Seven

13 0 0
                                    

"kenapa kau terlalu lindungj dia?dia bukannya sesiapa" Taehyung menyoal Seokjim setelah dia mengambil tempatnya.Bengang juga dia dengan lelaki iti yang cuba menghalang kerjanya tadi."Cuba kau fahamkan apa yang dia katakan,tak boleh bertimbang rasakah?" Seokjin juga mula berasa panas hati.

Taehyung berdecit."Syaitan ade ke yang bertimbang rasa?" soalnya dengan senyuman sinis.Jungkook turut tersenyum sinis disebelahnya yang sedang membaca."Syaitan boleh berunding" ujar Seokjin sebelum dia menghilangkan diri.Jika lama dia disitu boleh jadi tunggang langgang ruangan itu.

"Apa di dunianya manusia lebih syaitan dari syaitan?" Jimin menyoal dengan wajah tertanyanya."Setahu aku begitulah,syaitan pun naik binggung dengan manusia" ujar Jungkook bersisa tawanya.Taehyung tida mengendahka perbualan dua makhluk itu.

Mindanya meneliti setiap gerakan Pearl yang berada didalam kamarnya itu."Taehyung,cukup bagilah dia ruang dahulu" Yoongi bersuara dan Taehyung memutarkan bola matanya.Ada saje yang cuba menghalangnya.

====

Gaun labuh ditubuhku aku teliti seketika.Tak ade baju gaya moden ke?Aku rimaslah dengan pakaian yang begini.Hurmm.Aku duduk memeluk lutu dihadapan cermin besar ini.

"Kenapa ni?" aku menoleh.Nak terkejut tak guna sebab aku dah boleh tahu jika mereka akan berada di dalam kamar ku "Saya taknak pakai baju ni" aku mencebik seraya melihat kearah Hoseok.Dia tersenyum tipis.

Klack!

Aku melihat tubuhku kini tersarung tshirt labuh dan tiada seluar.Apa?!Aku merenung tajam Hoseok.Dia tertawa kecil lalu sekali lagi jemari dipetik dan kaki aku berbalut dengan seluar pendek longgar paras lutut.Okayla ini dari gaun tu."Terima kasih Hoseok-ah!" ucapku dengan senyuman manis.

Hoseok hanya mengangguk dan aku mengikuti langkah Hoseok keluar.Aku melihat ada dua kepulan asap da  satunya si merah jambu yang membawa aku terbang "Hye si comel" aku menegur seraya duduk diatasnya.
Kami terbang menuruni anak tangga.

Tika aku ingin turun,Kepulan asap seperti tidak mahu aku turun.Dia membawaku pusing-pusing istana tapi kali ini kelajuannya minima sahaja.Memberi aku melihat sekeliling istana.Tatkala diruang dapur,terlihat  pinggan mangkuk yang digunakan bergerak mencuci diri mereka.Aku tertawa kecil nampak sangat comel.

Si merah jambu membawaku keluar istana dan pusing disekeliling.Aku tertanya-tanya,apa yang ada di atas sekali.Ruang atas yabv rata itu pasti ada sesuatu.Langsung si merah jambu naik keatas apabila faham kehendakku.

"Eo?" aku kaget melihat Jungkook diatas sedang bermain dengan magisnya.Magisnya yang bewarna unggu muda itu betul-betul menarik perhatianku. Langsung kepulan asap merah jambu ini membawaku kepada lelaki itu.Alamak,asal kau bawa aku dekat dia pulak pinky?Bukannya dia suka aku pon.Aku menelan perit liurku.

"Kau nak apa dari aku?tak cukup menjadi penggoda semalam?" soalam itu membuatkan aku berkerut.Sejak bila aku jadi penggoda ni?Aku tak pernah lagi menggoda mana-mana lelaki melainkan mereka yang menganggap aku seperti pelacur.Bapa tiriku.Dialah yang utamanya.

"Ouh ya,Hoseok kawal pemikiran kau" Jungkook tertawa sambil menembak botol-botol kaca yang berada di awangan denagn magisnya "Apa maksud awak ?" aku menyoal.Otak aku memang tak dapat berfungsi ketika ini.

Jungkook berpaling melihatku.Wajahnya mula berkerut "Pakaian ape yang kau pakai ni?" soalnya dengan kerutan didahi.Aku tersengih "Saya tak selesa pakai gauj labuh tu hehehe" ujarku.Jungkook tertawa sinis dan ketika aku melihat jemari dinaikkan aku segera menahan "A-awak nak buat ape tu?" aku menyoal tetapi tidak diendahkannya.Dia memetik jari.

