Chapter 1 : dairy 📖

586 43 1
                                    

Dear diary,

Hari ni Yeaun nak cite skit pasal seseorang yg Yeaun suka. Dia handsome sgt. Tapi dia ramai peminat kalau
Yeaun confess dkt dia mesti Yeaun dimalukan. Lagipun Yeaun ni siapa nak suka dia. Dia tu kaya dan Yeaun pun kaya tapi lagi kaya dari Yeaun dia tu anak CEO. Takpe hari ni Yeaun pergi je sekolah macam biasa.

No one Pov~
Yeaun yg dalam perjalanan ke stesen bas terus berlari takut di tinggalkan. Sampai saja di perhentian bas dia ternampak seorang lelaki yg sedang mendegar musik dan orang itu Jay.

Yeaun dgn perasaan gelabah di dalam hati nya cuba kawal. Dia duduk di sebalah Jay yg sedang mendengar musik. Secara tiba2 kepala Jay terjatuh ke bahu Yeaun . Gadis itu pula mukanya sudah kemerahan

"Jangan jerit Yeaun jangan jerit" kata Yeaun di dalam hati. Kemudian bas pun tiba Yeaun terus berdiri supaya Jay tersedar dari tidurnya. Jay bangun dari tidurnya dan terus masuk ke dalam bas begitu juga dgn Yeaun. Yeaun mengambil tempat yg di sebelah kiri.

Manakala Jay duduk di sebelah nya. Yeaun terus memandang ke arah luar bas dan melihat pemandangan di luar. Jay pula sambung tidurnya.
Di dalam perjalanan Yeaun tidak terhenti-henti memandang Jay. Tetapi bila dia menoleh ke belakang ada sekumpulan perempuan menjeling tajam pada dia. Yeaun terus memandang ke luar bas.

Sejujurnya dia takut untuk confess perasaanya kpd Jay kerena dia takut di kacau oleh peminat nya. Sampai saja diperhentian bas Seoul Yeaun terus bangun dan terus turun dari bas.

"Yeaun" sapa seorang gadis dari jauh. Yeaun terus berlari ke arah gadis itu. Gadis itu ialah rakan baiknya. "Chaeni hari ni kau awal pulak" kata Yeaun.Chaeni hanya tersengeh.

Mereka terus berjalan sehingga ke arah sekolah. "Aku nak tanya kau" kata Chaeni. Yeaun hanya memandang Chaeni. "Macam mana dgn crush kau tu?" kata Chaeni yg menyakat Yeaun.

"Entah tiba je harini dia baik bas selalu nya dia naik kereta mewah dia tu" kata Yeaun. Chaeni hanya menganguk. "Kau ni bila nak confess?" tanya Chaeni dgn menggedik.

"Kau tahu kan. dia tu popular susah lah aku nak confess dkt dia lagipun peminat dia selalu ikut dia kemana-mana" kata Yeaun kemudian mengeluh kecil. "Don't give up bestie you can do it!" kata Chaeni.

Sampai di sekolah mereka terus masuk ke kelas. Kalau nak masuk kelas tu memang sesak lah sebab ramai nak tgk Jay tu. Yeaun dan Chaeni terus masuk ke kelas dan duduk di tempat masing2. Meja Yeaun di sebelah tingkap manakala meja Chaeni di tengah.

Jay pula meja nya di sebelah Yeaun. Setiap barisan meja ada dua meja. Yeaun pun tak sangka dia duduk sebelah Jay. Ramai sgt perempuan yg selalu menjeling tajam kpd Yeaun tapi dia cuma buat tak tahu.

"J-Jay" sapa seorang pelajar di dalam kelas Yeaun. Yeaun hanya mengabaikan perempuan tersebut. "Jay nanti waktu rehat boleh tak kita jumpa kat taman sekolah?" tanya perempuan tersebut. Mata Yeaun membulat apabila perempuan itu berani mengajak Jay ke taman sekolah. Jay hanya menganguk.

Kemudian perempuan itu beredar. Yeaun hanya mengeluh kecil dan memasuk airpod ke telinganya. Jay yang disebelah nya dari tadi memandang Yeaun yg sedang mendengar lagu sambil membelek muka surat buku.

