>>•••<<>HOUSE<
•SPECIAL PART 2•>>•••<<
Ravn baru bangun tidur. Dia pandang jam yang ada dalam fon dia, dah pukul 10 pagi.
Tak sangka hari ni dia bangun lambat. Mungkin sebab semalam sibuk siapkan assignment sampai pukul 3 pagi.
Ravn bangun dari katil n terus regangkan otot ii dia. Rasa lenguh pulak satu badan ni.
Mata dia tiba ii terpandang sebuah frame gambar dia dengan Seoho. Raut wajah dia berubah sedih.
Memori lama antara dia dengan Seoho terus berputar dalam ingatan dia.
>>• Flashback On •<<
"Seoho, kau masak apa tu?" tanya Ravn yang tiba ii datang masuk dapur.
"Masak nasi goreng kimchi cheese.. Kau nak makan sekarang ke hyung? Kalau nak tolong panggilkan yang lain atau kau nak aku bekalkan tuk kau? Takut kau lambat pulak nak masuk kelas nanti" ujar Ravn yang masih fokus.
"Takpe, aku makan saing gan korang je.. Lagipun belum lambat lagi.. Ada lagi 1 jam.. Aku panggil yang lain dulu" balas Ravn terus keluar dari dapur tuk kejutkan adik ii yang lain.
>>•••<<
"Hyung.. Kau tak tidur lagi?" tanya Seoho yang baru masuk bilik.
Ravn yang tadi fokus dekat laptop terus alihkan pandangan dia pada Seoho.
"Belum.. Assignment aku belum siap lagi, sebelum pukul 10 pagi esok aku dah kena hantar.. Kalau kau ngantuk, kau tidurlah dulu.. Kalau kau rasa tak boleh tidur sebab aku belum tutup lampu aku pindah buat kat luar je" balas Ravn.
"Ehhh takpelah hyung.. Kau buat je kerja kau, tak ganggu pun.. Kau nak air? Aku pergi buatkan kejap" ujar Seoho.
"Boleh gak.. Nak hot coklat" balas Ravn terus sambung fokus dengan laptop dia.
"Ok jap aku pergi buat dulu" balas Seoho terus keluar dari bilik n pergi dapur.
>>•••<<
"Hyung? Lahhh kau tak bangun lagi? Hyung, dah lambat ni.. Kau takda kelas ke pagi ni?" tanya Seoho.
"Ermm aku tak masuk kelas hari ni, aku tak berapa sihat sangatlah" balas Ravn lemah dengan terus berselubung dalam selimut.
Seoho tarik selimut Ravn sampai nampak muka Ravn yang mata masih terpejam. Dia letakkan telapak tangan dia dekat dahi Ravn.
"Hyung kau demam panas ni.. Asal tak bagitau aku, boleh aku bawak kau pergi jumpa doktor.. Tunggu jap aku bersiap then kita pergi jumpa doktor.. Nanti aku minta tolong Dongheon hyung bagitau lecturer kau yang kau tak masuk hari ni" ujar Seoho cemas + tegas.
YOU ARE READING
HOUSE || •VRVR-ONEUS-MCND•
Horror[COMPLETED] SHUHHHHH Just read~ •VeRiVeRy• •ONEUS• •MCND• ⚠DISCLAIMER⚠ Cerita ni memang asal usul dari fikiran imaginasi sendiri dan tiada sebarang ciplak dari mana ii cerita.. Jika mana ii readers yang pernah jumpa ataupun rasa cerita ni hampir s...