#غرام_الليث
#فريده_احمد_فريد
الفصل الثانيفهد: ممكن تهدي وانا هشرح لك كل حاجه.
غرام الصدمه خرستها تقريباً
فهد: غرام افهميني، انا اللي شفت رسالتك بالصدفه، انا بفتح ايميل ليث، هوه صحيح بيصمم ف شركه هواوي، لكن انا اللي بتابع مع الشركه وانا اللي بسافر، انما ليث قاطع نفسه عن العالم والسوشيال ميديا وكل وسائل التواصل الاجتماعي تقريباً، انا فاهم ان الكلام غامض، بس دي الحقيقه، هتسأليني وانتي دخلك ايه، هقولك، لما شفت رسالتك، اضطريت اكلمك ع اني هوه، عشان اعرف عايزه منه ايه، وبعد ما سمعت حكايتك الغريبه، خطرت لي فكره خطيره شويه، بس الحقيقه انك وليث متجوزين قانونا.غرام: انت بتهزر صح، انت ليث وعامل فيا مقلب.
خرج بطاقته الشخصيه ورفعها ف وجهها وقال بصرامه: اسمعي بقي فايده الكلام، انا ما غلطتش يا غرام، انا ساعدتك زي ما طلبتي، ووالدك اتوفي راضي عنك، وفلتي من الاجبار ع الجواز من قرايبك، وجه دورك تردي لي المساعده.
غرام: انت بتقول ايه يا فهد، انت عايز تقولي اني اتجوزت راجل من غير علمه، وكمان محسسني انه جميل منك ليا، دا انت ودتني ف داهيه، واما ليث يعرف هيعمل ايه. دا مش بعيد يحبسني انا وانت بتهمه التزوير ولا حاجه.
فهد بثقه: اخويا اكيد لو عرف هيقلب الدنيا، بس الاكيد انه مش هيأذيني انا، ولو فضلتي ترغي ف امور تافهه كده كتير مش هنخلص انهارده، ممكن تخرسي شويه وتسمعي انا عايز منك ايه.
غرام: اخرس، حاضر يا فهد بيه هخرس، بس بقي زي ما ورطتني مع ليث ف جوازه عمياني، اتفضل طلقني منه، انا عايزه حريتي يا سعادت البيه.
فهد: دا الكلام المفيد، اهوه حريتك وطلاقك مقابل مساعدتك.
غرام: ايييييه، انت كمان بتساومني، ماشي، خلصني عايز مني إيه.
فهد: بصي يا غرام، اقعدي بس الأول، احنا محتاجين مرافقه ل ليث.
شهقت من الصدمه، قالت: ليث مريض.
فهد: ايوا، وعشان كده عازل نفسه عننا، عايش ف فيلا لوحده ف الفيوم، بس مش دي المشكله، المشكله انه بقي عصبي جداً وتقريبا كل يومين الخدم يمشوا وندور ع غيرهم، محدش قادر يتحمله، ودي الخدمه اللي محتاجها منك يا غرام، تعيشي مع اخويا لمده سنه واحده، بعد السنه دي.
صمت وتغلغت الدموع عيناه، قال بوجع: اخويا مش هيكمل السنه يا غرام، هيموت، ااقبلي ووافقي، وهتأخدي مبلغ محترم لما الوقت يعدي.
أنت تقرأ
#غرام_الليث #فريده_احمد_فريد
Roman d'amourنوفيلا قصيره عن العائله والصراع والانتقام، والتنمر ع الاشخاص السمينه