Part 3

337 38 8
                                    

Y/n POV

Waktu balik kerja

"Eh y/n...tadi Mrs. Huang panggil kau kenapa??" Eonni tanya sambil kemas ii barang "oh ye lupa pulak! Erm eonni tunggu kat kereta dulu la nanti adik datang sebab nak kena pergi jumpa Mrs. Huang ni ok bye!" Aku keluar pergi cafe kat bawah "omo mana auntie ni....oh there is she"


"Y/n! Sini!" Auntie panggil aku "hey auntie...jap y/n order air" aku order dan lepas beberapa minit dah sampai "thanks....oh ye auntie kenapa nak jumpa dengan y/n ni??"


"Auntie nak mintak tolong dengan y/n ni boleh??" Aku angguk kepala dengan rasa curiga "auntie nak y/n kawin dengan renjun dan ubahkan renjun please" aku beliakkan mata "eh? Y/n?! Kawin dengan renjun??" Auntie angguk kepala "auntie nak y/n jadi menantu auntie dan isteri renjun boleh dear??"


"Emm...y/n..y/n bukan taknak tapi...
y/n rasa yang y/n tak boleh ubahkan renjun la auntie" tiba ii Mrs. Huang bangun dan duduk sebelah aku
"y/n...y/n dear..auntie rasa yang y/n boleh ubah renjun...y/n nak tau kenapa auntie yakin yang y/n boleh ubah?"


"Kenapa auntie?" Auntie senyum dan pegang tangan aku "sebab tadi ada something terjadi kan?" Aku pandang auntie dengan muka pelik "maksud auntie?? Something macam mana??"  Mrs. Huang senyum lagi "y/n selamatkan renjun dari girlfriend dia dengan cara renjun menyorok kat bawah meja y/n kan? Lepastu bila renjun sentuh kaki y/n....y/n tendang dia betul tak??"


"E-eh? Mana auntie tau??" Aku tanya Mrs. Huang dengan perasaan terkejut "kakak y/n ada chat auntie bagitau...tapi renjun tak marah pon kan? Sebab tu lah auntie percaya yang y/n boleh ubahkan renjun" sambil Mrs. Huang tersenyum manis dan berharap aku terima "saya...saya fikir dulu boleh? Saya tanya mama, papa dengan eonni dulu"


"Baiklah..esok pagi bagitau auntie jawapannya ok?" Aku angguk kepala dan berdiri "okay lah auntie saya pergi dulu ye sebab kesian eonni tunggu lama sangat"


Masa dalam perjalanan pergi ke kereta eonni aku membebel sengsorg "aduh takkan aku nak kawin dengan mamat playboy tu?! Grr no tapi kesian pulak dekat auntie ish si renjun ni lah kalau tak menyusahkan mak dia tak boleh ke? Aku nak jek sepak dia lah nasib baik boss kalau tak argh whatever lah" tiba ii

*bruk!*

"Omo! Sorry! Sorry sangat ii!" Aku amik phone orang tu yang terjatuh "sorry ta- boss??" Aku terkejut sebab fone dia terjatuh disebabkan aku "uh..sorry boss saya tak sengaja nak saya belikan yang baru ke?" Tapi dia tak respond apa ii. Dia pandang jek aku macam nak makan orang pon ye


"Erm...boss?" Baru dia sedar "huh? Oh takpe lah dah tepi" eyy rudenya sabar jek lah tapi jap...dia dengar ke apa yang aku cakap tadi? Omo! Jangan dia dengar sudahlah! Ish benggong lah kau ni y/n!


"Adik da balik!" Mama dengan papa yang kat sofa pandang aku "oh adik da balik? Lambat balik pergi mana dengan eonni?" Papa tanya sambil usap ii bulu Stella aka kucing kesayangan aku "stella~~ sini meow meow" stella turun dari sofa dan datang kat aku


"Tadi Mrs. Huang nak jumpa dia nak suruh adik-" mama potong ayat aku "kawin dengan renjun kan?" Aku pandang mama dengan muka terkejut "mana mama tau?!" Mama dengan papa senyum jek "sebab family Huang  dengan papa kawab baik" kata mama sambil mata fokus kat tv


"HA?!" mama dengan papa pegang dada masing ii "omg! Adik! Kenapa jerit ii ni?" Papa tanya sambil urut dada "pa-papa setuju?" Papa angguk bila aku pandang mama. Mama pon sama angguk kepala "ke-kenapa?"


