Y/n POV
"Re-renjun... Bangun please" aku peluk badan dia dan nangis "renjun bangun la... Jangan tinggalkan y/n jun" tiba ii aku rasa orang ketawa aku pandang renjun "hahaha comelnya wife saya ni~" sambil dia picit pipi aku "b-biy tak-" dia potong ayat aku "tak... Ni semua plan biy... Dengan pertolongan dokter tu" sambil tunjuk kat pintu
"Ish sengaja la dia ni" aku cubit peha dia "ouch sakit la.. Okok sorry ok" dia buat muka comel "tengah sakit teruk pon bole lagi main ii lempang kang bertambah sakit kang tak pon mati betol ii nak" cepat ii renjun geleng kepala "ala garangnya wife biy ni... Sorry babe~"
Skip 3 bulan kemudian
"Sayang" renjun panggil aku, aku pon pandang la dia "kenapa??" Kitaorg kat rumah sendiri renjun dah sembuh sepenuhnya sebulan lepas "pasal daniel dengam dosie tu..." Aku senyum nakal "dorg dalam jail sekarang ni so don't think about them" renjun angkat kening "maksud sayang apa???"
Flashback 3 bulan sebelum
"So macam mana? Dapat bukti tu?" Aku tanya tzuyu dengan jihoon dorg berdua angguk kepala "ok good that my best friend~" tzuyu peluk aku meanwhile jihoom nak peluk tapi kitaorg tak bagi sebab dia dah ada girlfriend.
Sape awek dia? Ofc la crush dia ryujin dan tzuyu pon dah couple dengan chenle tu pon sebab renjun bagitau tzuyu yang chenle suka kat dia masa renjun dalam hospital. Dalam 2 hari lepas tzuyu ada datang hospital nak ziarah renjun katanya dia bawa sekali jihoon dengan ryujin dan kebetulan jodoh la katanya chenle pon ada sekali masatu sebab aku call chenle mintak tolong temankan renjun jap sebab aku nak keluar belikan makanan
Dan puk! Terbongkarlah rahsia si chenle~ "y/n ah~ kau nak pergi buat laporan kan?" Aku angguk "jom kitaorg teman laki kau kat sepital lagi da jom cepat kang dia buat venda yang bukan ii susah kita" kitaorg pon pergi balai polis dan selang 4 hari lepastu polis berjaya tangkap daniel dengan dosie atas kesalahan penyebab kemalangan renjun dan culik aku
"Aku pelik la bila pulak dia rosakkan break kereta renjun?" Aku angkat dua ii bahu "aku rasa lepas renjun tarik balik projek yang dia nak buat dengan daniel kot sebab masatu dia ada datang serang renjun kat office so yeah i think that time" jihoon menyelit "y/n lapa ah jom makan kau belanja eh" aku dengan tzuyu pandang each other "haih laki ni la asek lapa jek yela jom makan kau nak makan apa harini aku belanja"
End of flashback
"Lah serious ah sayang buat sengsorg?????" Aku angguk kepala "yelah sape lagi kalau bukan sayang? Kalau tak sayang rasa sekarang ni kita tak hidup aman macam sekarang tau tak" renjun senyum dan usap perut aku yang tak berapa besar ni "okok thank you sayang... Thank you sebab selamatkan keluarga kita, thank you sebab mengandungkan anak biy... Biy rasa beruntung sangat ada wife macam sayang"
"Yelah.... Sayang dah berjaya ubahkan biy dari playboy kepada yang lebih baik... Sayang pon nak ucapkan thank you sebab berubah demi masa depan kita" sambil aku senyum kat dia tapi tiba ii renjun geleng kepala "nope.... Sepatutnya biy yang berterima kasih kat sayang tau..." Aku angkat sebelah kening "kenapa sayang pulak???"
"Sebab sayang masuk dalam hidup biy dan ubah biy.... Walaupon susah tapi sayang tetap bertahan dengan biy kan.... Sayang juga bertahan kerja dengan biy walaupon biy macam hantu kadang ii kerja nak marah orang jek" aku pandang dia pastu cubit pipo dia "ha mengaku pon salah dia! Tau tak orang kat office sebelom ni takot dengan biy aish cuba la sebelom ni biy senyum, tegur dorg cakap elok ii rasanya ok kan"
"Yelah tau salah biy I'm sorry okay" aku senyum jek kat dia aku harap lepas ni dah takde apa ii yang mengganggu hidup kitaorg tapi benda nintak bertahan lama
YOU ARE READING
Playboy In Love • Huang Renjun •
Fanfiction"YAH HUANG RENJUN! KAU BUAT APA?" jerit y/n yang tengah sakit hati sambil tu y/n lemparkan makanan yang dia bawa . . . . "Babe...ni bukan salah oppa...please sayang percayakan oppa kan...kan sayang? Semua ni salah faham jek takde apa ii pon please"...