Hoofdstuk 17

20 5 5
                                    

Hier is weer een nieuw hoofdstuk :)

POV Emma

"Wat is er met jou?" Vraagt mijn kleine zusje
"Gaat jou helemaal niks aan" snauw ik.
"Emma doe eens aardig tegen je zusje" zegt mijn moeder boos. Het doet mij niet zoveel, ik negeer haar gewoon en loop naar boven. Ik krijg alles wat ik wil, dus wat boeit deze shit. Ik zucht als ik besef dat ik niet alles krijg. Ik krijg geen Jason. Hij haat me, waarom? Waarom? Ik snap er geen bal van. Ik ben verrekte knap, ik kan supergoed zoenen. Ik heb verstand van mode dus ik zie er ook altijd goed uit. Ik gooi mijn lange haar los over mijn schouders en doe make-up op.

Ik wandel vrolijk naar buiten, ik moet even boodschappen doen. In onze stad zijn de winkels ook op zondag open.
Ik kijk even verbaasd op als ik iemand anders zie lopen. Het is nog best vroeg als ik wat beter kijk herken ik het meisje. Het is Zoë, er verschijnt een glimlach op mijn gezicht, dat wordt nog leuk.

Ik loop recht op haar af, ik zie dat ze me pas op het laatste moment ziet. Ze kijkt bang, perfect.
'Hoi' zeg ik strak. Zoë reageert niet en draait zich rustig om en loopt weg van mij. Ik voel de woede in mij opborrelen hoe durft ze me nou te negeren.
'Hoe durf je mij te negeren' snauw ik haar toe. Ik ben woedend wat een rotmens. Ik geef haar woedend een klap in haar gezicht, dat verdiend ze. Ze kan niet zomaar mij negeren.
'Emma stop alsjeblieft' smeekt ze ongeveer. Ik haat haar, ik haat dat kind. Ik geef haar flink wat klappen en trap haar ook hier en daar. Dat voelt goed, hoe ik haar een paar klappen kan verkopen.
'STOP STOP STOP!' Ik draai me om en zie Jason op mij afrennen en hij rukt me van Zoë af.
'Wat doe jij nou!' Schreeuw ik.

'Blijf van haar af,' schreeuwt Jason terug 'ze heeft het al moeilijk genoeg' ik staar hem verbaasd aan, ik had hem nogal wat over Zoë vertelt, daar klopte geen bal van. Jasons grip verslapt een beetje. Ik ruk me los en duw Zoë keihard, ze zag me niet aankomen dus ze kon niet optijd wegstappen. Ik zie hoe Jason haar behendig opvangt. Ik haat hem ik haat haar, ik haat ze allebei. Maar toch wil ik Jason. Ik draai me woedend om en ren weg.

Als ik in mijn tuin tegen een boom neerplof zucht ik diep. Ik moet zorgen dat die Jason wegblijft bij die Zoë. Dan doet hij vast veel aardiger tegen mij. Ik ben klaar met Zoë, ben ik al mij hele leven geweest. Ik bedoel ze is zo perfect ze is knap en altijd aardig.

Ik pest haar gewoon omdat ik bang ben om gepest te worden. Ik ben vroeger zo vaak gepest, daarom zijn we verhuist naar deze plaats. Ik heb er geen spijt van, ondanks alles wat ze me hebben gedaan pest ik Zoë graag. Ik geniet er gewoon van elke keer als ik haar sla, elke keer als ik mijn limonade over haar of haar spullen heen gooi. Ze verdient het gewoon gewoon omdat ze zo te is. Dit is wat ze verdient, ik haat haar zo.

Dancing under the starsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu