#غرام_الليث
#فريده_احمد_فريد
الفصل الرابع
خانتها الدموع وتساقطت ع خدها الشاحب، ذهبت من أمامه للمطبخ، لم تهتم لدموعها ,تركتها تتساقط واعدت له الطعام.
................ف سرايا النمر
علاء: واللهي يا جيجي هانم زي ما قلت كده، البت جن جنانها وطلعت فيا طلعه ولا كأنه عشيقها.
جيجي: معقوله الخدامه دي تعمل كده، طب ليه دافعت عنه، واتحمقت اوي كده، دا بيبهدلها ويذلها ذل الكلاب، لاء اكيد في حاجه كبيره وانا معرفهاش، اسمع يا علاء انت لازم ترجع الشغل هناك بأي شكل،.
علاء: بس يا هانم، دي مستحيل تسبني ارجع اشتغل عنده تاني.
جيجي: طب خلاص، مش منصور السايس يبقي نسيبك.
علاء: اه يا ست هانم.
جيجي: خلاص اطلب منه يخلي عينه عليها، ويحاول يتصنت عليهم ويعرف ايه اللي بيحصل ف البيت ويبلغك اول بأول، وخد اديه المبلغ ده، عشان يسمع الكلام.
علاء: بس كده، دا انتي تأمري يا هانم.
.............
ع العشاء، وضعت له الطعام وتركته وهمت بالخروج، قال أمرا: اقعدي اتعشي معايا.غرام: لاء شكراً.
ليث: انا مبعزمش عليكي، انا بأمرك.
جلست بغضب ولم تأكل، قال بحده: هتقعدي تتفرجي عليا، اطفحي.
غرام: مش حابه اكل دلوقتى، حضرتك هتتحكم ف معدتي كمان.
ليث: خلاص غوري من وشي، سديتي نفسي.
نظرت له ببرود، وتركته و جلست بالخارج، بعد قليل نداها: غرام.
دخلت بوجه مكشر: نعم حضرتك خلصت اكل.
ليث: هاتي لي الدوا، واعملي لي قهوه وهاتيها الاوضه فوق.
غرام: حضرتك طلبت مني اشحن لك اللاب توب واطلعه الاوضه، تحب اشيله ولا اعمل إيه.
ليث: لما ابقي اطلب منك حاجه تبقي تجيبيها.
تركها وصعد لغرفته، تمتمت بعصبيه وهيه تحمل الاطباق للمطبخ، بعد ساعه تقريباً، شعرت بالتعب وارادت النوم
أنت تقرأ
#غرام_الليث #فريده_احمد_فريد
Romanceنوفيلا قصيره عن العائله والصراع والانتقام، والتنمر ع الاشخاص السمينه