Esther berdiri tegak di hadapan Noah dengan tenungan mata tajam. Bibirnya dikunci rapat.
Lelaki itu berada di posisi di mana tangannya di belakang. Tegap di posisi. Pakaiannya mewah.
Esther sudah gagal menjalankan misinya untuk membunuh lelaki itu. Lebih sadis, dia tertangkap oleh sang raja muda itu.
"Siapa yang hantar kau untuk bunuh aku?" soal Noah.
Esther mendiamkan diri disebalik jeriji besi itu. Gadis itu masih membeku.
"Kau cukup berani untuk bunuh aku, seorang raja?" soalan kedua.
Masih diam.
Noah sengih sadis.
"I will hang your head next morning." Ugut Noah.
Esther sedikit pun tak gerun dengan ancaman itu.
Noah pandang tepat ke dalam anak mata Esther.
"Unless.."
Esther sedikit terusik dengan perkataan 'unless' itu.
"Kau buat apa yang aku perintahkan." Sambung Noah.
Esther masih menunggu ayat seterusnya.
"Tell me, Esther. How much did they pay you to kill me?" Noah nak tahu.
Esther hela nafas berat. 'Tolonglah straight to the point terus.' Gumam Esther dalam diam.
"Kau bisu?" suara Noah masih dalam tenang.
Noah hela nafas. "Sayangnya. Such a pretty face.."
Noah pandang ke arah salah seorang pengawal dan beri arahan untuk membuka kunci jeriji itu.
Esther hanya memerhati tanpa pergerakan.
Beberapa saat kemudian, Noah masuk ke dalam ruangan sel tahanan itu.
"You can kill me now." Ujar Noah sambil meletakkan kedua belah tangan di belakang dan menghulur leher ke depan. Seakan mencabar.
Esther dapat bau haruman dari tubuh lelaki itu begitu dekat dengan hidungnya.
"I know who wants me dead. And I know if it's not me, it's gonna be you in that death bed." Bisik Noah.
Esther masih tenang.
"Or we can turn this around. You and me, let's have a deal. I'll protect your life."
Esther sengih kosong. 'What a joke. Dia ingat aku budak-budak ke?'
"No?" Noah merengus.
"Why do you have to make this hard to negotiate? I'm a King. Suara aku patut digeruni, patut dipatuhi. But why? Kenapa kau tak takut dengan aku?"
Masih tidak berjawab.
"Aku bagi masa untuk kau fikir. Choose wisely on whatever decision you'll decide. Aku tak selalunya generous macam ni dalam negotiate."
"What do you need me to do?" saat tubuh Noah sudah berkalih, Esther baru bersuara.
Noah toleh semula ke belakang.
"You have a very nice voice." Puji Noah. Dia carik senyuman senget.
"I'm gonna need you to steal for me."
"I'm an assasin, not a thief." Balas Esther.
"If you can steal someone's life, you can steal anything."
Esther berfikir sejenak.
"Apa yang aku dapat sebagai balasan?"
"Freedom?" Noah sengih.
"What makes you think that I can't escape from here?" kening Esther terjungkit sebelah.
Mata mereka berlaga.
"Alright. Name your price." Noah peluk tubuh.
"Make me your Queen." Mata Esther tajam meminta.
YOU ARE READING
YOUR QUEEN [EBOOK - JULY]
Historical Fiction💎 Blurb YOUR QUEEN 💎 Menjadi seorang pembunuh upahan dengan gelaran nama Whitelady tidak membataskan dia untuk mencapai kedudukan tertinggi, yakni seorang permaisuri di Malbork. Sememangnya dia mahukan gelaran itu. Sememangnya dia mahukan keduduk...