"Sebab diaorg tu kawan baik papa so papa nak adik ubahkan anak lelaki tunggal dorg tu" mama angguk sekali lagi "yes..mama yakin yang adik boleh ubahkan dia" aku nak nangis tapi tahan "jom stella kita masuk bilik"


"ARGH!! KENAPAAAAA?!" aku jerit dengan penuh geram tapi lepastu mama jerit dari bawah "adik! Kenapa jerit macam nak roboh rumah ni?!" Aku jerit balik "takde apa ii!" Stella naik kat atas katil aku "meow meow....meow" aku usap ii bulu dia


"Macam mana ni stella...Mommy taknak kawin dengan dia argh huang renjun! Kau memang suka buat aku terjebak dengan masalah kau! Ahhh!!! Kenapa kena kawin? Tak boleh ke jadi kawan jek? Ahaaa mama"

Sebulan kemudian

"So adik macam mana dengan baju ni?" Mama tanya sambil tengok baju pengantin "mama adik taknak lah kawin dengan dia please!" Mama letak baju tu kat kerusi butik "adik kenapa ni...adik yang setuju at the first place kan..ada lagi 3 hari jek sebelum wedding adik...takmau buat benda yang bukan ii k"


"Tapi ma-" mama potong ayat aku "dah takde tapi ii..sekarang ni pergi cuba baju ni dan semuanya akan settle dah cepat!" Aku bangun dengan rasa malasnya dan cuba baju tu

Aku cuba baju ni dan aku jerit "MAMA! NI BAJU SIAPA YANG PILIH?!" mama dengan staff butik tu terkejut sebab aku jerit "omg! Adik! Kalau tak jerit memang tak boleh ke? Renjun yang pilih kenapa?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku cuba baju ni dan aku jerit "MAMA! NI BAJU SIAPA YANG PILIH?!" mama dengan staff butik tu terkejut sebab aku jerit "omg! Adik! Kalau tak jerit memang tak boleh ke? Renjun yang pilih kenapa?"


"Mana dia?!" Aku dengar pintu butik terbuka macam ada orang masuk. Aku fikirkan tu orang lain tapi "ha ni baru sampai" aku rolled kan mata ke atas "yah huang renjun!" Aku dengar dia balas "apa?"



"Apa kau jawab huh?! Ni baju ke plastik ha?! Baik kau bagi aku pakai bikini jek! Eeyy taknak lah mama! Nak baju lain!" Renjun tiba ii masuk tempat salin baju tu "wtf?! Keluar lah!" Sambil aku cover badan aku dengan tangan "kenapa? Ok apa baju ni"


"Nak kena sepak ke nak kena baling periuk? Pilih jek aku bagi kau baju ke ni?! Taknak aku nak tukar" dia tiba ii perangkap aku "apa ni! Tepi lah!" Dia cakap tapi berbisik "baby baju ni perfect dengan badan baby so why not?" Aku tampar dia "baik kau jual jek aku ni...aku benci lelaki macam kau sebab lelaki macam kau ni tak pernah tahu perkataan puas"


"Bae Y/n! I'm still your boss!" Aku pusing tengok dia "sini bukan company dan harini hari cuti so you not my boss now" dia cakap something yang buat aku terhenti "tapi aku bakap suami kau! Aku tunang kau y/n!" Aku smirk kat dia



"tunang? Are you sure you my fiance? kau tunang aku ke? bakal suami aku? Sebab tunang aku takkan keluar dengan perempuan lain enjoy sana sini...kalau siang it's okay for me tapi kau keluar sampai tengah malam..aku nak tanya kau buat apa dengan perempuan ii tu ek? Oh lupa encik playboy kan..buat apa lagi kalau bukan kau tebuk dorg am i right Mr. Huang Renjun? Aku tak sama dengan perempuan yang kau pernah keluar remember that"

To Be Continued 😘💜

To Be Continued 😘💜

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Playboy In Love • Huang Renjun •Where stories live. Discover now