Klack!

Aku melihat diriku kini memakai gaun labuh hitam.Aku tidak puas hati dengannya.

"Elok begitu,kena dengan suasana istana" ujar Jungkook aku memeluk tubuh dan menarik muka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Elok begitu,kena dengan suasana istana" ujar Jungkook aku memeluk tubuh dan menarik muka."Kalau ya pun bagilah ya g bertutup sedikit" kataku seraya menutup dadaku.Eyy,kenapa gatal sangat erh?Aku memusingkan badan membelakangi Jungkook tatkala dia melirik kearahku.Satu siulan keluar dari bibirnya "Itu saja yang ada dalam fikiran aku" ujar Jungkook dengan tawa jahatnya.

Eyy,tak boleh ke berperikemanusiaan sedikit walauoun dia bukan manusia.

"Ade ke syaitan berperikemanusiaan?huh?" kata-kata Jungkook membuatkan aku kaget.Apa yang dia katakan?Syaitan?Mereka syaitan?Tapi seingat aku katanya si tikus ada vampire dan ahli sihir sahaja."Ouh,si tikus tu dah berjumpa dengan kau?patutlah dia dah takde dekat bilik aku" ujar Jungkook.Dia mula mendekatiku.

Kakiku berinjak kebelakang apabila dia menghampiri.
Wajahnya sama ketika Taehyung bersamaku semalam "Segarnya bau kau,aku tak tahu macam mane nak kawal diri aku" Jungkook memberi pandangan menggoda dan ketika itu tubuhku berlanggar dengan meja dibelakang.Aku tidak dapat bergeral kemana-mana.Oh tidak,aku tak mahukan ini.

"Kau tahu syaitan penghisap darah?" Soal Jungkook membuatkan mataku membeliak.Anak mata Jungkook berubah menjadi unggu untuk beberapa saat "Kau tahu jika ahli sihir disenyawakan dengan syaitan penghisap darah akan dapat lelaki seperti aku" Nafasku sudah tidak teratur tatkala bibir Jungkook pantas menyinggah dileherku.

Ya tuhan kenapa dia menggoda sangat?Aku sedaya upaya menolak tubuhnya tetapi tidak berkesan.Lelaki ini terlebih dahulu mengikat kedua tanganku pada sisi meja menggunakan magis syaitannya.Tangannya merangkul pinggangku.Aku tidak dapat meronta.

Kejamnya makhluk ini.Aku menyesal pergi ke kawasan ini.Andai masa aku boleh diputarkan semula.

"Kau tak dapat putarkan masa si manisku,Hmph" aku dapat rasakan sesuatu yang tajam dileherku.Aku berdoa sehabis mungkin agar salah satu dari mereka memabantuku.

Ppuff!

Aku terduduk lemah.Aku melihat sekeliling.Aku didalam kamarku semuka.Sama seperti ketika sebelum Hoseok-

"kenapa ni?" aku menoleh.Huh?masa diputarkan?oleh siapa? aku melihat gaunku.Masih tersarunv gaun pemberian Jungkook.Aku melihat Hoseok.Dia tersenyum sinis."Turnlah" katanya sepatah dan aku bangkit dan menurutinya.

Si merah jambu aku lihat seketika "Jangan bawa aku ke Jungkook" kataku separa berbisik setelah duduk diatasnya.Hoseok yang mendengar tersenyum sinis.
ketika tiba kami di bawah aku segera turun.

"Yaish!siapa putarkan masa?ukiran aku dah hampir siap semuanya!" kedengaran suara Namjoon memecah ruang utama.Aku menggaru kepala.Apa ini salah aku?.
"Bukan salah kau,Jungkook yang salah" ujar Hoseok.Dia ke yang putarkan masa  ni.

Aku tidak mahu kearah Namjoon sebab nampak tengah tertekan sangat.Aku kearah Yoongi yang berada diluar melihat pokok-pokok suram itu.

Klack!

pakaian aku bertukar lagi tapi kali ini lebih sopan dan selesa.Aku tersenyum seketika kearah Yoongi.Dia yang memetik jarinya tadi.

"Terima kasih,Yoongi-ssi" ucapku perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Terima kasih,Yoongi-ssi" ucapku perlahan

ILLEGIRL||BTS||Where stories live. Discover now