Renjun POV
"Mana pulak si y/n ni aish perempuan kalau beli sesuatu memang lama kan... Aku ingatkan bersiap jek lama beli barang pon lama jugak" aku keluar dari kereta dan masuk cafe tu bila masuk jek aku nampak y/n tengah sedap duduk kat meja sambil minum 'amboi minah ni sempat duduk lagi'
"Y/n!" Dia pandang toleh tengok aku "ah ye jap" dia diri dan datang kat aku "kau ni" aku tarik telinga dia "kau sempat lagi duduk dan menikmati minuman kau he?" Dia pegang tangan aku "ahh okok sorry tak sengaja lah dah lepas la" aku lepas dia pon tersengih "haih macam ii lah kau ni dah jom"
Y/n POV
"Macam mana aku nak bagitau dia ni eh aduh" tiba ii ada orang ketuk meja aku "woi perempuan!" Nasib baik aku tak melatah "kau ni tak reti nak ketuk elok ii ke apa? Aku sepak kang keluar kau duduk" dosie smirk "buat lah aku nak tengok tu pon kalau kau boleh"
"Nak tengok? Okay tunggu sini" aku masuk bilik renjun
*tok tok tok*
"Renjun ah.... I mean boss saya nak buat laporan tentang dosie..." Renjun pandang aku "kenapa dengan dosie??" Aku letak laporan kerja "kat dalam laporan kerja ni boss boleh nampai yang dia sorg jek kerja yang tak pernah nak siap dan tak pernah bagi apa ii sumbangan pada company ni jadi saya rasa boss perlu pecat dia atau bagi amaran surat kepada dosie"
"Hrm.. Ok baik... Saya akan fikirkan terima kasih y/n sebab bagitau saya" aku angguk dan bangun untuk keluar. Sebelum keluar biasalah aku tunduk hormat "harap boss dapat buat keputusan yang baik thank you boss.. Saya keluar dulu ye" aku terus keluar
"Just wait for it" aku smirk kat dosie then aku sambung kerja
30 minit kemudian
"y/n..bagi ni dekat dosie dan suruh dia kemas barang ii dia asap sebab ada pekerja baru akan duduk tempat dia" aku amik surat dari tangan renjun "baik boss" aku pergi kat tempat dosie tapi tak nampak dia "erm jinyoung? Dosie mana??" Dia pandang tempat dosie "oh dia? Tadi nampak dia keluar tapi taktau lah pergi mana" aku angguk kepala "ok thanks"
Tiba-tiba
"Eh tepi lah aku nak buat kerja" aku pusing belakang "ha bagus kau dah ada ni boss bagi... Dia kata kemas barang ii kau sebab ada budak baru nak guna tempat kau ok da tu jek yang dia cakap" aku nak jalan tapi perempuan tu tahan "barang ni letak dalam bilik dia ke? Jap barang aku banyak la cakapkan kat dia lama sikit"
"Eh tak l-" orang potong ayat aku "bawa barang ii awak keluar dari company ni...dah cepat kemas jaeyeon nak duduk" aku pusing belakang nampak renjun dengan sorg perempuan yang nak kata berusia sangat tak kot "mwo?! Kenapa pulak?!" Aku angkat kening sebelah "ke nak tolong aku CAMPAKKAN barang kau kat luar????"
