#غرام_الليث
#فريده_احمد_فريدالفصل 11
ف سياره ليث
نمر:ما تتكلم يابني انت،مش عايز تقول واخدنا فين ليه.ليث:قلت لك هوديكم ل غرام يا نمر،اصبر شويه.
غاده:طب طمنا،المكان بعيد.
ليث:بعيد يا غاده،بعيد اوي،جيهان بتنتقم مني انا،المكان اللي خدت غرام عليه،انا آذيتها فيه قبل كده،وانا متأكد انها ودتها هناك.
نمر:انت بتقول ألغاز يابني اتكلم ع طول.
ليث:لما تخنت و جيهان رفضتني ادامكوا وذلتني،انا قلبي انقهر،كرامتي وجعتني اوي،عملت...عملت اللي هفضل ندمان عليه عمري كله،انا خطفتها يا نمر،خطفتها واغتصبتها ف فيلا العاشر،وبعد عملتي السودا،ندمت،طلبت منها تخبي وتخليه سر بينا،عرضت عليها الجواز،بس رفضت برضو،وفضلت تذلني انها هتفضحني،صدقني يا نمر انا خفت عليكم من الفضيحه،كان هيبقي شكلك انت ايه،واخوك مجرم،اضطريت اتحمل رخمتها وتريقتها عليا ف وجودكم وغيابكم،حتي اني زعلت غرام كتير لما غلطت فيها،كنت عايز غرام تظن انها غاليه عندي عشان ما تزعلهاش،وهيه تفضح السر،عارف اني غلطت واستحق العقاب،بس غرام مالهاش ذنب،ومش هسيبها تأذيها،حتي لو هتحبس فيها ومستقبل عيلتي كله يتدمر.
غاده ببكاء:دا لو مكنتش آذتها لسه،حرام عليك يا ليث،يعني مش عمك وبنته بس اللي زباله ومجرمين،انت كمان اسوء منهم،انت ساكت ليه يا نمر،مش حضرتك بتمثل القانون ف عيلتك،فين القانون مع قاتل ومغتصب وحقيره مستغله،انتوا اسوء ناس شفتهم ف حياتي.
نمر لم يجد ما يدافع به عن نفسه وعن اخيه وعائلته،ظل صامتا،ليث لم يجادلها،ظلت تبكي وتدعي لأختها.
وصلوا أخيراً،رآوا رجال يحرسون الفيلا،نمر وليث،دخلوا عليهم،احد الرجال:نمر وليث بيه،إيه اللي جابكم هنا يا بهاوات.
ليث بغضب:وحياه امك.
ركله بقدمه ف بطنه،تعارك ليث ونمر مع الرجال وصرعوهم أرضا،دخلوا الفيلا،وركضوا ف كل اتجاه وهم يصرخون عاليا بأسم غراااام.
غرام ف الأسفل سمعت أسمها،نهضت وهيه متعبه،جائعه،عطشه،سندت ع الباب الخشب وقالت بأعلي صوت استطاعت اخراجه.
غرام:انا هنا حد يفتح لي،انا هنااااا.
ليث:غرام اوعي من ورا الباب،انا هكسره.
غرام ابتعدت،ليث كسر الباب،دخلوا مسرعين.
غاده:اختييييي،غرام انتي كويسه.
هزت رأسها لاء،ليث :حقك عليا انا يا غرام، وانا اللي هجيبهولك.
حملها للسياره
غاده:خدنا ع اقرب مستشفى يا ليث.غرام:لاء انا عايزه ارجع البيت،خديني ع بيتنا يا غاده.
نمر:لاء يا غرام لازم نروح المستشفى،شكلك تعبانه اوي.
أنت تقرأ
#غرام_الليث #فريده_احمد_فريد
Romanceنوفيلا قصيره عن العائله والصراع والانتقام، والتنمر ع الاشخاص السمينه