Mahkeme Salonu

32 5 12
                                    

Hakim : Merhaba küçük hanım adın nedir ?
Melek: Olmaz , size adımı söyleyemem .

Hakim meleğin verdiği bu cevaba şaşırmıştı. Temiz kalpli kardeşim benim .

Hakim: Neden güzel kız ?
Melek: Çünkü ablam yabancılarla konuşmamam gerektiğini söyledi .
Hakim: Peki o zaman ablana sor bakalım benimle konuşabilir misin?

Melek arkasını dönüp koca salonda gülmeyen gözleri güldürmüştü.

Melek: Ablacık bu amcayla konuşmam doğru olur mu ?
Alya: Evet tatlım o benim öğretmenim benim de öğretmen olabilmem için sorular soracak sana .

Meleğin bu olaydan etkilenmemesi için böyle bir yalan söylemiştim .

Melek: Tamam ablacık o zaman konuşayım ben öğretmeninle . Amca ablam sizinle konuşabileceğimi söyledi.
Hakim: Tamam o zaman sana bir şeyler sorucam ama bana doğruları söyleyeceksin anlaştık mı ?
Melek: Anlaştık ama adını bilmeden nasıl konuşacağım amca bu kabalık olur.
Hakim: Benim adım Kemal ufaklık .

Melek bu adı duyar duymaz hemen yanıma koştu ve arkama saklandı . Canım benim babamın adıyla aynı olunca Hakim Bey'i de kötü sanmıştı.

Alya: Meleğim sakin ol .
Melek: Ablacık amca'nın adı da Kemal . Ya o da babam gibi beni , annemi döverse...
Alya: Hayır birtanem o babamız değil ki sadece adı aynı o kadar. Hadi Hakim Bey'in yanına git kuzum , korkma bak ben yanındayım.
Melek: Öyle mi ? Sen yanımdaysan ben hiç korkmam ki canım ablam.

Kalbimdeki sızı bu sözüyle yandıkça yandı , artık yanında olamayacaktım . Meleğe söylediğim başka bir yalandı bu , beni ayakta tutan ailem iken bu zamana kadar şimdi nasıl olacaktı . Bu düşüncemden Hakim ve Meleğin konuşmasıyla sıyrılmıştım.

Hakim: Melek kızım anladığım kadarıyla sen en çok ablanı seviyorsun.
Melek: Hem de çok seviyorum . O benim kahramanım Hakim Amca
Hakim: Nasıl yani ? Ablan nasıl bir kahramanlık yaptı kızım.
Melek: Bir keresinde babam eve alkollü gelmişti. Annemin elindeki meyveleri beğenmeyip ona vurmaya kalkmıştı. Ama ablam hemen gelip beni ve annemi kurtardı . Ben ablamı çok seviyorum Hakim Amca , eğer öğretmen olursa bizi babamın elinden kurtaracak biliyor musun ? Ama bu aramızda kalsın babam duyarsa yine bizi dövmeye gelir . Anlaştık mı ?

Hakim Bey'in gözleri dolmuştu . Daha fazla bir şey sormayıp :

Hakim : Anladım kızım hadi sen annenin yanına geç .
Melek: Ablam öğretmen oldu mu Hakim Amca ?
Hakim: Ablan belki öğretmen olamaz ama kahraman olduğu kesin kızım .

Sıra Fatih'e gelmişti . Olay zamanında orda olmadığını anlatmıştı hakime ama babamın bize neler yaptığını anlatırken hem ağlıyor hem bana bakıyordu .

Fatih : Hakim Bey ablam bu güne kadar ne yaptıysa hepsi bizi korumak içindi . Ablamın hayalleri var Hakim Bey benden de çalışkandır hem bu satten sonra bir şey değişmeyecek biliyorum ama ne olur ablama fazla ceza vermeyin bizi bunca yıl baba şiddetinden koruyan ablamdı . Babamın yaptığı bize tek iyi şey şuan da yanımızda olmamasıdır . Lütfen ablama fazla ceza vermeyin lütfen .

Fatih ağlamaktan oldukça bitkindi . Elinden bir şey gelmediğini gördükçe kendine daha fazla kızıyordu . Dili düğümlenmiş gibiydi konuşmaya devam etmek istese de Hakim onun bu halini görünce oturmasını istedi . Sıra anneme gelmişti . Bir yandan ağlarken diğer yandan da anlatmaya çalışıyordu olanları . Annem ne kadar istese de ortada bir gerçek vardı.

Hakim: Semra Sarsılmaz o gün orada ne oldu , Alya Sarsılmaz'ın bu olayı işleme nedeni neydi.

Hakim Bey cümlesine Melekle göz göze gelince babasını bıçaklaması diyemedi , iyi ki de demedi . Cümlelerine devam etti.

Hakim Bey : Sizi dinliyoruz , buyrun.

Semra( annem) : Kızım kahvaltı hazırlamak için aşağı inmişti O sırada bende yukarıdaydım. Aşağıdan seslerin geldiğini duydum , ben inmeden koşar adımla Kemal geldi yanıma , tek yaptığı şey bağırıp para istemekti . Vermek istemedim , evlatlarımın rıskını yıllarca başkalarına yedirdi . Dayanacak ne sabrım ne de gücüm vardı . Daha sonra bana saldırdı Alya hemen yukarıya gelmişti zaten onun arkasından . Kızımın tek isteği beni , ailesini korumaktı. Kemal'in gözü dönmüştü , Alya bunu fark ettiğinde onunla boğuştu kızıma vuruşlarına engel olamadım ben , gücüm yetmedi . Daha sonra Alya onu yere atar atmaz beni ve meleği aşağıdaki odaya götürdü ve kapıyı önden kilitledi , ben kızımı koruuyamadım kızıma anne olmam gereken yerde o bana anne olmuştu Hakim Bey . Kapıyı kapatır kapatmaz o geldi , Alya ne kadar da korksa da bizden uzaklaştırmak için tekrar yukarı koştu , ayak seslerini duydum o sırada bende meleği sakinleştirip kapının anahtarını arıyordum . Evin içinde bir anda bir sessizlik oldu . Anahtarı bulur bulmaz kapıyı açtım . Tam çıkacakken merdivenden yuvarlanma sesi geldi çıktığımda Kemal yerde Alya da şoka girmişti . Alya mecburdu bunu yapmaya benim kızım küçücük bedeniyle kendini korumak zorundaydı o adama karşı , kızım suçlu değil ne olur , ne olur kıymayın kızıma . Mezuniyeti bugündü kızımın ne olur Hakim Bey . Yanlışa kör olmuş , sağır olmuş onca insan varken Alyam'ın yaptığı nefsi müdafaydı . Kurbanın olayım alma kızımı benden bırak bundan sonra annelik yapayım kızıma .

Mahkemede bulunan herkes göz yaşlarına hakim olamamıştı. Hakim Bey ağlamakta kıpkırmızı olmuş ama belli etmemeye çalışıyordu annem'in gölgesi yeterdi bana . Kalbim taşa dönmüş taşıyamıyordum , koca salon dar gelmişti bana ve karar demişti Hakim Bey ...




ALYAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin