#غرام-الليث
#فريده-احمد-فريدالفصل الأول
ف مشفي شبرا الخيمة
غرام:واللهي يا بابا حاضر اوعدك.بس انت ما تتعبش نفسك والنبي.عبد اللطيف:لا يا غرام .مش هتسكتيني بكلامك ده.انا لو مت هموت غضبان عليكي.
غرام:ليه كده بس يا بابا.انا وعدتك ادور ع عريس قبل ما يرجع وائل من الجيش.وانا اد كلمتي.
عبد اللطيف:هوه اسبوع واحد يا غرام.لو ما جبتيش عريس واتجوزتي قبل الاسبوع ما يخلص.هتتجوزي وائل ابن عمك.انا مش هسيبك لولاد خالك.ولا لجوز امك.ابوس ايدك خليني اموت وانا متطمن عليكي يا بنتي.
غرام ببكاء :كفايه يا بابا.كفايه اللي انا فيه.اول مره اشوف واحده بتدور ع عريس وهتتجوز وابوها ادامه ف الدنيا ايام معدوده.
عبد اللطيف:مين قالك انك شفتي كل حاجه ف الدنيا.تعرفي ايه انتي يا بنت 18 سنه.غرام انا مش عايزك تيجي لي المستشفي تاني غير ومعاكي العريس.وإلا هتصل بأخويا واقرأ معاه فتحتك.سامعه.
........
غرام تركت المشفي و عادت لمنزلها.وجدت اختها غاده ف انتظارها
غاده:بابا عامل ايه يا غرام.غرام:ابوكي بيموت وعايز يموتني قبله.انتي ما رحتيش المستشفي ليه.
غاده:عشان عارفه هيكلمني ف ايه.وانا اعصابي تعبت من الموضوع ده.يا غرام مش فاهمه هوه عايزك تتجوزي ليه قبل ما يموت.ومالهم ولاد خالك يعني.
غرام:لاء يا غاده لا ولاد سعيد خالك.ولا ولاد احمد عمك ولا حتي ولاد جليل عمك اللي ف البلد.انا مش هتجوز من العيله ابدا.
غاده:وهتعملي ايه يعني مع ابوكي.هتفضلي تثبتبه بوعودك دي لحد ما السرطان يقضي عليه.
غرام:سبيني يا غاده.انا ف دماغي حاجه كده.فاكره ليث زميلي جارنا القديم.
غاده:نعم ياختي.
غرام:اه وليه لاء.انا وهوه كنا بنحب بعض زمان .انا هحاول اوصل له ويمكن يوافق يساعدني.
غاده ضحكت بهستريا ع اختها.وعقلها الساذج.قالت اخيرا:انا راجعه لجوزي.لاحسن انتي هتشليني بكلامك ده.وبكره هروح لبابا وابقي اعدي عليكي.
........
أنت تقرأ
#غرام_الليث #فريده_احمد_فريد
Romanceنوفيلا قصيره عن العائله والصراع والانتقام، والتنمر ع الاشخاص السمينه