Jay mengambil airpod di telinga Yeaun. "Yah!" kata Yeaun dgn nada sedikit tinggi. Jay menunjuk ke depan bermaksud cikgu sudah dtg. Yeaun terus mengambil airpod nya dari Jay.

"Baiklah,kelas harini kelas kita akan membuat projek berpasangan. Jadi kamu boleh pilih pasangan kamu. Dua orang saja." kata Cikgu kesenian. Yeaun terus bangun dan mencari pasangan dia sebenarnya ingin berpasangan dgn Jay tetapi...

"J-Jay boleh saya jadi pasangan awak. Lagipun Yeaun dia dh ada pasangan" kata perempuan tersebut. Jay hanya menganguk.

"Sejak bila pulak aku dh ada pasangan aku baru je nak carik lah" kata Yeaun di dlm hati. Bila dia pusing ke belakang rupanya Sunghoon. Sunghoon pun bole tahan popular juga.

"Aku berpasangan dgn kau" kata Sunghoon. Yeaun hanya menganguk dan mereka duduk di meja. "Baik lah kelas harini kita akan belajar melukis orang bkn orng kayu tapi lukis org yg di sebelah kamu. Lukis dgn cantik ye" kata Cikgu.

Yeaun terus menyelak muka surat buku melukisnya dan mula melukis Sunghoon. Manakala Sunghoon sudah lama melukis. Dalam beberapa minit kemudian Yeaun memandang ke arah perempuan yg berpasangan dgn Jay. Jay nampak gembira walaupun terpaksa.

"Cikgu kami dah siap" kata Sunghoon sambil mengangkat tgn. "Yah, aku belum siap lagi lah" kata Yeaun berbisik kepada Sunghoon. Yeaun terus menyiapkan lukisannya.

"Wah, Sunghoon cantiknya kamu lukis" kata Cikgu. Yeaun sudah mengeluh kecil. Dia takut lukisannya tidak cantik. "Yeaun, ni lukisan awak ke?" tanya cikgu. Yeaun hanya menganguk.
"Cantik nya macam muka org betul" kata Cikgu sambil menunjuk lukisan aku ke satu kelas.

"Baiklah,kumpulan Sunghoon dan Yeaun lulus pelajaran hari ini" kata cikgu. Semua memepuk tangan kecuali Jay. Dia memandang Yeaun dengan pandangan maut. Selepas kelas kesenian tiba lah waktu rehat.

Yeaun menyimpan bukunya di laci meja dan mengambil bekalnya di dalam beg. Chaeni menuju ke meja Yeaun. "Yeaun kajja" kata Chaeni. Yeaun memganguk. Dia tidak sedar ada seseorang merhati dia dari jauh.

"J-Jay kita jumpa kat taman sekolah" kata perempuan itu dan terus beredar. Jay hanya mengeluh lalu keluar dari kelas dan pergi ke taman sekolah.

Di taman sekolah hanya ada perempuan itu dan Jay. "Kau nak cakap apa,Heajin?" tanya Jay. Heajin hanya terdiam dan dia mara ke depan Jay. "Sebenarnya saya dah lama suka aku" kata Heajin. Jay hanya terdiam seketika. Dia tidak sangka ada org menyukai dia. "Jadi awak sudi tak jadi bf saya?" tanya Heajin.

Sementara itu di kantin Yeaun dan Chaeni sdg menikmati makanan tiba2 muncul lah Jay di kantin tapi dia bkn berseorangan dia bersama perempuan yg mengajak dia ke taman sekolah.

"Yah,Yeaun aku rasa diaorg couple lah tgk lah tangan perempuan tu pun Jay pengan" kata Chaeni. Yeaun hanya mengeluh kecil. "Aku dh agak dh mesti dia nak confess dkt Jay" kata Yeaun sambil mengacau kuah sup di dalam mangkuk.

Semua murid di kantin itu terkejut termasuklah peminat Jay. Yeaun hanya memandang mereka dan cuba menahan tangisan lalu Yeaun meninggalkan Chaeni dan pergi ke library.

~+.+~

I HATE YOU CRUSH~ PARK JONG SEONGWhere stories live. Discover now