Bab 2

121 9 4
                                    

  Sakura menyeka peluhnya yang menitis di dahinya.Selepas habis kuliah dia terus berkerja dan akan pulang pada jam 10 lalu dia kan sambung study untuk mengerjakan prnya.
   "Sakura-chan kau kerja dekat sini?"Tanya Naruto terkejut.
"Ya."Jawabnya singkat.
Naruto ialah pengusaha muda yang juga terkenal.Dia mempunyai pacar bernama Hinata Hyuga yang juga sama mahasisiwi dengannya dan juga seorang bangsawan.
    "Sakura-chan ti..dakk penat?"Tanya Hinata.
"Tidak Hinata.Silakan menikmati hidangan kalian."
   "Hoi jidat aku mahu pesan."Teriak Ino nyaring sambil merangkul bahu Sakura.
  Sakura memutarkan bola matanya.
"Pig boleh tidak kau jangan berteriak seperti itu."Sindir Sakura geram.
    "Pirang kau tau kau merusakkan gegedang telinga ku!"Bentak Naruto.
"Kau rubah sialan diam!"Balas Ino.
     "Su...dahh Naruto-kun.Ino-chan tidak sengaja."Tegur Hinata.
    Sakura mengambil pesan Ino dan Sai kemudian meletakkan di meja mereka.
   Ino ialah seorang mahasisiwi jurusan model manakala Sai juga adalah pengusaha muda dalam bidang seni.Dulu mereka ialah senior mereka bertiga.
    "Ini pesan kalian."Kata Sakura.
"Thanks jidat/Jelek."Kata Saino serentak.
   "Oya hanya korang tenten mana?"Tanya Sakura yang baru menyedari ketiadaan Tenten.
"Ooo si cepol tu tengah dating dengan abang Hinata."Jawab Ino selamba.
   "Oo"Sakura tersenyum.Kadi hanya dia yang menunggu Sasuke.Manakala teman-temannya sudah bahagia.
  Sakura melangkah selepas berpamitan dengan hati sedih.

                          🖤🖤🖤🖤🖤🖤
   Sakura melangkah keluar dari cafenya tepat jam 10.Dia sempat melihat awan yang gelap yang dihiasi bintang.
    Tetapi hatinya sedih."Sasuke-kun kembalilah aku rindu."Ujar hatinya sedih.Air matanya ikut mengalir.
   

   Sasuke pov...
  Dia melangkah ke ruang keluarga.
"Ok Sasuke memandangkan kamu sudah sampai tousan ingin katakan sesuatu."Kata Fugaku,tousan Sasuke.
    Sasuke memandang ibunya,Mikoto Uchiha.
Namun ibunya hanya mengangguk.
   "Tousan ingin kamu menikah dengan Shion."Kata Fugaku serius.
  Sasuke mengeluh dia sudah tahu hal ini dari Itachi anikinya.
"Kenapa."
    "Tousan ingin mengeratkan lagi hubungan keluarga kita dan perusahaan kita."Ujar Fugaku
  "Baiklah."Jawabnya tanpa memberi alasan.
Fugaku dan Mikoto tersenyum.
    Sasuke melangkah masuk ke biliknya.Di situ dia termenung.
Apakah yang dia lakukan adalh benar?????

I still love you(Hiatus) Where stories live. Discover now