Jalannya seperti orang tak betul. Membongkok dengan longlai sehingga ke pintu lift. Dia mengeluh berkali kali. Perasaan gusar dan kecewa bersilih berganti.
Perasaan kecewa apabila ujibakat di berhentikan. Apa aku nak jawap dengan tuan besar nanti.
"Sedih hidup kau. Misi ni pun tak lepas. Tapi bukan salah aku pun. Pondan tu yang tiba tiba hilang entah kemana." Qiy menolog sendiri di dalam lift. Tinggal dia sahaja lambat keluar. Sebab perasaan tak puas hati jadi dia tunggu 30 minit tapi itulah bukan Daniel kembali.
Daniel berlari menuju lift. Kelibat perempuan itu keluar dari dewan sebaik dia tiba disitu. Lantaklah skirt nya terselak sekalipun yang penting sekarang dia kena kejar perempuan tu. Setelah selesai menyuruh orangnya menguruskan kes terbakar butik fesyen nya,dia bergegas secepat yang boleh.
Kejadian di ujibakat terulang kembali.
"𝐵𝑜𝑠𝑠! " 𝐽𝑒𝑟𝑖𝑡 𝑝𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑑𝑒𝑠𝑖𝑔𝑛𝑒𝑟 𝑠𝑒𝑏𝑒𝑙𝑖𝑘 𝑡𝑖𝑟𝑎𝑖.𝐷𝑎𝑛𝑖𝑒𝑙 𝑚𝑒𝑚𝑎𝑛𝑑𝑎𝑛𝑔 𝑏𝑒𝑙𝑎𝑘𝑎𝑛𝑔. 𝐷𝑖𝑎 𝑏𝑒𝑟𝑗𝑎𝑙𝑎𝑛 𝑘𝑒𝑎𝑟𝑎ℎ 𝑡𝑖𝑟𝑎𝑖 𝑚𝑒𝑚𝑖𝑛𝑡𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑗𝑒𝑙𝑎𝑠𝑎𝑛 𝑝𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑖𝑡𝑢.
"𝑌𝑎 𝑘𝑒𝑛𝑎𝑝𝑎? 𝑌𝑜𝑢 𝑚𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑠𝑒𝑠𝑎𝑘 𝑛𝑎𝑓𝑎𝑠 𝑗𝑒 𝑛𝑖." 𝐷𝑎𝑛𝑖𝑒𝑙 𝑚𝑒𝑛𝑎𝑟𝑖𝑘 𝑡𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑝𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑢𝑛𝑡𝑢𝑘 𝑏𝑎𝑛𝑔𝑢𝑛. 𝑃𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑖𝑡𝑢 𝑏𝑒𝑟𝑔𝑖𝑡𝑢 𝑙𝑒𝑙𝑎ℎ 𝑜𝑙𝑒ℎ 𝑘𝑒𝑟𝑎𝑛𝑎 𝑑𝑖𝑎 𝑎𝑑𝑎 𝑎𝑠𝑚𝑎 𝑙𝑎𝑔𝑖𝑙𝑎ℎ 𝑏𝑒𝑟𝑡𝑎𝑚𝑏𝑎ℎ 𝑠𝑒𝑠𝑎𝑘 𝑛𝑎𝑓𝑎𝑠.
"𝐵𝑜𝑠𝑠. 𝑇𝑎𝑑𝑖 𝑠𝑎𝑦𝑎 𝑑𝑎𝑝𝑎𝑡 𝑏𝑒𝑟𝑖𝑡𝑎 𝑑𝑎𝑟𝑖 𝑏𝑢𝑡𝑖𝑘 𝐹𝑙𝑜𝑤𝑒𝑟 𝑦𝑎𝑛𝑔 𝑏𝑢𝑡𝑖𝑘 𝑡𝑢 ℎ𝑎𝑏𝑖𝑠 𝑡𝑒𝑟𝑏𝑎𝑘𝑎𝑟. 𝑁𝑖 𝑛𝑎𝑘 𝑏𝑎𝑔𝑖 𝑡𝑎ℎ𝑢 𝑏𝑜𝑠-"
"𝐾𝑎𝑙𝑎𝑢 𝑚𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑡𝑢 𝑐𝑒𝑝𝑎𝑡 𝑘𝑖𝑡𝑎 𝑘𝑒𝑛𝑎 𝑡𝑒𝑛𝑔𝑜𝑘 𝑏𝑢𝑡𝑖𝑘 𝑡𝑢." 𝐷𝑎𝑛𝑖𝑒𝑙 𝑚𝑢𝑙𝑎 𝑚𝑒𝑙𝑎𝑛𝑔𝑘𝑎ℎ 𝑙𝑎𝑗𝑢 𝑘𝑒𝑙𝑢𝑎𝑟 𝑖𝑘𝑢𝑡 𝑝𝑖𝑛𝑡𝑢 𝑏𝑒𝑙𝑎𝑘𝑎𝑛𝑔.𝑃𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑖𝑡𝑢 𝑡𝑢𝑟𝑢𝑡 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑖𝑘𝑢𝑡 𝑙𝑎𝑛𝑔𝑘𝑎ℎ 𝑏𝑜𝑠𝑠𝑛𝑦𝑎.
