>>•••<<>HOUSE<
•PART 8•>>•••<<
Satu hari je lagi tinggal.. Malam tu semua member tengah buat persediaan kat rumah team masing ii.
Ada yang tengah check kamera, siapkan barang ii tambahan, sediakan satu baju spare takut kalau ada apa ii jadi, ada yang tengah buat jadual plan tuk wat apa mula ii (tu korang taulhkn sape✋) n ada jugak yang tengah buat strategi untuk misi yang diorang dapat.
Macam kat rumah VeriVery sekarang ni, semua member tengah berkumpul kat ruang tamu.
"Panadol kena bawak, ubat selsema... " ucapan Hoyoung kena potong dengan ucapan Yeonho.
"Hyung.. Kita cuma pergi sehari je hyung... N kite cuma nak wat vlog je bu-"
"Kalau jadi macam hari tu macam mana? Xion sampai pitam sebab kena kejar dengan bayang ii hitam masa kita wat vlog kat Busan.. Pastu semua degil tak nak bawak ubat.. Nasib baik Yongseung dengan Win dengar cakap aku tuk bawak ubat.. Kalau tak, hospital lah jawabnya budak tu" balas Hoyoung potong ucapan Yeonho.
"Yeaa maaf.. Nanti aku bawak" balas Yeonho malas.
"Minchan.. Kau diam asal?" tanya Dongheon.
Minchan tak nyahut.
"Chan hyung" panggil Kangmin tepuk peha Minchan buat Minchan tersedar.
"Hah.. Kenapa?" tanya Minchan gelabah.
"Kau tu yang kenapa.. Aku panggil tak nyahut" ujar Dongheon.
"Ohh tak de pape" balas Minchan sambung buat kerja dia.
"Guys.. Aku rasa kita tak payah rekodlah" saran Yongseung tiba ii.
""Lakk.. Asal?" tanya Yeonho.
"Kitakan ada misi.. Takkan kita nak tunjuk kat umum pasal misi kita.. Lagipun aku tak nak orang kate kita punca nanti" balas Yongseung.
"Punca? Punca apa?" tanya Kangmin polos dengan kening angkat sebelah.
"Tujuan kita jalankan misi ni untuk apa? Siapa yang selama ni jadi target? Dan siapa yang akan kena risikonya? Kau boleh jawab sendiri Kangmin-a" balas Yongseung.
"Ok aku faham" balas Gyehyeon datar.
"Tapi kita pura ii buat macam kita rekod jelah" sambung Hoyoung yang tengah susun semua segala jenis ubat.
Semua member pun setuju.
>>•••<<
Hari ni lah di mana mereka akan bergerak ke tempat yang mereka ingin pergi untuk buat vlog.
Pukul 10 malam diorang 18 orang ni dah bergerak dengan naik 3 kereta yang pertama ONEUS, diikuti MCND dan last sekali VeriVery.
Perjalanan nak ke sana amik masa cuma 1 jam je.
Sampai je sana baru pukul 11 malam jadi semua member dah mula ready dengan segala macam persiapan yang akan diorang buat dalam tempat tu, terutama misi.
"Wahhh aku tak sangka tempat ni lebih besar daripada yang kita tengok dalam gambar" ujar Seoho teruja.
"Kita semua dah tau dulu dah sebab kita dapat mesej" bisik Minjae kat Hwanwoong.
"Dia kan lambat" balas Hwanwoong gelak pelan dengan Minjae.
"Jadi betullah ni rumah yang dikatakan...
Rumah Angker ?" tanya Dongheon dengan sengaja menekankan perkataan status rumah tu.
Rumah yang ada 2 tingkat, besar dan boleh dikatakan macam istana singgahan.
YOU ARE READING
HOUSE || •VRVR-ONEUS-MCND•
Horror[COMPLETED] SHUHHHHH Just read~ •VeRiVeRy• •ONEUS• •MCND• ⚠DISCLAIMER⚠ Cerita ni memang asal usul dari fikiran imaginasi sendiri dan tiada sebarang ciplak dari mana ii cerita.. Jika mana ii readers yang pernah jumpa ataupun rasa cerita ni hampir s...