#1

59 4 0
                                    

Puan Manoban , adalah seorang pembantu di rumah Tuan kim dan puan yoon. Tuan kim dan puan Yoon adalah orang yang kaya raya di kampung mereka.

Puan manoban adalah seorang pembantu rumah yang sangat baik dan rajin. Kedua-dua majikanya itu pun amat menyayanginya seperti saudara sendiri.

Malang bagi puan manoban apabila suatu hari, suaminya tertangkap akibat penyeludupan rasuah di tempat kerjanya iaitu di syarikat milik Tuan Kim. Suaminya pun dipenjarakan seumur hidup.

Puan Manoban merayu ke atas Tuan kim dan puan Yoon agar melepaskan suaminya itu dari penjara, ditambah pula puan manoban sedang sarat mengandung 9 bulan.

Tuan kim dan puan yoon amat berat hati untuk menunaikan permintaan pembantunya itu, kerana suaminya sudah terbukti bersalah. Akhirnya, kerana setiap hari puan manoban memaksa puan yoon dan tuan kim, kedua majikanya itu menjadi marah dan memecat puan manoban dari pekerjaanya.

~puan manoban pov~
Pagi itu aku menangis dan berlutut di hadapan rumah majikanku. Aku memohon untuk mereka melepaskan suamiku, kerana jika tidak, hidupku akan merana. Aku perlukan suamiku, dan anakku perlu membesar dengan kasih sayang ayahnya.

Tetapi, aku sudah cukup melihat kekejaman dua orang insan di hadapan ku ini, mereka langsung tidak mahu memberi muka kepadaku. Aku sakit, aku sangat sakit hati !

Selepas mereka menyuruh ku untuk pergi dari sana, aku berjalan dengan lemah untuk pergi dari rumah majikan kejam ku itu. Aku sempat teringat akan kandungan yang sedang di kandung oleh puan yoon itu, ya doktor menyatakan puan yoon hamil 6 orang anak kembar.

Dengan senyuman sinis, aku pun bersumpah akan membuat hidup puan yoon dan anak-anaknya sengsara. Dengan bisikan kecil aku berkata..... 18 tahun lagi....hahahahahaha aku akan balas dendam.

Akupun beredar dari rumah itu dengan senyuman sinis yang masih terpapar di wajahku. Hmh, kau tunggu, kataku lagi.

SWEET BUT PSYCHO { COMPLETED ✔ }Where stories live. Discover now