"𝑇𝑎𝑝𝑖 𝑏𝑜𝑠𝑠 𝑁𝑖𝑒𝑙 𝑚𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑚𝑎𝑛𝑎 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑢𝑗𝑖 𝑏𝑜𝑑𝑦𝑔𝑢𝑎𝑟𝑑 𝑛𝑎𝑛𝑡𝑖." 𝐷𝑎𝑛𝑖𝑒𝑙 𝑏𝑒𝑟ℎ𝑒𝑛𝑡𝑖 𝑙𝑎𝑛𝑔𝑘𝑎ℎ.𝐷𝑖𝑎 𝑏𝑒𝑟𝑓𝑖𝑘𝑖𝑟 𝑠𝑒𝑗𝑒𝑛𝑎𝑘.𝑃𝑒𝑚𝑏𝑎𝑛𝑡𝑢 𝑚𝑒𝑛𝑎𝑛𝑡𝑖 𝑗𝑎𝑤𝑎𝑝𝑎𝑛. 𝑆𝑎𝑡𝑢 𝑝𝑒𝑡𝑖𝑘𝑎𝑛 𝑡𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑡𝑎𝑛𝑑𝑎 𝑠𝑢𝑑𝑎ℎ 𝑑𝑎𝑝𝑎𝑡 𝑗𝑎𝑤𝑎𝑝𝑎𝑛.
"𝑇𝑎𝑘 𝑝𝑒.. 𝑇𝑎𝑘 𝑝𝑎𝑦𝑎ℎ 𝑓𝑖𝑘𝑖𝑟 𝑝𝑎𝑠𝑎𝑙 𝑏𝑜𝑑𝑦𝑔𝑢𝑎𝑟𝑑 𝑘𝑖𝑡𝑎 𝑓𝑖𝑘𝑖𝑟 𝑝𝑎𝑠𝑎𝑙 𝑜𝑟𝑎𝑛𝑔 𝑡𝑒𝑟𝑙𝑖𝑏𝑎𝑡 𝑑𝑒𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑏𝑢𝑡𝑖𝑘 𝑎𝑗𝑎. 𝑀𝑎𝑐𝑎𝑚 𝑚𝑎𝑛𝑎 𝑎𝑑𝑎 𝑚𝑎𝑛𝑔𝑠𝑎 𝑑𝑎𝑛 𝑝𝑒𝑘𝑟𝑗𝑎 𝑘𝑎𝑡 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚 . 𝑇𝑎𝑛𝑔𝑔𝑢𝑛𝑔𝑗𝑎𝑤𝑎𝑝 𝑙𝑎𝑔𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑖𝑛𝑔."
𝑆𝑒𝑚𝑢𝑎 𝑑𝑎𝑙𝑎𝑚 𝑑𝑒𝑤𝑎𝑛 𝑖𝑡𝑢 𝑚𝑒𝑛𝑎𝑛𝑡𝑖 𝐷𝑎𝑛𝑖𝑒𝑙 𝑛𝑎𝑚𝑢𝑛 𝑠𝑢𝑑𝑎ℎ 𝑠𝑒𝑝𝑢𝑙𝑢ℎ 𝑚𝑖𝑛𝑖𝑡 𝑡𝑒𝑡𝑎𝑝 𝑡𝑖𝑎𝑑𝑎 𝑛𝑎𝑚𝑝𝑎𝑘 𝑏𝑎𝑦𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑘𝑒𝑚𝑏𝑎𝑙𝑖. 𝑆𝑢𝑑𝑎ℎ 𝑘𝑒𝑐𝑜ℎ 𝑝𝑒𝑠𝑒𝑟𝑡𝑎 𝑑𝑖𝑠𝑖𝑡𝑢. 𝑄𝑖𝑦 𝑚𝑒𝑛𝑔𝑒𝑙𝑢ℎ 𝑚𝑒𝑚𝑖𝑘𝑖𝑟 𝑛𝑎𝑠𝑖𝑏𝑛𝑦𝑎.
YOU ARE READING
My Dear Niel
FantasyAlva Qiy ingin membalas dendam dengan menyertai Kumpulam Mafia bernama Rebrown. Qiy berkhidmat sebagai Spy untuk kumpulan itu. Dijatuhkan semua musuh cuba mengambil kesempatan. Sesama penjenayah berbunuhan dan setiap ahli keluarga menjadi target sas...