4. Kapitola - Ostrov je jistota

51 1 0
                                    

„Co se to děje?" padla další řečnická otázka. Všichni měli co dělat, aby se udrželi na nohách, a do toho ven ještě přiběhla vyděšená dvojčata s Dizzy.

Na obloze se objevil černý kouř, který mířil na Auradon a k oceánu. Dobrá Víla se rychle zorientovala: „Ten dým jde od Velké auradonské zdi!" „Znečistí to oceán?" začala uvažovat Evie. Moc si totiž život v Auradonu oblíbila a nechtěla, aby o to přišla.

Najednou zazvonil mobil krále Bena. Zvedl to, chvíli s někým mluvil, a nakonec všem oznámil: „Volal Agrabah. Jasmína s Aladdinem. Vybuchly hory u Olympu... Odtamtud jde kouř, zemětřesení, láva a létají ohnivé kameny." „To není možný," vložila se do toho Jane, „Jsou to hory... A... ne sopky..." „Vsadím všechny matčiny kožešiny, že je za tím Hans," prohlásil Carlos, kterému se právě povedlo vstát, když díky zemětřesení spadl ze židle.

Zemětřesení ustoupilo, zatímco všude kolem začaly létat docela velké hořící úlomky hor. Eviinýmu domu se zatím vyhýbaly, jeden ale dopadl v lese několik set metrů od nich. Zrovna v místě, kde stojí Vílí chata, ve které Jane, když není na koleji, s Dobrou Vílou bydlí. Chata hned začala hořet a oheň se začal po lese šířit do všech směrů.

„Všichni se musí dostat na Ostrov do bezpečí," napadlo Bena, jak zachránit lid Auradonu, „Dougu, vem Dizzy, dvojčata a Duda, utíkejte na Ostrov a všem, které potkáte, poraďte to stejný!" Dude ale začal protestovat: „Já tady chci zůstat s Carlosem!" „Dude, ne," začal mu to Carlos vymlouvat, „Není to bezpečný a nerad bych o tebe přišel, jo? Běž s Dougem. Uvidíme se brzo, slibuju." „Tak jo..." povolil Dude trošku smutně. „Mám tě rád," dodal Carlos, pohladil svého čtyřnohého kamaráda po hlavě a předal ho Dougovi, který hned začal svůj úkol dostat malá padoušata a Duda do bezpečí Ostrova.

Novými, i když ne zrovna dobrými, zprávami, které se dostaly k Benovi, bylo, že oheň zasáhl už další oblasti Auradonu – Aurorii, Auradon city, Sherwoodský les, lesy kolem kouzelného jezera a taky Charmington a Cinderellasburg. Dobrými zprávami ale bylo, že obyvatelé všech zasažených oblastí utekli do bezpečí buď na Ostrov nebo do Agrabahu.

Na Ostrov se taky rychle snažili přesunout i Mal, Jay, Evie, Carlos, Ben, Hanzi, Dobrá Víla a Jane.

Celá cesta byla jako boj o život. Nikdo nevěděl, kde přistane nějaký ten hořící kámen. Jay, Ben, Mal, Evie, Hanzi a Dobrá Víla zrovna vyběhli z lesa, když díky ohni za nimi spadl hořící strom a oddělil Jane od ostatních. Volala na ně, nikdo jí ale neslyšel. Rozhodla se tedy, že si cestu najde sama...

Skupinka zatím vběhla na most spojující Auradon a Ostrov. Z dálky viděli, že je na Ostrově i na mostu spousta evakuovaných lidí. „Doufám, že je Jane v pořádku," povzdech si Carlos už v bezpečí, když si všiml, že nedoběhli všichni. „Určitě tady bude každou chvíli," začal ho uklidňovat Ben a šel dál do davu lidí se podívat, jestli se sem dostali i jeho rodiče. Naopak k nim jako o život běžel Dude, který svého nejlepšího kamaráda vyhlížel celou dobu.

Na Ostrově stále nebyli všichni. Přišlo se na to, až když se za Mal, Jayem, Carlosem a Evie ozvalo volání jejich jmen. Byla to Audrey, dcera Aurory, s Lonnie, dcerou Mulan. Obě byly udýchané, jak rychle běžely. „Co se stalo, Audrey?" začala vyzvídat Mal. Audrey, i když se snažila popadnout dech, jí odpověděla: „Jane... se vrátila do... Auradonu... zachránit aspoň nějaké... magické předměty... z muzea..."

Následníci II. - Kouzelná přírodní katastrofaKde žijí příběhy. Začni objevovat