Dia kemas barang dengan rasa tak puas hati "argh! Fine!" Dia dah siap kemas dan keluat dari company tu
"y/n ni jaeyeon tolong tunjuk ajar dia la ok.... Aku masuk dulu" aku angguk dan kitaorg tunduk hormat "hai! Nama saya y/n nama awak???" Dia senyum sambil hulurkan tangan "jaeyeon... Park jaeyeon" aku sambut tangan dia and shake shake shake hand "umur awak berapa???""29 tahun dah kawin dah" aku beliakkan mata "dah kawin??? Ohh...kandungan eonni dah berapa bulan??" Sambil tengok perut dia yang tak besar sangat "baru 3 bulan" aku buat mulut bentuk 'o' "ohh wow y/n teringin nak ada anak tapi takut nak bersalin hehe"
"Lah dah kawin ke??" Aku angguk "dah.. Dengan cold boss kita tu" sambil tu aku bawa eonni melawat sakit company "sakit tu memang lah sakit tapi dia buat kita rasa puas... Kita dapat melahirkan anak kita sendiri... Rasa dia tu tak terkata... Eonni masa mula ii pon sama macam y/n teringin nak ada anak tapi takut.. Tapi lepas suami eonni merayu nak anak sangat so now kitaorg dah ada 4 orang anak termasuk kandungan ni"
"Wowwww hebat la eonni....4 orang.. Y/n ni taktau lah dapat ke tak" jaeyeon eonni anggkat kening sebelah "kenapa???" Aku ketawa kecil "y/n terpaksa kawin dengan renjun atad permintaan parents dia.... Mommy dia nak sangat renjun berubah... Boss kita tu bukan cold jek tapi dia tu playboy tahap dewa... Sebelom ni hari ii y/n yang kena handle semua perempuan ii yang datang"
"Ouhh okok eonni faham sebab eonni pon pernah alami benda yang sama dengan y/n cuma suami eonni bukan ceo macam suami y/n..dia kerja sebagai lawyer tapi perangai dia haih waktu kerja jek ok tapi luar waktu bekerja mula lah perangai playboy dia datang tu sebab parents dia nak eonni ubah perangai suami eonni.... And sekarang eonni bersyukur sebab dia dalam masa 7 bulan lepas kawin dengan eonni... Dia berubah"
"Suami eonni nak ada anak masa dia playboy ke atau lepas perangai playboy dia tu??" Eonni tersenyum "lepas perangai playboy dia hilang... Dari mata dia eonni dapat baca yang dia betul ii nak ada anak dengan eonni jadi sekarang dia memang betul ii jaga anak kitaorg dengan penuh kasih sayang... Eonni bersyukur sangat ii" aku tersenyum jek dengar story jaeyeon eonni aku harap kitaorg pon sama macam eonni hrmm
Aku just nak renjun berubah jek.. Kalau dia taknak anak takpe aku terima cuma aku nak sangat dia berubah dan buang perangai playboy dia jauh ii "ok lah eonni jom kita sambung kerja"
Time skip
Balik rumah
"Renjun" dia pusing tengok aku "takde pape lah" dia terus masuk bilik "macam mana lah nak bagitau dia ni" aku masuk bilik tapi masatu renjun tengah mandi tiba ii aku dengar fone dia berbunyi aku pon angkat lah
Otp
???: hey sayang~
Y/n: .....
???: sayang? Hey you ada ke tak ni? Sayang? I know you're married but i st-
Y/n: sorry saya rasa awak salah nombor sebab ni nombor saya, byun taeyeon... Awak siapa eh?
???: oh sorry sorry saya salah nombor kot sorry ye
Y/n: ok takpe bye
???: eh-
*hang up*
"Siapa tu??" Aku letak balik fone dia "entah scammers kot sebab suara macam pontianak...dah tepi la nak mandi" mood aku masatu terus berubah 360 darjah berubah terus
"Suara macam pontianak?" Aku angguk kepala "y/n?" Aku pandang dia dengan muka cold "erm takde pape lah" aku pon masuk bilik air untuk mandi, segarkan diri yang tengah panas
Renjun POV
"Ni mesti ada apa ii yang dia sorokkan dari aku kalau tak kenapa dia tiba ii jadi cold" aku amik fone dan check siapa yang call tadi wait perempuan ni? Ni mesti dia ada cakap something kat y/n grr betina ni tak puas lagi ke kacau aku? Semak betol la dia ni
To Be Continued 💚
YOU ARE READING
Playboy In Love • Huang Renjun •
Fiksi Penggemar"YAH HUANG RENJUN! KAU BUAT APA?" jerit y/n yang tengah sakit hati sambil tu y/n lemparkan makanan yang dia bawa . . . . "Babe...ni bukan salah oppa...please sayang percayakan oppa kan...kan sayang? Semua ni salah faham jek takde apa ii pon please"...