Part 2

14 2 0
                                    

Flashback Di kampung
"Amoi, bila kau mau suruh bf kw dtg sini meminang, mama bukan apa kau duduk di apartment sendiri takut jadi apa²." kata Puan Marilyn kepada Helvy.

"Ish mama ni bukan jgk apa², tidak jgk saya mau kawin sekarang ni. Belum puas enjoy. Tidak jgk saya mau bawa bf saya balik apartment saya, saya masih ingat ba pesanan mama sama bapa, saya tidak akan malu kn keluarga kita". Kata Helvy Kepada ibunya.

"Yala Helvy mama bukan apa, mama sayang semua anak² mama, jaga diri saja oky nak ?" kata Puan Marilyn. Dia begitu Faham dgn gaya anak Bongsu nya. Suda bbrp kali di nasihat kann masih jugak bgitu.
Bapa nya hanya mendengar perbualan anak dan ibu itu, tidak mau mencampuri urusan mereka berdua bagi dia cukup dia tau anak nya memang seorang yg menjaga diri.
End Flashback

Helvy teringt perbualan nya bersama ibu ketika 5 bulan lepas. Waktu itu Helvy sengaja berkata begitu disebabkn kekasih nya sendiri jarang mencari nya malah tidak pernah bercerita mengenai perkahwinan. Helvy masih berfikiran positif sebab dia begitu menyayangi kekasih nya.
Hubungan Helvy dengan Dennis memang baik tapi ada yang Helvy tidak tau pasal perangai loguit si Dennis.

Sampai satu hari Helvy cuba menghubungi kekasih nya Dennis untuk menyambut anniversary 1 tahun
mereka.
"Better jangan call dia lah, pergi ofis dia terus then kasih surprise dia". Helvy monolog sendiri. Waktu lunch Helvy pun bergerak ke Ofis kekasih hati nya dgn membawa cake dan bunga dengan perasaan gembira.

Helvy tiba di tempat kekasih nya. keadaan ofis sunyi disebabkan smua pekerja nya kekasih nya keluar makan. "Jarang² sunyi ofis ni" Helvy bermonolog sendiri.
Dia sempat menghantar pesanan kepada kekasih nya untuk mengetahui keberadaan kekasihnya. Dennis membalas pesanan mesej itu memberitahu dia berada di ofis untuk menyiapkan project penting. Lalu Helvy masuk dengan senyap² tetapi alang ka terkejut bila Helvy mendengar suara pelik ketika dia dalam perjalanan ke bilik Dennis, seperti bunyi desahan org tengah ghairah. Helvy cuba kontrol diri dan berfikiran positif dan Helvy terus membuka pintu thenn....
Helvy teriak terkejut melihat kekasih nya dgn pembantu nya.
"Sayangg!!" Dennis berkata.
Perempuan di samping Dennis smirk dekat Helvy.
Helvy terus meninggalkn bilik kekasihnya dan berlari dgn tangisan nya.
Dennis cuba mengatur baju nya dan dia cuba mgejar Helvy tpi Helvy lagi laju turun menggunakan lift. Dan Helvy terus ke tempat keretanya dan berlalu pergi meninggalkan tempat kerja Dennis. Helvy menangis sambil membawa keretanya. Helvy terus ke apartment nya dan menguncikan diri nya di bilik.

"Oh shit" bilang Dennis. Dia hanya melihat kereta Helvy bergerak keluar dari kawasn tempat parking.
Dennis naik semula ke ofis nya.
"Bukan saya sudah ckp kah kunci bilik tadi, seee what happens??!" bilang Dennis ke PA nya. Liessa.
"Yala mana saya tau dia mau ke sini juga, sapa sruh jgk kau mau reply ws dia tadi." bilang Liessa merajuk.
"Yala sorry next time cri tempat lain lah sini nda aman sudah, potong stim betul si Helvy" bilang Dennis.
"Jadi kau belum mau putus sama dia kah ?" bilang Liessa.
"Belum masa nya ba. tunggu saya dapat sign kontrak sama abang dia" bilang Dennis.

To be continued 🥰

Pretty But Psyco (On-going)Where stories live. Discover now