze kant op.
“ Elisabeth? “ Vroeg ze toen ze voor ons stil stond. “ Jared? “ “ Ooh Alice! “ zuchtte ik blij. We vielen in elkaars armen als oude vrienden. Na mij te knuffelen, omhelsde ze Jared in haar smalle armen. Het was zo lang geleden sinds onze wegen werden gescheiden. Nu ik haar zo dicht bij me had, besefte ik dat ik haar heb gemist. Ik nam haar hand in de mijne. Ik heb je zo gemist! Ze kneep in mijn hand en bood me warme glimlach. Ik jou ook, schat. Kom! Dan laat ik jullie mijn familie zien. Alice nam me bij de hand en trok me mee naar de tafel vol vampiers en één mens. Ik trok Jared ook mee.
We schoven twee stoelen bij. Ik zat naast een donkerblonde man en een blonde schoonheid. Mijn ogen gingen rond de tafel. Jared nam mijn hand vast. Alice is in een relatie met de donkerblonde kerel naast je. De blonde vamp is samen met de spierbal. En de gast met zijn warrige haar is in een relatie met de mens. Zijn gedachten hadden een verbaasde toon bij het vermelden van de laatste. Ze zijn ook allemaal erg goed bevriend, ze beschouwen elkaar als familie. Jared kon de banden tussen mensen of vampieren zien. Het was een speciaal talent zoals ik. Alice stelde iedereen voor. Haar partner heette Jasper zoals Jared en ik had hij ook iets speciaal. Hij kon gevoelens van mensen rondom hem aanvoelen en beïnvloeden. Het blonde meisje heet Rosalie en haar partner Emmet. Ik gokte dat zijn talent sterk zijn is. Alice stelde de jongen met zijn warrige haar voor als Edward en het mensenmeisje heette Bella. Edward kon gedachten lezen. Dat verontrustte mij. Ik hield er niet van dat mijn gedachten niet veilig zouden zijn.
Is hij echt met dat meisje samen? Hoe kan dat werken? Vroeg ik aan Jared doormiddel van zijn hand vast te nemen. “ Ja, wij zijn samen. En het zijn je zaken niet. “ Gromde Edward zo stil dat zijn vriendinnetje het niet zou kunnen horen. Ik keek hem geïrriteerd aan. Ik vond zijn talent niet fijn. “ Maak je geen zorgen. “ Zei Edward nu op een normale toon. “ Ik kan enkel de gedachten horen die je deelt met anderen. Nu komt er niks uit jouw richting. “ Dat was een hele opluchting. Ik spendeerde verder geen aandacht aan het vreemde koppel. Ik zou Alice er later over aanspreken.
De rest van de pauze praatte ik met Alice bij. Ik leerde de rest van haar familie beter kennen. Enkel Edward en zijn mensenmeisje hielden zich afzijdig van het gesprek. Ze gingen snel weg. Rosalie had Jared en ik uitgenodigd om na school naar hun huis te komen. Ze wouden dat we hun ‘ouders’, Carlisle en Esmée ontmoeten. Jared kon het goed vinden met Emmet en Jasper. Ze waren een partijtje vechten aan het plannen. Ik was blij dat hij vervanging had gevonden om met hem te vechten. Ik deed het af en toe om hem te plezieren zoals dat hij mij plezierde door te gaan shoppen.
JE LEEST
Nieuwkomers
FanfictionForks. De Cullens leven hun gelukkig en normale leven tussen de mensen. Heel erg tussen de mensen... sinds de enige vrijgezel van de familie, Edward, een relatie begint met het lieve en mooie mensenmeisje Isabella Swan. Wat ze niet verwacht hadden...