Part 3

13 1 0
                                    

Helvy tertidur di biliknya dgn linang air mata. Helvy tersedar sewaktu jam5:30ptg. banyak panggilan masuk tidak dia jawap. Belum sempat dia melihat nama pemanggil, Pembantu  nya carl or lebih kenali carlin.  lelaki tpi dia fkir dia perempuan.
dia menghubungi Helvy, dan Helvy menjawap panggilan itu.
"Yong kau di mana ?? jam berapa sudah ni ?? berapa round kau disana sampai tidak pigi ofis balik." gurau si Carl.
"Carl!!!!" jerit Helvy sambil menangis.
"Eeii knp kau nangis yong??? apa si dennis buat sama kau??!! bilang si carl.
"sa...ya... nam..pak si... denn sma PA dia... ike³!!!! huarghjhh. kata Helvy sambil menangis.

"sial punya jantann, kan saya sudah bilang jangan percaya sgt see kau tidak dengar cakap Sistur kau ni, kau tunggu sana saya dtg apartment kau skrg!!"kata Carl pada Helvy. terus dia mematikna panggilan nya dan menunggu carl.
Helvy cuba mencari mood nya kembali bukan sekali dia pernah kena begini tapi sering kali ini kekasih nya yg ke-4 tapi hubungan ini paling lama bertahan.
Helvy cuba bangun dan apa bila dia melihat muka nya di tndas hampir teriak dia sbb muka dia comot hbis luntur makeupnya. Dia bersihkn diri dan mandi. Setelah dia siap membersihkn dia, dia keluar ke ruang tamu dan melihat handphone nya banyak mesej dan panggilan dari Kekasih nya. Helvy membalas mesej nya "Kita putus jangan cari saya lagi lelaki nda guna, buduh palui!!! Helvy terus memblock nmbor dennis.

Helvy bernasib baik sebab dia tidak pernah memberitahu kekasih nya nombor apartment nya jadi Dennis ndakn pernah dpt cari dia tpi Helvy baru teringat.
"Ohh shit, nnti mesti dia mau dtg butik ndapa saya halau saja lh apa susah". kata Helvy sendiri.
Pintu Apartments nya berbunyi. Sebelum Helvy membuka pintu, Helvy melihat d camera memang si carl yg dtg. Lalu dia buka dan membenarkn carl masuk.
Carl betul² nampak seperti perempuan dari gayanya tpi 1 saja dapat membezakn. suara sengau nya msih ada.
Helvy memeluk carl tapi Helvy tidak mengeluarkn airmata tapi malah happy sebab si carl bawa ayam goreng dan Helvy pun nda mau fikir sgt mengenai perpisahan nya dgn Dennis tapi tadi dia sempat berazam dia akan jdi play girl utk balas balik smua perbuatan lelaki dkt dia.
Malam itu, Helvy becerita mengenai revenge nya. Si Carld setuju dgn Helvy.
"Tapi yong bahaya ba itu, kau yakin kau akn oky ??" bilang carl.
"Kau steady saja yong, saya ada plan sdh". bilang Helvy sambil tersenyum penuh misteri. carl hanya senyap malas menasihatkn Helvy sebab dia tau, Helvy mmg degil tdaa guna dia mau bekeras dgn Helvy, dia tidak pernah menang.
"eei mlas saya sama kau ni yong, degil betul" bilang si carl.
"ba makan ni ayam guring fav kau, saya punya bf jam7 mau ambl saya sudah ni" bilang carl sambil senyum² kambing dgn Helvy.
"eeii bluerk mau muntah saya dgr kau ada bf, kau yakin bf kau mmg suka sama kau ?? kau kn... " bilang helvy sambil ketawakn carl.
"eeii yong kau ni mulut kau saya kasih cili² ni. dia tau sudah sapa saya oppps " bilang si carl senyum².
"ohh shit, mcm mna dia tau kamu dua ike² kah sdh ?" bilang Helvy.
"bulum lah jgk smpai sana tpi akan. " bilang carl ketawa mgilai sdh dia.
"dia mmg gay pun dia ckp" bilang carl.
"eeii geli saya dgr." bilang Helvy.
Hanphone Carl bebunyi dan dia mengangkatnya.
"yes baby" bilang carl. kekasih nya memberitahu yg dia sudah menunggu di bawah.
"ok I'm coming down." bilang carl.
"yong saya balik dulu jmpa esok d butik" bilang carl.
"ok bye carl" bilang Helvy
"Carlin baaa" bilang si carl.
"eeiii yala sana kau balik lah." bilang Helvy. Carl pun berlalu pergi untuk berjumpa kekasih hati nya.

To be continued 🥰

Pretty But Psyco (On-going)Where stories live. Discover now