#غرام_الليث
#فريده_احمد_فريدالفصل العاشر
مع البنات
دق جرس الباب، غاده مسحت وجهها وفتحت الباب صدمت ب وائل ف وجهها قالت: وائل، انت إيه اللي جايبك الساعه دي هنا.غرام بزعيق: إيه يا وائل، جاي ليه.
وائل: اهدوا شويه يا بنات عمي في إيه، انا كنت معدي بالصدفه وشفت النور شغال، ف استغربت، انتوا بتعملوا إيه هنا ف بيت عمي، و ليه شكلكوا معيط انتوا الاتنين، في حد مزعلكم ولا ايه.
ف تلك اللحظه، دخل ليث و نمر من الباب المفتوح.
البنات برقوا لبعض، ونظروا لهم.ليث بغضب: انت بتعمل ايه هنا يا وائل، هوه هنا ليه يا ست غاده.
وائل: في إيه يا ليث، انا بتطمن ع بنات عمي.
غرام انفجرت فيه غاضبه: وانت مالك انت أصلا، انت جاي هنا ليه ومالك باللي موجود واللي مش موجود، دا ابن عمي و.... خطيبي، يجي ف اي وقت.
ليث: نعم ياختي، خطيب مين، انتي لسه ع ذمتي يا حلوه، إيه لحقتي تنسي انك متجوزه.
غرام: وانت ما طلقتنيش ليه لحد دلوقتي، ما انت لو عندك دم ولا ذره كرامه كنت طلقتني ف يومها.
ليث بصراخ: غرااااام، احترمي نفسك، هتغلطي فيا تاني، شفت يا عم نمر، ادي اللي اتحايلت عليا أجي اراضيها.
نمر: عيب كده يا غرام احنا ف بيتك ما تشوفي اختك يا غاده.
غاده بسخريه: يا سلام، ما احنا كنا ف بيتكم، وطلعتونا مجرمين و بنات زباله، وقتالين قتله، واخوك اللي شايف نفسه بالقوي ده، ضرب اختي ادامك، ما اتحمقتش يعني، وادينا كنا ف بيتك.
ليث: يلا يا نمر، يلا بينا من هنا، اديك شفت بعينك، اللي احنا محروقين عشانهم، عايشين حياتهم عادي خالص، ولا كأن في حاجه حصلت.
لتكتمل الصوره، دخل محمود ابن العم الأخر، وقال بغضب: هوه في إيه، إيه التجمع ده يا إبله غاده، هوه عمي مات و حضرتك اتطلقتي، هتقلبيها ميغا، مين دووول، وانت يا وائل واقف هنا ف الساعه دي ليه.
نمر بغضب: ومين دا كمان.
وائل: دا محمود ابن عمنا.
غاده بغيظ: وخطيبي انا كمان، في حاجه.
نمر نظر لها بكسره كبيره، شعر بخيانه عظمي، نظر لأخيه، و غادر مسرعا.
وائل: هوه في إيه يا غاده، هوه اختك تقول عليا خطيبها وانتي تقولي ع محمود خطيبك هوه في ايه بالظبط.
محمود: اصبر يا عم وائل خليني افهم، مين دول ف الأول.
غاده بغضب: مالكش فيه، وانت مالك، وبعدين انت وهوه جايين هنا ليه دلوقتى.
أنت تقرأ
#غرام_الليث #فريده_احمد_فريد
Romanceنوفيلا قصيره عن العائله والصراع والانتقام، والتنمر ع الاشخاص السمينه