Maiko membaringkan dirinya di atas katil. Satu keluhan keluar dari mulutnya.
"Kau dengan aku dah putus kawan. Shut the fuck up. "
"Kehilangan sahabat mesti susah untuk awak.. Kan? "
"Betina tu buat apa sekarang..? "Tanya Taehyung, dia mengambil telefonnya lalu menelefon Maiko.
Beberapa minit menunggu akhirnya panggilan dijawab.
"Asal lama sangat kau nak angkat call? "Tanya Taehyung.
"What? Mr. Kim nak apa? "
"... "
"Eh dia ni, tiba tiba senyap pulak. "
"Kau buat apa? "Tanya Taehyung
"Tengah terbang. "
"Aku tanya lek lok kan. "Kara Taehyung.
"Nak bergurau sikit tak boleh. Saya baru lepas mandi, kenapa~? "
"Tanyalah aku pulak. "Kata Taehyung.
"Hmm, Mr. Kim tengah buat apa~?"
"Tengah on call dengan Maiko~ "ucap Taehyung dengan suara garau malah lembut serta menggoda.
"I-I-I-I-I see. "
Taehyung terkekeh bila mendengar suara Maiko yang gagap.
"Kau dah kenapa, bodoh. "Kata Taehyung
"Tsk! Jatuh kat batang hidung sendiri baru tahu. Dah lah! Saya nak makan, bye! "
"Wait..! "Kata Taehyung, suaranya setengah menjerit.
"Wut? "
"... Teman aku kejap.... Boleh? "Tanya Taehyung.
Maiko terdiam.
"Hallo? "
"Kata suruh teman. "
Taehyung tersenyum. "As I thought kau memang bodoh, teman yang aku maksudkan tu bercakap. Berbual dengan aku, tu pun aku kena ajar ke? Nak aku hantar masuk tadika balik? "
"Aish!! Padahal dia yang suruh kita teman dia! Puii! Mana berterima kasih ha?! "
"Buat apa aku nak berterima kasih dengan orang miskin macam kau. "
"Dasar arrogant betul. Hmp! "
"Nak aku saman kau lagi? "Tanya Taehyung.
"Bleeep! Cepat lah, saya nak makan. "
"Tch, kau pergi lah dapur. Makan sambil on call dengan aku. Tu pun aku kena cakap ke. "Kata Taehyung.
"Cis, dia yang mengada ngada kat nak suruh kita teman dia. '... Teman aku kejap.... Boleh?' berterima kasih pun tak de! Pui! "
Taehyung hanya mampu untuk menahan ketawanya. "Sekali lagi aku jumpa kau, memang aku akan botak botakkan kepala kau. "
"Okay lah sikit, nanti Mr. Kim boleh batalkan perkahwinan sebab saya dah hodoh! "
"Kau memang asal hodoh pun. "Kata Taehyung
"Kurang ajar!! "
Taehyung terdiam, dia menatap siling buat beberapa saat dan bersuara.
"Kau... Memang tak suka aku? "Tanya Taehyung
"Tak, sebab Mr. Kim annoying! Arrogant! Ego tinggi! Mulut tak boleh nak kawal! "
"Dasar buah dada kecik, kau memang melampau eh! "Kata Taehyung.
"Tengok! Tengok! Tengok! Mr. Kim panggil saya macam tu lagii!! Annoying! Annoying! Annoying!! "
"Kau yang mulakan dulu. "Balas Taehyung. "But, kalau aku cakap yang aku suka kau. Kau akan suka aku balik? "Tanya Taehyung dengan perlahan.
Tiada balasan dari Maiko. "Oi. "
"Mr. Kim ni dah kenapa malam malam mabuk macam orang gila. Okay tak? "
Beeej kena atas muka bhaii!
Urat keluar dari dahi Taehyung. "Memang sumpah aku akan botakkan kepala kau. "
"Uuu~ scary. "
Setelah itu mereka berdua diam, tidak bercakap, tidak melakukan apa apa.
"Mr. Kim, tadi ada terjadi apa apa? "
"Not really. "Kata Taehyung.
"I see. Okaylah kalau macam tu. "
"Ah, lupa aku nak cakap. Minggu depan aku akan bawa kau jumpa Mummy aku. "Kata Taehyung.
"EH?!?!? "
Taehyung menjauhkan telefonnya dari telinganga setelah mendengar jeritan dari Maiko.
"Kau nak telinga aku pekak ke gila? "Tanya Taehyung
"Ho-hold on! Minggu depan?! Seriously?! Wa-wait! Saya pergi sana kena buat apa?! "
"Bertenang boleh tak? Tak perlu buat apa apa, just duduk dia and dengar kata aku. "Kata Taehyung.
"Kalau ada something terjadi kat saya, siap la Mr. Kim! "
Taehyung tersenyum.
"Jangan risau, aku akan lindungi kau. "
TBC
DON'T BE SILENT READERS. KALAU TK AKU SANTAU KAU FAHAM? SEKIAN.
YOU ARE READING
|•OG•| Mr.CEO • KTH / 김테형 •
Fiksi Penggemar"Oi, marry me. " 김테형 "Excuse me? " "If you dare to say no, I'll choke your neck with my hand. " "Fuck. " Disebabkan kesalahnya, dia dan sahabatnya terpaksa lalui banyak hal. Dan akhir sekali, dia tiba tiba sahaja perlu berkahwin dengan lelaki yang...