Tentu saja, sikap lisa yang feminin, lembut dan menghormati orang lain menyebabkan tiada sesiapa yang percaya bahawa dialah pembunuhnya.
Dengan rasa yang tidak bersalah, lisa balik dan tidur sepanjang hari di rumahnya.
Taehyung yang dan adik beradiknya yang lain sedang sibuk menguruskan apa yang patut diuruskan oleh mereka, ditambah pula ketiadaan tuan kim iaitu ayahnya, kerana sedang bekerja di luar negara.
Setelah melihat bahawa lisa sudah tidak ada di bilki tetamu, taehyung pun segera menelefonya untuk mencari tahu di mana keberadaanya.
Taehyung risau jika lisa kenapa-kenapa. Namun, dia tidak ada sedikit rasa curiga pun terhadap gadis itu."Hey lisa, awak kat mana? Awak okey tak ni?" Soal taehyung usai menghubungi lisa melalui telefon.
"Maaf taehyung, saya terpaksa balik semalam, dan tak sempat beritahu awak. Saya lupa kunci rumah saya, jadi saya perlu check rumah saya takut2 kalau ada orang jahat yang masuk" bohong lisa.
"Ohh takpelah, saya tak marah pun. Cuma saya risau keadaan awak. Pagi tadi kami terkejut, abang saya jin bunuh diri di biliknya" kata taehyung. Nadanya agak sedih.
"Apa? Maafkan saya taehyung, sepatutnya saya menemani awak sekarang...... saya betul2 tak guna tae" lisa berpura pura rasa bersalah.
"Tak takpe, awak tak salah....." kata taehyung.
"Saya akan ke rumah awak sekarang jugak, tunggu ya tae" kata lisa. Dia segera mematikan telefonya. Senyuman sinis keluar dari bibirnya.
"Hahahahaha berhasil" katanya lagi.
Gadis ini memang licik, seperti singa yang membodohkan musuhnya.
YOU ARE READING
SWEET BUT PSYCHO { COMPLETED ✔ }
Mystery / ThrillerLisa diamanatkan untuk menjalankan misi pembunuhan kejam berdasarkan kisah lalu ibu bapanya. Namun, akhirnya kebenaran mulai terungkap satu per satu. WARNING CRIMINAL : 16 ++ #Selamat_membaca