Prolog

276 8 0
                                    

Każdy z nas jest pisarzem. Czasem piszemy gorzej, czasem lepiej. Piszemy dramaty, komedie albo coś jeszcze innego. A może kilka gatunków na raz. Niekiedy wodzimy długopisem po kartce budując zdania tak piękne, że sam Szekspir by nas pochwalił. A czasem piszemy w roztargnieniu, chaotyczne i nielogiczne rzeczy tak, że sami zastanawiamy się co mieliśmy wtedy w głowie.

Każdy pisze historię nad którą pracuje całe życie. Niektórzy ukrywają ją by nie ujrzała światła dziennego, ale są śmiałkowie którzy postanawiają się nią pochwalić w większym lub mniejszym gronie. To zawsze osiągnięcie, prawda?

Każdy z nas pisze własną historię, tak zwane życie. Wiecie co jest zabawne? Że każda z naszych książek zaczyna i kończy się tak samo. Każda historia, każde życie, nie ważne czy wielkiego hrabiego, zwykłego wieśniaka, prezydenta, premiera, mechanika, piekarza, czy jeszcze kogoś innego. Zawsze zaczyna się cudem narodzin, a kończy śmiercią.

Można by powiedzieć: " po co więc chcieć przeczytać kolejną książkę, poznać kolejną historię skoro i tak znamy zakończenie?". Dlatego że początki i zakończenia wcale nie są najważniejsze. Ważne jest rozwinięcie, bo to w nim najwięcej się dzieje. Możesz poznać kogoś kto urodził się ubogim chłopakiem, a zmarł będąc prezesem wielkiej korporacji lub został znanym na całym świecie piosenkarzem. Jednak po co ci ta wiedza skoro nie wiesz jak do tego doszło?

Chwilami w czasie pisania powieści pojawiają się postacie mniej lub bardziej chciane. Nieraz rozpisujemy się na temat jakiejś osoby na kilka stron, innym razem nie zapisujemy nawet jej imienia.

Choć każda książka jest podobna to i tak jest inna. Bo słowo podobna to nie to samo co identyczna. I to jest piękne. Nie ważne, czy piszesz ładnie, czy nie. Czy masz talent czy nie. I tak piszesz.

Ja pomimo tego że pisze już jedną powieść pod tytułem "moje życie", postanowiłam napisać drugą, bo uważam, że jest warta przeczytania.

Poznajcie historię Alice Dew i jej przyjaciół. Opowieść podobna do wielu innych choć nie taka sama. Może wam się spodoba, może nie. Sami zdecydujcie.

I pamiętajcie. Każdy z nas jest pisarzem.


***

Cześć wam wszystkim, którzy to czytają! Jest to moja pierwsza książka, więc wybaczcie gdybym zrobiła jakiś błąd bądź coś podobnego. Rozdziały będą pojawiać się w miarę systematycznie co tydzień! Zapraszam także na mojego tik toka __aqelia__

do następnego xx






Ne Jamais Dire JamaisOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz