#11

11 2 0
                                    

(Beberapa bulan selepas kejadian pembunuhan jin)

Lisa sudah dianggap seperti anak perempuan puan yoon. Walaupun begitu, tidak ada satu pun di antara keluarga mereka yang mensyaki lisa sebagai dalang pembunuhan jin.
Semuanya berjalan seperti biasa. Keluarga puan yoon menerima kepergian jin dengan hati yang ikhlas dan menyatakan bahawa jin memang mengalami banyak tekanan dari segi pembelajaranya. Puan yoon dan yang lain juga tak mahu menyalahkan sesiapa atas hal ini.

-

*lisa pov*

Semuanya berjalan lancar. Aku tak sangka mereka semua begitu bodoh hahaha ! Lagi-lagi si taehyung, terlalu percayakan aku ? Why ? Kenapa kau tak sedar hah? Semua ni hanya palsu taehyung, palsu !

Aku duduk di atas katilku dan merobek gambar-gambar keluarga puan yoon satu per satu. Seketika selepas itu, aku mencapai buku nota sulitku yang ada di tepi katilku. Aku membuka helaian buku tesebut dan membaca perancangan keduaku untuk hari esok.....ya mangsa keduaku jimin. Hahahaha !

*end lisa pov*

-

(Keesokan harinya)

Lisa sudah menyiapkan perancanganya untuk membunuh jimin pada hari ini. Dia akan membunuh jimin di sekolah. Misi kali ini, dia akan memperlakukan kematian jimin seperti sebuah insiden kemalangan di kolam renang.
Kali ini agak sulit, namun dia yakin bahawa dia akan berjaya. Tidak boleh ada seorang pun yang menjejakinya sewaktu misinya ini berjalan !

Pada waktu rehat, lisa masuk ke kelasnya. setelah memastikan tidak ada orang di dalam kelas itu, dia pun memasukkan sekeping nota ke dalam beg jimin.

Nota itu betulis :
Aku ingin berjumpa dan berkenalan denganmu, nama aku jihyoo. Jumpa di kolam renang sekolah jam 3 petang nanti. Jangan lupa !

Usai memasukkan nota itu, lisa pun begegas keluar dari kelasnya, takut2 kalau ada yang melihat perbuatanya itu.

Selepas tamat sahaja waktu rehat, jimin pun ternampak nota itu di begnya. Selepas membaca nota itu, jimin pun gembira dan tidak sabar hendak bertemu dengan gadis yang bernama jihyoo itu. Dia tidak tahu bahawa itu adalah perangkap yang akan megakhiri hidupnya.

-

Pada petang itu, sesuai dengan apa yang dinyatakan dalam nota itu, jimin datang ke kolam renang sekolah. Tanpa dia sedar, lisa sudah ada bersembunyi di sebalik dinding kolam itu. Jimin yang sedang mencari-cari kelibat jihyoo itu tiba2 sahaja ditolak oleh seseorang dari belakang sehingga membuatkanya jatuh di dalam kolam renang.

Benar, lisa lah yang menolaknya. Mata jimin terbungkam luas apabila melihat lisa yang cuba melemaskanya. Dia cuba melepaskan diri dari lisa, namun itu bukanlah hal yang mudah. Lisa terus-menerus menceburkan kepala jimin di dalam air sehingga jimin lemas. Lalu, beberapa minit kemudian, jimin pun mati di tangan lisa.

Lisa meninggalkan jimin begitu sahaja. Mujur tidak ada cctv, kerana lisa sudahpun menchecknya dari awal, jika tidak dia akan tertangkap !

Ketika berjalan meninggalkan kolam renang, lisa tiba2 mendapat panggilan daripada taehyung.

"Mampus aku" kata lisa. Dia pun mengangkat panggilan itu.

"Hey, awak kat mana? Saya nak pergi rumah awak boleh ye?" Soal taehyung.

"Jangan! Awak..saya rasa mcam tak sihat ni, sorry eh" kata lisa, nadanya sedikit cemas.

"Owhh takpelah klau macamtu, bye" jawab taehyung.

Lisa pun menarik nafas lega usai panggilan mereka berhenti.







SWEET BUT PSYCHO { COMPLETED ✔ }Where stories live. Discover now