#8 [misi berjalan]

14 2 0
                                    

Usai siap makan bersama, puan yoon tiba - tiba mengajak lisa untuk tidur di rumahnya. Heh, memang makin mudah lah kerja lisa lepasni.

"Lisa... malam ini tidurlah di rumah aunty ok? aunty ni takde anak perempuan, nanti aunty pinjamkan baju aunty?" Soal puan yoon.

"Okey aunty, saya takde masalah" kata lisa.

Puan yoon pun tersenyum usai mendengar kata-kata lisa. Tak tahu mengapa, kalini hatinya sangat-sangat terasa damai. Mungkin kerana dia sangat menginginkan seorang anak perempuan.

-

Lisa diberikan baju tidur berwarna putih dan bercorak bunga oleh puan yoon. Lisa pun memakai baju itu dan kelihatan sangat anggun.

"Hey you look so pretty" kata taehyung apabila dia melihat lisa yang turun dari tangga.

"Thanks".

Sebuah ciuman diberikan oleh taehyung untuk lisa dipipinya. Seketika, lisa pun tersipu malu.

"Saya nak tanya, mana abang2 and adik2 you" soal lisa.

"Ada kat atas tu agaknya. Kat bilik dorang" jawab taehyung.

-

*lisa pov*

Malam itu, akupun menginap dirumah puan yoon.
Tak tahu mengapa, rumah sekaya dan sebesar itu tidak mempunyai banyak pembantu, hanya terdapat 2 orang pembantu sahaja. Mungkin, mereka malas hendak menggaji orang kot.fikirku.

Aku tidur di bilik tetamu  paling hujung di antara bilik anak2 puan yoon. Tepat pada jam 3.00 pagi, akupun memulakan misiku.

Aku memakai kot berwarna hitam yang telah aku sediakan dibeg tangan ku petang tadi. Aku juga memakai topeng muka agar mukaku tidak kelihatan. Beruntung aku juga ada membawa lampu suluh, kerana di luar gelap dan aku tak boleh memasang lampun, jika tidak aku akan kantoi !

Aku tak boleh menggunakan pisau. Untuk misi pertama ini, rancanganku ialah untuk memalsukan kematian seorang anak puan yoon menjadi seolah-olah kematian akibat bunuh diri.

Aku melangkah keluar dari bilik itu dengan senyap. Ketika sudah memastikan bahawa keadaan di luar aman, akupun keluar dengan perlengkapan pembunuhanku yang lengkap. Aku menyuluh pintu bilik anak2 pun yoon satu per satu. Ternyata, ada nama2 di setiap pintu bilik itu.

"Jimin...taehyung...jin" kataku.

"Argh jumpa pun!" Bisikku.

Aku memasuki kamar jin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku memasuki kamar jin. Setelah memastikan bahawa dia telah tidur mati, aku pun menekap mulutnya menggunakan sapu tangan yang telah disapu dengan ubat pengsan. Selepas itu , aku mengheret tubuhnya dan mengikat lehernya dengan tali dan aku gantungkan tubuhnya di atas silin biliknya. Yes, berjaya kataku.

Kelihatan dia benar-benar seperti bunuh diri. Selang sejam kemudian, aku mencheck denyut nadi jin untuk memastikan bahawa dia sudah tidak bernyawa. Benar saja, lelaki itu sudah mati ! Hahahaha.

Setelah memastikan tiada bahan bukti yang kutinggalkan,
Akupun melangkah senyap  berjalan dengan berhati-hati menuju balik ke bilikku.

*end lisa pov*

-

Keesokan harinya jungkook adik lelaki taehyung itu mengetuk-ngetuk pintu bilik abangnya jin, namun tiada sahutan.

*jungkook pov*
Pagi itu adalah hari sabtu. Aku ingin bersiar siar dengan jin, dan dia pun telah berjanji denganku kemarin. Namun, apa yang membuatku hairan, dia masih belum bangun. Ini sudah jam 10.00 pagi!

"Jin bukaklah pintu oi!" Kataku, sambil mengetuk pintu jin. Tidak ada sahutan darinya. Akupun mulai cemas, kerana penghawa dingin terasa hingga ke kaki ku. Itu menandakan dia belum bangun.

Aku mecuba membuka pintunya, namun berkunci. Aku berlalri ke bilikku untuk mengambil kunci spare, dan alangkah terkejutnya aku apabila melihat jin suda tergantung di atas silin dan wajahnya pucat.

Tubuhku menggelatar. Tak dapat berbicara. Aku terduduk di hadapan pintu bilik jin dan berusaha untuk memanggil abang2 ku yang lain.

*end jungkook pov*

*end jungkook pov*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
SWEET BUT PSYCHO { COMPLETED ✔ }Where stories live. Discover now