Synttäri sankari

427 18 1
                                    

Veetin pov

Otin jääkaapista eilen sinne laittamani kahvin. Tykkään jääkahvista, joten aloin tekemään sitä. Hetken päästä kuulen puhelimeni soivan, joten lopetan kahvin tekemisen ja kiiruhdan puhelimeni luo. "Hyvää syntymäpäivää Veeti rakas!!" Kuulen äitini huutavan puhelimeen niin kovaa että joudun laittamaan puhelimen ääntä pienemmälle. "Kiitos" Hymähdän puhelimeen ja jatkan juttelua äidin kanssa vielä jonkin aikaa.
Lopetan vihdoin puhelun ja menen jatkamaan kahvini tekoa.

Menen valitsemaan vaatteita ja päätän ottaa mustat polvista revityt farkut, valkoisen kauluspaidan, jonka päälle laitan mustan bändi t-paidan. Otan asuuni vielä mukaan muutaman kaulakorun ja pari sormusta. "Näytän tänään perus helsinkiläiseltä" Mietin mielessäni ja naurahdan. Päätin herättää parhaan kaverini soittamalla hänelle videopuhelun koska hän herää siihen aina. Asetan puhelimeni keittiön tasolla niin että näen puhelimeni näytön koko ajan. Pian jo näytölle ilmestyy jo tuo juuri herännyt blondi Hilma. "Vittu kun nukahdin joskus kolmelta" Hilma sanoo ja hieroo silmiään. "Huomenta vaan sullekkin kello on kolme päivällä" Sanon ja katson Hilmaa.
"MITÄ" Hilma huutaa ja hyppää nopeasti pois sängystään. "Mulla on vaan kolme tuntia aikaa valmistautua!" Hilma huutaa ja menee suihkuun. "Ainii hyvää syntymä päivää!" Hilma huutaa puhelimeen joka on pesukoneen päällä.

Kolmen tunnin päästä olen auton kanssa Hilman talon edessä, odottamassa tuota blondia. Tarkoituksemme oli mennä tänään ensin syömään ja sen jälkeen baariin juhlistamaan syntymäpäivänäni.

Aleksin pov

Nousin autooni ja lähdin ajamaan kohti treenikämppää. Kuuntelin samalla radiota ja yllätys siellä alkoi soida bändimme biisi. Lauleskelin sitä koko automatkan ja peruutin autoni parkki ruutuun treenikämpän pihalle.
"Huomenta" Kuulin yhtäkkiä takaani ja käännyin. Joonas seisoi takanani ja hymyili minulle, kun sain vihdoin autoni sammutettua ja lähdimme kävelemään treenikämpän ovelle.
"Tänään illalla sitten baariin!" Kuulin Nikon huutavan ensimmäisenä kun otin kenkiäni pois. Menin istumaan työtuolilleni ja aloin käynnistämään tietokonettani, samalla kun Olli räpläsi bassoansa vieressäni. "Ehkä se Kaunisvesikin löytäis jonkin kivan muijan tai jäbän sieltä baarista" Joonas vihjaili. En tiedä miksi mutta se että he puhuivat siitä että löytäisin poikaystävän tuntui oudolta koska en ollut ikinä kertonut heille tykkääväni myös miehestä.

Päivä meni yllättävän nopeasti ja alkoi olla jo iltapäivä. Päätimme mennä baariin joskus kahdeksan aikaan koska sillon siellä ei ole vielä niin paljon porukkaa.

Lämpimät kyyneleet ja kylmät huulet (Alex Mattson) (Finnish story)Where stories live. Discover now