"BULLSHIT." Lord Ayden menolak keras cadangan itu.
"Are you out of your mind? Mind me to remind you? She's trying to kill you! And you decided to marry her?!" tinggi suara Lord Ayden.
Noah merenung potret di dinding yang besar. Wajah ayahnya yang tak pernah dia rindukan.
"Aku buat apa yang aku rasa betul." Ucap Noah.
"Dan kau rasa dengan berkahwin dengan dia, adalah tindakan yang betul?"
"Why not? She's pretty thou." Sengih Noah.
"You're crazy." Lord Ayden menggeleng.
"Kau tahu perkahwinan seorang raja bukan benda main-main."
"What's worst can happen? Paling-paling aku kena bunuh dalam tidur." Noah mengusik Ayden.
"Noah!" menyinga sepupunya itu.
"Chill man. I know what I'm doing."
"Kalau kau perlukan seseorang untuk mencuri, we can find somebody else."
"I want her."
"But why?! She's dangerous. Harmful not just to you, tapi pada kerajaan kita. Dia entah siapa-siapa. Datang dari mana pun kita tak tahu. Entah betul entah tidak nama dia Esther. We know nothing about her."
'We know nothing about her.'
'Wrong. I know everything about her.' Gumam Noah perlahan.
ESTHER duduk di katil besi. Dia baru aje selesai membuat tekan tubi untuk menyegarkan tubuhnya. Wajahnya tenang sekali.
Cahaya dari tingkap kecil menerjah masuk ke dalam sel tahanan. Esther tahu sekarang sudah siang. Tapi tidak tahu jam berapa.
Bunyi bising dari koridor langsung tidak menarik minat Esther untuk menoleh. Dia merebahkan tubuh dan kepalanya perlahan-lahan ke atas katil besi.
Bunyi derapan kaki berhenti di hadapan selnya.
"Esther." Panggil pengawal yang bertugas.
"Tuanku nak berjumpa dengan kau." Kasar suara lelaki itu.
Esther tenung ke syiling sel.
"Did he agree to marry me?" tanya Esther.
"I don't know."
"Well, unless he agreed.."
Pengawal itu mengeluh kasar. "Aku ke sini bukan sebagai pengantara mesej kau. Aku cuma hantar mesej Tuanku dan aku expect kau untuk patuh arahan raja."
"He's not my king. Well, not until I'm becoming her Queen." Esther menoleh ke dinding.
"Aku tak peduli dengan apa yang kau nak. You have to obey your King." Pengawal itu membuka kunci sel dan memasuki sel tahanan itu.
Tangan dan kaki Esther yang bergari besi ditarik untuk menggantikan dengan gari yang lain.
Gadis itu langsung tidak melawan.
Esther. Gadis itu bergerak di bawah bayang-bayang dan tidak siapa yang pernah dapat menangkapnya.
Pelik macam mana Esther boleh jatuh ke dalam perangkap Noah. Sebab setiap langkahnya penuh berhati-hati.
YOU ARE READING
YOUR QUEEN [EBOOK - JULY]
Historical Fiction💎 Blurb YOUR QUEEN 💎 Menjadi seorang pembunuh upahan dengan gelaran nama Whitelady tidak membataskan dia untuk mencapai kedudukan tertinggi, yakni seorang permaisuri di Malbork. Sememangnya dia mahukan gelaran itu. Sememangnya dia mahukan keduduk...